/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Point til Carsten_Poulsen for tip.
Fra : arne.jakobsen
Vist : 440 gange
40 point
Dato : 06-06-05 13:33

Hej Carsten_Poulsen. Jeg synes nu at tippet var godt. Derfor de manglende point fra mig.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-06-05 14:44

Ja, hvis det er tippet om at overblæse en baby med en hårtørrer, er jeg nu slet ikke imponeret.
jeg kan ikke forestille mig, at det er særlig sundt for et lille barn, hverken at ligge i træk/blæst fra en hårtørrer eller at få huden udtørret af det.
Det går simpelthen imod alt hvad man har lært skulle være hensigtsmæssigt i håndteringen af babyer.

dova

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 06-06-05 14:52

At DU ryger på røven af henrykkelse for sådan et tip, fortæller ikke så lidt. Babyer er meget følsomme overfor træk. Deres temperaturregulering er ikke færdigudviklet. Ved at blæse på dem (selvom det er med varm luft) risikerer du en afkøling der kan være stærkt uønsket. Ligeledes er vind godt til at generere gigt ag alt mulig andet uønsket. Når man så samtidig ved at babyers hørelse er ikke så lidt bedre end vi andres - undrer man sig over hvem i hulen der kan finde på noget så åndsvagt. Men det er nok de samme klaphatte der puster der babyer i ansigtet inden de dykker dem i svømmehallen.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 06-06-05 14:52

Enig med dova...........

Det kan måske gå i 5 sekunder som en leg med en baby og så må det være rigeligt.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-06-05 15:03

Jo, det er dette tip jeg hentyder til:

Citat
Er din baby meget svær at berolige, så prøv hårtørrer-metoden, der anbefales af vores sundhedsplejerske

Læg babyen i et opvarmet rum(>22gr) med dæmpet belysning.
Tag alt tøj af babyen, undtagen bleen.
Start din hårtørrer på laveste varmetrin og laveste blæsestyrke.
Ret hårtørreren mod babyen fra en afstand af ca. 1 meter. (luftstrømmen må ikke føles kold eller brændende varm)
Lav nu luftstrømmen køre langsomt op og ned over "den lille" og betragt den fantastiske virkning.

Hvis dette ikke virker og babyen ellers spiser tilstrækkeligt - så må det tilrådes at søge ekspertbistand.

At I ikke er enige med hverken Carsten, Sundhedsplejersken eller mig, er da TOTALT ligegyldigt for denne tråd. JEG har lyst til præmiere Carsten for hvad JEG synes er et godt tip.

Læs teksten ordentligt. Og så væn jer til at blande jer uden om tråde der KUN er beregnet for én person.

Har I selv lyst til at debattere med Carsten om hans tip, kan I jo åbne jeres egen tråd.

Der står ingen steder skrevet at alle skal være enige om alt, og da slet ikke i en tråd der hedder:

"Point til Carsten_Poulsen for tip."

Så venligst: Skrub ud af min tråd, I er ikke inviteret.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-06-05 15:07

3773 -> Hvad er det for et svinsk sprog du benytter? Jeg ryger da ikke på røven for noget. Synes bare at tippet er godt. Er du ikke enig? Så hold din mund, eller opret en hadetråd.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 06-06-05 15:38

Så så, vi prøver jo bare at hjælpe de stakkels babyer, så de ikke blæser væk.

HVIS nu du fik en baby, Hr. AJ, så er det altså ikke et særlig godt tip, beklager.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 06-06-05 15:41

Du beviser igen dit vid.

Du fatter ikke en bønne. Den der er uønsket her, er dig!

At du stadig, på trods af utallige vink med vognstænger, bjælker og andet bevæger dig rundt i dette forum er ubegribeligt. At du tilmed render rundt og leger stridser og dommer er totalt underligt.

Hvorfor tror du, at du skal være meningsdanner og dommer?

Hvorfor tror du at du skal være ham der holder øje med hvad andre kandu'er laver og gør?

..og du kan bede mig om at holde mund lige så mange gange du lyster. JEG lystrer ikke! I særdeles ikke dig. Men klag da over mig til kandu, de vil sikkert gerne smide mig ud! Specielt når jeg ikke er enig med Arne Jakobsen.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 06-06-05 15:43

..iøvrigt har du jo også tidligere imponeret med din viden og opfattelse af børneopdragelse. Uden tvivl noget Herman Göring syntes lød tiltalende.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-06-05 15:57

3773 - Hvorfor bliver du ved? Kan du ikke læse/forstå Dansk. Denne tråd drejer sig IKKE om mig, kun om at jeg deler en anden Kanduers mening om et tip. SÅ DERFOR: HOLD DIN KÆFT OG FORSVIND FRA MIN TRÅD.

Jeg beder ikke dig om at opføre dig på nogen speciel måde, eller forsvinde fra Kandu. Du må for min skyld gerne være her, men for at citere dig selv:
Citat
Hvorfor tror du, at du skal være meningsdanner og dommer?

Det er jo det du er, når du taler sådan til og om mig. Lad være med at kaste med sten når hans far ser på det.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-06-05 16:00

maj_britt -> Læs lige tippet igen, der står jo ikke noget om at blæse, det drejer sig en LET BRISE. LÆS NU FOR POKKER TEKSTEN.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 06-06-05 16:02

skål Arne!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 06-06-05 16:05

...og indtil kandu laver en knap, hvormed vi kan holde dig ude, Arne, ligeså længe tåger jeg rundt i dine tågede tråde. Sådan er det! Og du kan ikke forhindre mig deri !

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 06-06-05 16:12

Undgå træk. Placér aldrig din baby i nærheden af træk fra et åbent vindue, en åben dør, eller foran en ventilator, der blæser kold eller varm luft ud i rummet. Selv vifter i loftet kan skabe en brise, der er for kold for din baby.

Lånt på http://www.b-a-b-y.dk/artikler/veogvel/holdvar3.asp men de ved sikkert meget mindre om babyer end herr übersturmbahnführer Arne Jakobsen

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 06-06-05 16:18

Plingelingarne

Enhver har ret og lov til at blande sig i debatterne her på kandu! ..Fatter du det?!
Enhver har ret og lov til at modsige dig! ..Fatter du det?!

At blæse en baby med en hårtørrer er IKKE et godt tip, uagtet en sundhedsplejerske er blandet ind i tippet. Den fantastiske virkning må være at baby holder kæft, fordi baby bliver bange, og det har jeg fa... ret og lov til at skrive i en tråd, selvom du har oprettet tråden ..Fatter du det?!

Citat
Skrub ud af min tråd, I er ikke inviteret.

Vil du invitere gæster, så gør det hjemme hos dig selv. Kandu.dk er et offentligt forum..Fatter du snart det?!

Citat
SÅ DERFOR: HOLD DIN KÆFT OG FORSVIND FRA MIN TRÅD.

Jeg beder ikke dig om at opføre dig på nogen speciel måde, eller forsvinde fra Kandu. Du må for min skyld gerne være her

Hold da op. Altså er du blevet 'en lille bitte smule mildere' *LMAO*

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 06-06-05 16:43

Det ændrer IKKE på sagen, Hr. AJ, ingen baby bør udsættes for en hårtørrer.

Jeg læser så også videre, hjælper den hårtørrer IKKE, så søg eksperthjælp????????

Hvis jeg skal berolige min baby, lad os nu sige at den unge bare er ked af det, så ville jeg trække musikuroen op, hente bæreselen, gå en tur med barnevognen ( med baby i), give et bad 1000 andre ting, men jeg ville aldrig komme nok så mild en brise på ungen.

Jeg vasker, klipper og trimmer hunde, og MANGE hunde bliver bange for den hårtørrer, forestil dig så en babys reaktion.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-06-05 22:40

Min tråd Jubelidiot er hvad du er lillearne.

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 06-06-05 23:57

Er dette en mudderpøl ???????

mvh.
DkwN327

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 07-06-05 01:11

Ikke før Aj selv gjorde tråden til en mudderpøl

Lige på en gang bad vores allesammens klågeåge nemlig folk skride af pommeren til, fordi man ikke er enig med ham. Og uanset hvad AJ mener, så er det helt på sin plads at give sin mening til kende vedrørende et tip, man føler er dybt uansvarligt at praktisere på et spædbarn..

Jeg personligt - vil i hvert fald ikke tillade, at ros til et dårligt tip skal stå uimodsagt, hvis blot ET ENESTE indlæg der modsiger rosen, kan forhindre at tippet udøves mod et spædbarn, der ikke selv kan sige fra overfor en hårtørrer rettet mod dets nøgne krop..

Bortset fra, at det næppe er en fantastisk oplevelse for babyen, at blive udsat for et larmende blæsende stykke værktøj, som babyen ikke selv har bedt om - og som babyen ingen forudsætning har for at undvige, hvis det skulle gå hen og blive for varmt/koldt eller larmende - hvad tror den kloge AJ så der vil ske, hvis et lille drengebarn tisser og strålen rammer denne hårtørrer?!

STØD!!!!!

Virkelig et skide godt tip

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-06-05 06:26

Uden at tage stilling til det omtalte tip, kan jeg undre sig over AJ's behov for at gøre så meget ud af et tip, som jeg ikke kan se, at han har de store forudsætninger at bedømme.

Husker jeg ret, så har monsteret lillearne flere gange med usvigelig nidkærhed fremført behørig vejledning i hvem der bør bedømme tips...nemlig de som har forudsætningerne for at afgive en korrekt bedømmelse.

Det næste bliver vel, at han opretter tråde hvor i han tildeler sideløbende smørekandepoint til tippere som har gode råd om menstruation og ammeteknik.

Ja der er mange måder at skaffe sig "venner" på i en ensom verden, men hvor er det dog patetisk og slesk

Verden ifølge arne.jakobsen LOOL. Hvem sagde at han har en vævefejl i kysen????

Kommentar
Fra : paperboy

Dato : 07-06-05 08:13

Citat
Kan du ikke læse/forstå Dansk. Denne tråd drejer sig IKKE om mig, kun om at jeg deler en anden Kanduers mening om et tip. SÅ DERFOR: HOLD DIN KÆFT OG FORSVIND FRA MIN TRÅD.

Sørgelig læsning hr.overlærer arne.jakobsen, som desværre viser du ikke har fattet weekendsbudskab fra en STOR kreds af kandu brugere.
Du skulle sendes på altanen din bedrevidende sprogmongol.

Accepteret svar
Fra : maj_britt

Modtaget 40 point
Dato : 07-06-05 21:57

En 3 - 4 stykker her i denne tråd burde virkelig i skammekrogen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-06-05 22:32

Jeg synes at præmien for juli måned skal være en hårtørrer, samt at arne.jakobsen så bliver vinder.

Sikken ro på kandu, der så vil blive.

Ja, så må man jo også håbe at patsy vil være behjælpelig

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 07-06-05 22:38

Maj_britt.

Aha!! men måske du skal begrænse dig til at putte dine 4 sønner i skammekrogen. Er det et 'must' for dig med skammekrogen, og dine sønner modsætter sig, så prøv med dine 2 marsvin og de 2 penangparakitter.

Tror nemlig ikke du får held med skammekrogen her på kandu..LOL

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 08-06-05 08:16

Mine sønner????????

Næ du, de to er jo store, de ville sq da bare forlade den skammekrog og grine af mig, og de små ville begynde at vræle højt, det gider jeg ikke høre på.

Mine lækre dyr gør aldrig noget forkert, så ingen skammekrog til dem.

Men i skammekrogen med alle dem, der ikke skriver pænt, afgang.

Husk nu på at jeg er gammel ,og man SKAL have respekt for alderdommen

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 08-06-05 12:22

Hej maj_britt.

Du skriver at du er gammel ,og man SKAL have respekt for alderdommen

Ok, du er mor til 4 sønner er single, og har en masse dyr.

Men hvor gammel er du så, og hvor meget livserfaring har du så ?

Er det forøvrigt p.g.a. din livserfaring, eller mangel på samme, at du er singel ?

Du oplyser også at du er fuld af humor, og kan være ganske ironisk men det har aldrig i ond mening.

Mange mener ellers, at humor tit dækker over angst, f.eks. angsten for at være ærlig.

Når du nu oplyser at du ved meget om ganske få emner, og ved lidt om mange emner.

Jeg mener det med at man SKAL have respekt for alderdommen er noget værre fis,
for der også mange ældre, der opfører sig meget respektløset overfor mennesker de kender for lidt til.

Og man bør også have respekt overfor børn og unge mennesker, for de har - i almindelighed - også ret til
at blive respekteret.

Der er selvfølgelig også nogle dårlige elementer blandt unge mennesker, ligesom der er det blandt voksne,
ældre og Oldinge.

Og hvor gammel er jeg så? - Ja, nogle betragter mig sikkert som godt på vej til at blive olding,
og andre betragter mig som temmelig ungdommelig, uanset at jeg er godt på vej til mit mål, at blive 130 år.

Med venlige hilsner
DkwM327

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 08-06-05 16:39

Kommer altså liiige til at skal af med den her *S* ...ikke fordi den er møntet på nogen eller noget, men blot fordi tråden pludselig rettes ind til at unge SKAL have respekt for alderdommen..

Min livserfaring, som flere ynder at kommentere (sikkert fordi jeg 'kun' er 27*L* )
siger måske nok, at det er rimeligt at have respekt for alderdommen. Fair nok, jeg rammer den jo selv en dag, men den siger absolut intet om, at man SKAL have respekt for alle ældre. Kender faktisk en del ældre, der ikke fortjener respekt. Især de ældre der ikke har respekt for ungdommen..

Min livsfilosofi ang. ældre borgere, som finder det nødvendigt, at fremhæve deres livserfaring, samt påpege ungdommens mangel på samme ...må være følgende:

"Det, der er i vejen med ungdommen er, at de ikke længere tilhører den"

Forresten kender jeg mange unge mennesker på 30, der har oplevet meget mere i deres 'korte' liv - end ældre på 65 - 70..

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-06-05 16:43

Hvornår er dette blevet en Smalltalk-tråd?

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 08-06-05 16:46

Lige nu

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 08-06-05 17:09

....herr oberstürmbahnführer, desværre har du ingen ignorer-knap.

Og darvs til Creamy.....

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 08-06-05 18:09

Åh ja, ironi kan være svært at finde rundt i.

Godkendelse af svar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-06-05 18:21

Tak for svaret maj_britt. Der er jo desværre ikke meget der tyder på at Carsten_Poulsen er en særlig flittig gæst herinde. Så for at få lukket tråden, får du poængerne for dit pludselige klarsyn.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-06-05 18:25

Er Carsten_Poulsen så en god kanduer?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 08-06-05 18:31

Har Arne så forstand på børn?

....få mere at vide i næste afsnit!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 08-06-05 18:58

Vældig morsomt AJ

Citat
Så for at få lukket tråden, får du poængerne for dit pludselige klarsyn.

Kan du mon komme til for din iver?!

Maj_britts klarsyn
Citat
Men i skammekrogen med alle dem, der ikke skriver pænt, afgang.

Auf wiedersehen oberstürmbahnführer *vinkesmiley*