/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
hovedpude med boghvedeskaller
Fra : Henrysdj
Vist : 2137 gange
100 point
Dato : 06-06-05 21:15

hej

jeg ville høre om der nogen der har erfaring med at vaske en hovedpude med boghvedeskaller, da de efterhånden bliver ret ulækre......?

mvh
Henrysdj

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-06-05 21:33

Det kan du ikke, det er køb, brug og smid væk.
Jeg har dem selv.

mvh dova

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 07-06-05 08:08

Selve indholdet kan du nok ikke vaske, men ydrelag kan sagtens. For at komme af med støvmider, kan du putte den i fryseren et stykke tid. Så skulle du være af med dem.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 100 point
Dato : 07-06-05 10:02

Altså dem jeg har, er nogen der er købt billigt i Rema 1000, jeg tror de kostede 69,- pr. stk, men ellers er de magen til dem der bl.a har været solgt i TV-shop meget dyrere.

og der står på, at de kan vaskes ved 30 gr.
Men jeg kender en der prøvede det (bare med håndvask i en balje), og det dur ikke.
Puden svulmede helt op til sådan en geleagtig klump, og hvis betrækket så er lidt slidt, kan jeg forestille til mig til, hvad de klistrede frøskaller vil gøre ved en vaskemaskine, såfremt betrækket går fra hinanden.

Så nej, de kan ikke vaskes.

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : Henrysdj

Dato : 08-06-05 21:21

Tak for svaret dova.