/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Flette Word/Excel i Office 2003
Fra : kepe2000
Vist : 1178 gange
200 point
Dato : 04-06-05 03:16

Hej!

På jobbet har jeg tidligere anvendt Office 2000, men nu er vi gået over til Office 2003.
Jeg anvender en del flettedokumenter i word, hvor jeg anvender oplysninger i excel-ark som kilder.

Mit problem er nu - efter overgangen til office 2003 - at word formaterer data fra mine datakilder i excel helt forkert i worddokumenterne.

fx.
datoer, som i excel-arket står som 31-10-04, bliver i word til 10/31/2004
beløb, som i excel står som 15.152,67(beregnet værdi), bliver i word nu til 15152,67458421

Jeg har i hjælpefunktioner i Word fundet frem til, at jeg for hvert enkelt flettefelt i Word kan indsætte en formateringsstreng og egentlig løse problemet.
Løsningen kræver blot, at jeg nu skal afse timer til at tilrette alle mine Word-hoveddokumenter til korrekt format i alle flettefelterne.

Men kan det virkelig være rigtigt, at det var meget meget enklere at flette data mellem Word og Excel i Office 2000 end i Office 2003 - eller er der bare en lettere løsning, jeg har overset i Office 2003?

Håber meget nogen kan hjælpe mig.

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 04-06-05 10:14

Jeg bruger office 2000 på arbejdet og office 2003 hjemme. Bruger ofte samme dokumenter hjemme og på arbejde og der flettes også data fra exel til word uden problemer - virker begge veje.
Måske er jeg sluppet nemmere igennem problemstillingen, da jeg ved installering har valgt at gøre det som en opdatering og ikke som en nyinstallation. Ved nyinstallation er der så mange ting der skal sættes op senere og det kan være svært at huske hvor det nu var det sker.

Måske skal du gå i funktioner - indstillinger - kompatibilitet og sætte de rigtige værdier her

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 04-06-05 11:43

Eller ta' et lille kig på "Google er din ven"
http://www.google.dk/search?hl=da&q=Problemer+med+brevfletning+i+Office+2003&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=cr%3DcountryDK
jeg har ikke selv erfaring med brevfletningsproblemet
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : kepe2000

Dato : 04-06-05 12:48

Til Jørgen_Ros:

Jeg er ikke vidende om min arbejdsplads blot har opgraderet eller installeret helt ny Office 2003-pakke.

Herhjemme har jeg selv 'kun' opgraderet, men har også her problemet.
Jeg har lige prøvet med forskellige kombinationer under indstillinger og kompatibilitet - desværre uden held.

Du siger, du ikke har problemet. Måske fletter du kun 'ren tekst og ikke tal/datoer? Jeg har ikke problemer i 'ren tekst' (navn, adresse post nr. by m.v.)

Min lille flette-test-fil ser fx. sådan ud:

nr   navn   antal   pris   i alt    dato Kurs
1   Kenneth    125   87,25   10.906,25   10-12-05 83,88%

og sådan ser resultatet så ud i min lille test, når jeg fletter det ind i word efter flet af oplysninger:

1 Kenneth 125 87,25 10906,25 12/10/2005 0,83875

som du kan se, så mangler der 'tusindseparator' i 'i alt' tallet og datoen konverteres til 'engelsk format'.

Da jeg benyttede Office 2000 benyttede Word excels format af data direkte ved brevfletningen. Det er desværre slut nu.

Mon du har flere gode ideer?

/Kenneth

Kommentar
Fra : kepe2000

Dato : 04-06-05 12:51

Til Clan:

Hej Clan - og tak for dit tip.

Dit link beskriver desværre ikke helt min problemstilling. Jeg har også selv prøvet med forskellige søgninger på Google for hjælp, men har desværre ikke (endnu) fundet de vise sten.

Finder du evt. noget, så tager jeg naturligvis stadig gerne imod nye forslag

/Kenneth

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 04-06-05 14:06

Kenneth... det bliver nok lidt svært for mig, at søge på nettet for dig, hvor gerne jeg end ville, men lige for tiden er jeg på arbejde, og man har besluttet at vores computere skal være mere eller mindre "låst" hvad angår websøgning - surt :-|
Håber andre kan være mere specifik
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 04-06-05 14:08

NB: Jeg ved ikke hvor stiv du er i "udenbyst" men måske du finder noget her
http://www.google.dk/search?hl=da&q=Format+errors+with+merging+mail&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 200 point
Dato : 04-06-05 14:11

NB: www.gmayor.com/mail_merge_labels_with_word_xp.htm
Citat
... a relatively simple procedure in Word 97/2000 …. the Word 2002/3 mail merge
to mailing labels. ... In Word 2003, this command produces an error message. ...

Jeg kan som sagt ikke komme ind på siden her ude på "havet"

Kommentar
Fra : kepe2000

Dato : 04-06-05 15:46

Hej igen Clan!

Tusind tak fordi du ligefrem hjælper mig i arbejdstiden. Det var nu ikke meningen :)

Men faktisk ser det ud til, løsningen lå i dit sidste svar, nemlig i: www.gmayor.com/mail_merge_labels_with_word_xp.htm

Her beskriver de problemet med Excel - og hvordan indstillingen i Word skal være - og hvordan man kan importere data med oprindeligt format fra Excel.

Nu vil jeg lige se, om det også virker på jobbet på mandag.
Det virkede umiddelbart herhjemme hos mig selv i min lille simple test.

Jeg tror sandelig du har været mig til en stor hjælp. Jeg tror også, der er point at hente for dig på mandag :)

Fortsat god arbejdslyst :)

Hilsen
Kenneth

Godkendelse af svar
Fra : kepe2000

Dato : 07-06-05 21:20

Tak for svaret CLAN.

Det link du fandt til mig giver en god beskrivelse af, hvad jeg skulle gøre.
Har sparet mig for meget arbejde.

Hilsen
Kenneth

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-06-05 07:18

Hej Kenneth
Jammen velbekomme... jeg er da helt overvældet
Det er da kun en fornøjelse at ku' hjælpe... det er jo derfor. vi alle er her på Kandu - for at hente og give en hjælpende hånd til hinanden.
Jeg er ikke så aktiv på Kandu da jeg som sagt er på arbejde - sidder ude midt i Nordsøen på en boreplatform, men har fri i 3 uger nu her på fredag... 'det skal blive dejligt.
Hygge...
Søren