/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
streame video på hjemmeside?TMPGEnc?
Fra : farai
Vist : 577 gange
70 point
Dato : 31-05-05 16:20

Jeg leder efter 1 program til at streame mpeg video clips fra min HP

har downloaded TMPGEnc-2.524.63.181-Free.zip

men er i tvivl om det er det rigtige til at streame-er der en guide?

Det jeg mangler er SW som afspiller/streamer i god kvalitet uanset OS

Accepteret svar
Fra : mpjc

Modtaget 45 point
Dato : 31-05-05 17:19

følger lige med i dette spørgsmål

Kommentar
Fra : farai

Dato : 06-06-05 16:04

bringer lige spørgsmålet på banen igen

Kommentar
Fra : farai

Dato : 09-06-05 14:05

SVar fra dk.edb.videoredigering: hvis MPJC kan bruge det til noget

MPEG er ikke velegnet til streaming eller download. Det er kun MPEG1 som
alle kan læse uden codec-problemer og kvaliteten er alt for dårlig i ft.
nedenstående.

Så skal du encode din video i Flash. Den vil fylde nogenlunde det samme.
MacroMedia Flash kan dette, men der er billigere alternativer. Jeg tror
Swish f.eks. også kan gøre dette.

Alternativt kan du encode i WMV til PC og MOV til Mac og så oploade
begge til din hjemmeside, så kan folk selv vælge hvilken version de vil
se.

Streaming skal ligge på en streaming-server mener jeg at kunne huske,
hvorimod download kan ligge på en alm. server

Kommentar
Fra : farai

Dato : 16-06-05 12:52

test af kode

Godkendelse af svar
Fra : farai

Dato : 13-03-06 10:27

peanuts for you mpjc