/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
arlet>log
Fra : return
Vist : 279 gange
500 point
Dato : 08-06-05 20:41

hej hvis du har tid må du meget gerne kigge lidt på denne her log for puteren er blevet mega langsom

Logfile of HijackThis v1.99.1
Platform: Windows ME (Win9x 4.90.3000)
MSIE: Internet Explorer v5.50 (5.50.4134.0100)

Running processes:
C:\WINDOWS\SYSTEM\KERNEL32.DLL
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSGSRV32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SPOOL32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MPREXE.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSTASK.EXE
C:\PROGRAMMER\FæLLES FILER\SYSTEM\MOSEARCH\BIN\MOSEARCH.EXE
C:\PROGRAMMER\FæLLES FILER\MICROSOFT SHARED\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\PROGRAMMER\FæLLES FILER\SYMANTEC SHARED\CCEVTMGR.EXE
C:\PROGRAMMER\NORTON ANTIVIRUS\ADVTOOLS\NPROTECT.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\RESTORE\STMGR.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\mmtask.tsk
C:\WINDOWS\SYSTEM\PSTORES.EXE
C:\WINDOWS\EXPLORER.EXE
C:\WINDOWS\TASKMON.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SYSTRAY.EXE
C:\PROGRAMMER\FæLLES FILER\SYMANTEC SHARED\CCAPP.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\WMIEXE.EXE
C:\WINDOWS\LOADQM.EXE
C:\PROGRAMMER\FæLLES FILER\REAL\UPDATE_OB\REALSCHED.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\QTTASK.EXE
C:\PROGRAMMER\FæLLES FILER\MICROSOFT SHARED\DAO\SYSTEM32\SVCHOST.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\CTFMON.EXE
C:\PROGRAMMER\SPYWARE DOCTOR\SWDOCTOR.EXE
C:\PROGRAMMER\INTERNET EXPLORER\IEXPLORE.EXE
C:\WINDOWS\SKRIVEBORD\HIJACKTHIS\HJT.EXE

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://red.clientapps.yahoo.com/customize/ycomp_wave/defaults/sb/*http://www.yahoo.com/search/ie.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://red.clientapps.yahoo.com/customize/ycomp_wave/defaults/sp/*http://www.yahoo.com
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://signon.stofanet.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = http://red.clientapps.yahoo.com/customize/ycomp_wave/defaults/su/*http://www.yahoo.com
F1 - win.ini: run=HPFsched
O2 - BHO: CNavExtBho Class - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\PROGRAMMER\ADOBE\ACROBAT 6.0\READER\ACTIVEX\ACROIEHELPER.DLL
O2 - BHO: PCTools Browser Monitor - {B56A7D7D-6927-48C8-A975-17DF180C71AC} - C:\PROGRA~1\SPYWAR~1\TOOLS\IESDPB.DLL
O2 - BHO: PCTools Site Guard - {5C8B2A36-3DB1-42A4-A3CB-D426709BBFEB} - C:\PROGRA~1\SPYWAR~1\TOOLS\IESDSG.DLL
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: @msdxmLC.dll,-1@1030,&Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\SYSTEM\MSDXM.OCX
O4 - HKLM\..\Run: [ScanRegistry] C:\WINDOWS\scanregw.exe /autorun
O4 - HKLM\..\Run: [TaskMonitor] C:\WINDOWS\taskmon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCHealth] C:\WINDOWS\PCHealth\Support\PCHSchd.exe -s
O4 - HKLM\..\Run: [SystemTray] SysTray.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~1\ADVTOOLS\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NPROTECT] C:\PROGRA~1\NORTON~1\ADVTOOLS\NPROTECT.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LoadQM] loadqm.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\WINDOWS\SYSTEM\QTTASK.EXE" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [WinService32] C:\PROGRAMMER\FæLLES FILER\MICROSOFT SHARED\DAO\SYSTEM32\SVCHOST.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\RunServices: [SchedulingAgent] mstask.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [*StateMgr] C:\WINDOWS\System\Restore\StateMgr.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [MOSearch] C:\PROGRA~1\FÆLLES~1\SYSTEM\MOSEARCH\BIN\MOSEARCH.EXE
O4 - HKLM\..\RunServices: [MDM7] "C:\PROGRAMMER\FæLLES FILER\MICROSOFT SHARED\VS7DEBUG\MDM.EXE"
O4 - HKLM\..\RunServices: [ccEvtMgr] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe"
O4 - HKLM\..\RunServices: [NPROTECT] C:\PROGRA~1\NORTON~1\ADVTOOLS\NPROTECT.EXE
O4 - HKLM\..\RunServices: [ScriptBlocking] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Script Blocking\SBServ.exe" -reg
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Spyware Doctor] "C:\PROGRAMMER\SPYWARE DOCTOR\SWDOCTOR.EXE" /Q
O4 - Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~1\OFFICE10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra button: Spyware Doctor - {2D663D1A-8670-49D9-A1A5-4C56B4E14E84} - C:\PROGRA~1\SPYWAR~1\TOOLS\IESDPB.DLL
O16 - DPF: {72C23FEC-3AF9-48FC-9597-241A8EBDFE0A} (InstallShield International Setup Player) - http://ftp.hp.com/pub/automatic/player/isetupML.cab
O16 - DPF: {10003000-1000-0000-1000-000000000000} - its:mhtml:file://c:MAIN1189.MHT!http://213.159.118.226/content.php::/x.exe
O16 - DPF: {EB387D2F-E27B-4D36-979E-847D1036C65D} (QDiagHUpdateObj Class) - http://h30043.www3.hp.com/hpdj/en/check/qdiagh.cab?322
O16 - DPF: {56336BCB-3D8A-11D6-A00B-0050DA18DE71} (RdxIE Class) - http://software-dl.real.com/028030a6d991eb7dd318/netzip/RdxIE601.cab
O16 - DPF: {D62B5127-8D03-4175-BA71-E0041595DA4B} (UDConnect Class) - http://03.sharedsource.org/html/TriacomUD_1.0.0.3ie.cab?

der er gode point for din hjælp ! 1000 point

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 08-06-05 21:02

return > send en mail til arlet med henvisning til denne tråd, det kan du gøre her www.arlet.dk gå ind under menupunktet 'Hvem er jeg' der finder du hans mail.

//bentjuul

Accepteret svar
Fra : arlet

Modtaget 510 point
Dato : 08-06-05 21:05

Download og gem denne scanner på skrivebordet. (Vi skal bruge den senere)
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Ewido skal du downloade her: http://www.ewido.net/en/download/ ( Vi skal bruge den senere)
Klik på Download now. Installer og kør Ewido. Opdater straks efter installationen programmet.

Du skal nu til at i gang med at fixe:

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, luk hijackthis igen.
Dobbelttjek, så alt kommer med.

F1 - win.ini: run=HPFsched

O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [WinService32] C:\PROGRAMMER\FæLLES FILER\MICROSOFT SHARED\DAO\SYSTEM32\SVCHOST.exe

--------------------------------------------------------------------

Åbn en tilfældig mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

------------------------------

Hent denne bats fil og kør den :
http://www.spywareinfo.dk/download/cleantempxp2k.bat
den sletter alt i din temp mappe.

------------------------------

Genstart computeren i fejlsikret tilstand(Du skal klikke på f8 tasten under genstarten (ca. lige når der er talt ram), og så vælge fejlsikret tilstand. Er du i tvivl, så klik bare på f8 flere gange.)
Find og slet disse manuelt :

C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\PROGRAMMER\FæLLES FILER\MICROSOFT SHARED\DAO\SYSTEM32\SVCHOST.exe

-----------------------------

Stadig i fejlsikret:
Klik på mwav.exe som du hentede, programmet pakker sig selv ud og starter.
Sæt flueben i følgende:
Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.
Sæt prik i følgende:
All local drives og Scan all files
Og så trykker du på Scan Clean
Det tager lidt over en time at scanne

-------------------------------

Stadig i fejlsikret:
Kør nu en fuld scanning med Ewido. Når den er færdig trykker du save report og gemmer rapporten.

Så genstarter du computeren og laver en ny hijackthis log, som du lægger herind sammen med reporten fra Ewido

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-06-05 21:11

Sorry -jeg lige bryder ind. "return" Glem at jeg ville fange dig i det sidste spørgsmål - det var pga. dette.
Jeg ville blot have at du lagde den ind til arlet, hvis han nu ikke dukkede op, men nu er han her jo, så held og lykke.

Kommentar
Fra : return

Dato : 08-06-05 21:18

arlet>Har me på puteren ikke xp betyder det noget mht at scanne for der sker intet ?

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 09-06-05 17:14

Nej, det skulle ikke betyde noget at du har me..

Prøv at genstarte og derefter komme med en ny hijackthis log

Kommentar
Fra : CaPsen

Dato : 10-06-05 16:24

Prøv at kontakte windows hvis du ikke finder ud af det!

Kommentar
Fra : return

Dato : 11-06-05 17:44

tror det er blevet løst nu er den hurtig igen ,men tak for hjælpen alligevel så du får lige lidt point for din hjælp forsat god dag

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 11-06-05 17:45

Tak for svaret arlet.