/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
En der vil oversætte noget?
Fra : Socom_Nick
Vist : 316 gange
70 point
Dato : 05-06-05 13:48

Heysa!

Jeg søger en der vil oversætte dette: http://home.intekom.com/scotland/cookbook/178.htm

Jeg vil sætte meget stor pris på det!
Jeg vil ikke bruge det ulovligt!
Jeg syntes bare at det ville være sjovt at kunne det.. :)
Men som sagt vil jeg sætte meget stor pris på det!

-Nick

Hav en forsat god dag!

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 80 point
Dato : 05-06-05 14:26

ja, okay da, fatter godt nok ikke hvad du SÅ vil bruge det til

Dette er virkelig en god metode til at åbne låste døre. Det eneste problem er, at det kun virker på døre der åbner udad.
Men ok, sådan her:

Forestil dig, at det ikke er selve låsen du skal beskæftige dig med, men den pal der er imellem dør og væg.
Læg mærke til, at den buer på den ene side, Well, det er det vi vil benytte os af.
Anskaf dig en stor papirclips. Hvis den er for kort dur det ikke. Du skal også bruge et snørebånd. Og nu videre til selve konstruktionen.
Ret papirclipsen ud.
Bøj enden af clipsen rundt om snørebåndet. Ca 4/5 dele af snørebåndet skal være på den ene side af clipsen, og 1/5 på den anden. Gad vide om jeg kan tegne det:

------------------*************************************
-*
*******

--- er clipsen
*** er snørebåndet

Det var ikke alt for godt, men håber du kan se det for dig.

Nu skal du lave en bue på papirclipsen (nej, jeg tegner det ikke)
Før den buede clips bagved palen mellem dør og væg og ud igen så snørebåndet ligger bag palen og du kan holde i begge ender af det.
Nu er det ganske enkelt at trække i snørebånd og dør på samme tid, og voila! døren åbner.
Jeg foretrækker dette fremfor at dirke låsen op, fordi det er meget hurtigere. At dirke kan tage 5 minutter, og korrekt udført kan denne metode udføres på 30 sekunder.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-06-05 14:32

Det er da godt at Ruko låse m. fl. har en lille anordning så man ikke kan gøre det der i modsætning til ældre amerikanske låse hvor man kan bruge et plastickort i stedet for paqpirclip og snørebånd.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-06-05 14:38

Ja det ser altid så let ud på film, det med plastkortet

Godkendelse af svar
Fra : Socom_Nick

Dato : 05-06-05 15:05

Tak for svaret dova.

Det gik hurtigt og var godt oversat!