/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Xvid til DVD-disc?
Fra : Olle_hansen
Vist : 513 gange
100 point
Dato : 05-06-05 14:23

Ofte ligger udenlandske film i Xvid-format på nettet. Det fylder jo en del mindre end en 4,7 gb kopi.

Men når man så har fået fat i filen, fx 695 mb, vil jeg gerne ha' brændt den ned på en DVD-disc, så jeg kan se den på en alm. DVD-afspiller til TV.

Hvordan f*nden gør jeg det?

Skal bruge en hel n00b-guide, da DVD-brænding er TOTALT nyt for mig.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-06-05 14:31

Hvad bruger du af brænde programmer?

Kommentar
Fra : Olle_hansen

Dato : 05-06-05 14:34

Jeg har Nero 6.

Så vidt jeg kan forstå er det NeroVision Express man skal bruge? Eller hvad?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-06-05 14:36

Ja den kan bruges! Prøv at åben den og brug tilføj eller add filer, så burde det køre af sig selv!

Kommentar
Fra : Olle_hansen

Dato : 05-06-05 14:41

Jah, men den trancodede den i et par timer, før den ville brænde den. Og så kom den med en advarsel om, at discen var for lille?

Så tænkte jeg på, om det ikke er muligt at transcode den først, gemme, uden at brænde?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-06-05 15:11

Jo der er mange muligheder! Her er en del guider til andre programmer der kan det! http://www.videohelp.com/guides.php?formatconversionselect=XviD%20to%20DVD

Kommentar
Fra : Olle_hansen

Dato : 05-06-05 15:16

Super - de programmer kan jo bare det samme som Nero kan (Nero kan også gemme på harddisken først).

Er der så nogen programmer der dissideret er hurtigere? Er godt klar over det er CPU'ens hastighed der sætter farten, men er der forskel?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-06-05 15:24

Ja der er forskel! Nerovision express hører ikke til de hurtigste! Men regn alligevel med et par timer!

Kommentar
Fra : Olle_hansen

Dato : 05-06-05 15:35

Okay - kan du henvise mig til en hurtig og sikker? Så må dine point også være i hus :)

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 110 point
Dato : 05-06-05 15:41

Så skal det nok være DVD Santa

Godkendelse af svar
Fra : Olle_hansen

Dato : 05-06-05 16:59

Tak for svaret tedd.