/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
backup
Fra : kandit
Vist : 398 gange
50 point
Dato : 06-06-05 16:37

Hvordan tager jeg en backup?
Hvordan finder jeg den igen?
kører XP-home.

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 06-06-05 16:44

Hvad vil du have Backup af??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-06-05 16:45

Medmindre du vil bruge et bestemt program går du blot i sikkerhedskopiering og følger guiden.

Kommentar
Fra : kandit

Dato : 06-06-05 16:48

sikkerhedkopiering af mine dok. kan ikke finde sikkerhedkopiering.

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 06-06-05 16:50

Hvis det bare er af dokumenter, så bare brænd dem over på en cd.
Hvis du har flere diske, så kopier det over på en anden disk.

Køb en usb lagringsenhed og læg dem derpå.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-06-05 16:53

Så går du bare i sikkerhedskopiering og følger guiden.
Sikkerhedskopiering er en del af XP og ligger i dit "tilbehør" hvis ikke du har flyttet det.

Kommentar
Fra : kandit

Dato : 06-06-05 16:59

Hej Refi, jeg kan altså ikke se "sikkerhedkopiering" nogen steder.

Kommentar
Fra : kandit

Dato : 06-06-05 17:01

Jeg har ikke flyttet noget, så vidt jeg ved.

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 06-06-05 17:02

>Alle programmer
>Tilbehør
>Systemværktøjer
>Sikkerhedskopiering

Kommentar
Fra : fdbm

Dato : 06-06-05 17:02

refi skrev:
"Så går du bare i sikkerhedskopiering og følger guiden.
Sikkerhedskopiering er en del af XP og ligger i dit "tilbehør" hvis ikke du har flyttet det."

Så simpelt er det da vist ikke, når man "kun" har XP Home. Der er ikke noget punkt der tager sig af back-up!

/Frank

Kommentar
Fra : kandit

Dato : 06-06-05 17:04

den er der altså heller ikke.

Kommentar
Fra : kandit

Dato : 06-06-05 17:06

Hvad gør jeg så?

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 06-06-05 17:06

> fdbm
Skal jeg ikke kunne sige.
Har aldrig selv brugt det.
Benytter mig af eksterne lagringsenheder.

Kan jo lægges over på mp3 afspiller, usb-stick, endda digitalkameraer.
Eller bare brænde det på en cd.

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 06-06-05 17:07

Kandit, har du cd-brænder eller en usb-stick?

Kommentar
Fra : kandit

Dato : 06-06-05 17:10

begge dele. Men hvad med alle de kloge, altså dem der siger at man endelig skal huske at tage backup, eller græde - sys som sådan og prg osv. Eller er det ligegyldigt?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-06-05 17:11

Jeg var/er overbevist om at den også findes i Home.

Men OK - så lægger du da bare en kopi af dine breve eller hvad det er over på disketter eller cd - hvad du nu har til rådighed.
Har du flere harddiske kan du jo også lægge dem der.
Jeg tror du pjatter en lille smule - mit barnebarn på 11 har allerede lært den slags i skolen.

Kommentar
Fra : kandit

Dato : 06-06-05 17:14

Nå men det gør jeg ikke pjatter. Jeg går heller ikke i skole - længere. Jeg kan da sagtens brænde, men hvorfor taler man så om vigtigheden af at tage backup?

Accepteret svar
Fra : Jimmy17

Modtaget 60 point
Dato : 06-06-05 17:14

Personligt tager jeg backup af vigtigt ting på computeren.
Det sikreste ville jo være at brænde de uerstattelige dokumenter over på en cd,
så du ikke kommer til at slette dem fra usb-sticken ved en fejl.

Der er jo allerede cd'er til styresystem og diverse programmer man har liggende.
Så det behøver man jo ikke tage kopi af.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-06-05 17:15

Dit system behøver du ikke at tage backup af - det gør XP selv.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-06-05 17:17

Hvis du kan brænde kan du da også lave backup - det er jo det samme.

Godkendelse af svar
Fra : kandit

Dato : 06-06-05 17:17

Tak for svaret Jimmy17.

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 06-06-05 17:18

Havde jeg ikke backup af mine dokumenter, og min computer røg.
Så ville jeg sQ også sætte mig til at græde.

Har taget backup af de dokumenter, der ikke er gemt andre steder end på com.
Det er vel også det, de mener med at tage backup.
Hos et firma ville det jo være af kunde register, leverandører, økonomistyring mv.

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 06-06-05 17:19

> Refi
Ja, det med automatisk backup, har jeg hørt lidt om.
De fleste jeg kender siger det er upålideligt.

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 06-06-05 17:21

Var så lidt Kandit.

Er der noget, så bare skriv her igen.

Jimmy

Kommentar
Fra : kandit

Dato : 06-06-05 17:23

Takker.Kandit