/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Automatisk login
Fra : Smukke_Ole
Vist : 342 gange
100 point
Dato : 31-05-05 06:58

Jeg kører XP PRO m. SP2 og helt opdateret. Jeg har checket m. SpyBot og AdAware, ligeledes opdateret.
Alligevel "glemmer" siden her mit brugernavn og password fra den ene session til den næste, selvom jeg har sat "flueben" i det relevante felt for at blive husket.
Er der nogen, der har et godt bud ?

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 31-05-05 07:09

Bruger du Kandu.dk eller Cando.dk ?

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 31-05-05 07:19

Hvis du kun har problemet med kandu, kan du lade være med at logge ud - så er du automatisk logget på når du går ind på hjemmesiden.

Mvh. AMP

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 31-05-05 07:29

Har du prøvet at gå op i "funktioner" og ned i "internetindstillinger" - hen i fanebladet "indhold" og set på "autoudførelse"?

Der kan du sætte flueben "brugernavn og adgangskode i formularer"

mvh/ann-vibeke

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-05-05 07:47

Det kunne være du har sat Win til at slette cookies, så kan den ikke huske.

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 31-05-05 07:55

-> arne.jakobsen
Jeg bruger Kandu.dk/MS Windows

-> ampere Det stakkels apparat skal da også have lidt fred een gang imellem, f.eks, om natten, så der slukker jeg.

-> annvibeke Der er flueben i de felter, du taler om

-> refi Så vidt jeg har kunnet finde ud af, er det kun første gang efter man har slettet cookies at man er "blevet glemt. Jeg ved ikke, hvor man kan sætte Win til altid at slette cookies, men det kan du måske sige noget mere om ?

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-05-05 08:08

Det kan man gøre i flere forskellige tools, bvis de starter sammen med win og er sat op til at rense ved opstart.

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 31-05-05 08:27

-> refi

Jeg har ikke sådanne tools installeret

Smukke_Ole

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 100 point
Dato : 31-05-05 10:37

Måske skulle du så lave en oprydning i cookies og i Temporary internet files og gerne også temp mappen.
IE - Funktioner - Internetindstillinger - Slet filer (også ofline indhols) - slet Cookies
Temp mappen finder du i "C:\Documents and Settings\[bruger]\Lokale indstillinger\Temp" - slet alt indhold som du kan slette.

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 31-05-05 11:02

Smukke Ole - mit apperat bliver også slukket, men hvis jeg ikke logger mig ud når jeg lukker computeren hhv internettet ned, skal jeg ikke logge mig på når jeg skal ind på hjemmesiden en anden dag. Alle brugere skal dog nok ikke anvende min "dovne" løsning, da systemet kan blive langsomt.

AMP

Godkendelse af svar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 01-06-05 14:00

Tak for svaret BjarneD.