/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
hjælp til billeder på hjemmesider
Fra : Toves_Henrik
Vist : 793 gange
20 point
Dato : 03-06-05 22:18

Jeg har brug for hjælp til at fabrikere billeder til min hjemmeside www.vinmanden.dk jeg har nogle billeder som skulle have en transperant baggrund som de er nu er det ikke ret kønt der er en hvid baggrund i en firkant omkring flasken det er nok nemmest at se det som det er på siden www.vinmanden.dk "vinudvalg" hvordan gør jeg jeg har paint shop pro til rådighed, hvor kan jeg få vejledning
Henrik

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 03-06-05 22:31

Du kan vælge at gemme billederne som .gif eller .png med transparent baggrund, jeg mener at psp kan gøre det, du skal bare fortælle programmet at det er den hvide farve der skal være gennemsigtig når du gemmer billedet.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 30 point
Dato : 03-06-05 22:32

Hvis du henter programmet Photofiltre som er gengivet på denne side:
http://www.villysonnichsen.dk/FotoFiltre.html
kan du lave gif billeder med transparent baggrund med et par klik.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-06-05 22:40

Brug : http://www.villysonnichsen.dk/FotoFiltre.html ..som BjarneD foreslår

..hvis du ikke har PhotoShop : http://download.dk/index.asp?Kat=multimedie&subkat=billedbehandling&prog=2705

I begge programmer kan du lave dine *.jpg om til GIF89a formatet, hvor du kan vælge at lade f.eks. ren hvid : #ffffff være den transparante farve

Flere programmer der kan ændre *.jpg til *.gif (89a ..ikke 87 !!!) : http://download.dk/index.asp?Kat=multimedie&SubKat=billedbehandling

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-06-05 22:41
Kommentar
Fra : Random

Dato : 03-06-05 23:28

Hey Henrik har paint shop pro til rådighed. Så hvorfor foreslå alle mulige andre programmer..?

PSP er et super godt program også til at gemme transperente billeder i gif format.

Det er blot at gå ind i menuen Colors og sætte palette transperency til hvid.
Eventuelt skal du mindske antal farve til 256 eller mindre inden du kan få lov til dette.
Og så er det blot at gemme som gif.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-06-05 23:37

Ser du Random, PhotoFiltre er et smart program hvor det kan gøres meget enklere og næsten sutomatisk og da Toves_Henrik stiller spørgsmålet kunne det jo være, at han kunne have større fornøjelse af PhotoFiltre, som endda kan "snakke" dansk. You see!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-06-05 01:10

Toves_Henrik - hvilken version af paint shop har du ?????

hvis du kører med en version før 8 - kan det være lidt besværligt hvis du ikke kender programmet godt nok - dog kan du bruge erazeren og andre muligheder - men i version 8 og 9 har du mulighed for at fjerne den hvide baggrund med et klik (eller to) - idet den har to former for erazers - en almindelig og en baggrundserazer (ligner blyant med vidskelæder i højre værktøjslinie)

du kan også hente billedet ind i animation shop direkte - så har gif normalt netop transparant baggrund og du kan så gemme igen som gif men give den et andet navn...... (umiddelbart den nemmeste løsning)

håber det hjælper dig

Godkendelse af svar
Fra : Toves_Henrik

Dato : 04-06-05 09:04

Tak for svaret BjarneD. det er især det som du skriver at det snakker dansk som letter mig tak skal du ha

Kommentar
Fra : Toves_Henrik

Dato : 04-06-05 12:12

Hej BjarneD
Men ak jeg kan sku ikke få det til at snakke dansk jeg har dounloaded begge programmer men kan ikke finde ud af af få den danske oversætter til af flytte over i selve programmet jeg er der hvor jeg har installeret programmet og har ikonerne på skrivebordet sammen med den danske TranslationDA_1
nu skal TranslationDA_1 så fyttes over i photofiltre men hur gør jeg det
Henrik

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-06-05 12:41

Det kan vi ikke have.
Her er hvad der står på siden:
>>6: Dobbeltklik nu på sprog filen (TranslationDA_1.exe.) denne vil nu pakke sig ud på dit skrivebord, og hedder “TranslationDA.plg” filen skal ned i den nye programmappe som PhotoFiltre har dannet.(C:/Program/PhotoFiltre). Du kan herefter godt fjerne den engelske sprogfil “TranslationEN.plg<<
I det jeg hentede var sprogfilen en zip fil og ikke en exe fil som beskrevet og derfor skal translationDa.zip udpakkes til C:\Program Files\PhotoFiltre
Hvis du har Windows XP burde du umiddelbart kunne åbne zip filen, men ellers kan du hente et lille udpakningsprogram her midt på siden (ellers et glimrende program der er på siden): http://www.totalcmd.dk/index.php?page=download
Vend tilbage hvis det ikke virker for så får vi det til det i fællesskab.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-06-05 12:49

En lille tilføjelse: Hvis du bruger Stifinder eller åbner via 'Denne Computer' kan du ved hjælp af højreklik - kopier på tranlationDa.plg (som den udpakkede fil hedder) bagefter gå til mappen med PhotoFiltre som beskrevet ovenfor og højreklikke i den og vælge sæt ind.
Du må gerne slette TranslationEN.plg, der er den engelske sprogfil. (jeg gjorde det ikke)
Når du så bagefter åbner PhotoFiltre der skal være lukket under overførslen skulle den gerne være på dansk.

Kommentar
Fra : Toves_Henrik

Dato : 05-06-05 00:45

BjarneD
Mange tak for hjælpen nu funker det
Taknemmelige og glade tanker
Henrik

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-06-05 00:48

Herligt!
Glad for at kunne hjælpe.
Hilsen
Bjarne