/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
hvad er det her og kan det slettes
Fra : olefahnoe
Vist : 404 gange
200 point
Dato : 30-05-05 18:20

hej

http://fahnoefoto.dk/lens/hvad.jpg

jeg er ved at rydde lidt op på min HD og fandt over det her en masse blå mapper i windows mappen

hvad er det og kan jeg slette dem???

ole
www.fahnoefoto.dk

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-05-05 18:28

Ole - Det ser ud til at være forskellige afinstalleringsprogrammer. Hvis du fjerner dem kan du ikke afstallere dine programmer. Lad dem ligge. Det er mit råd. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-05-05 18:29

Næh det er dine sikkerhedspatches og andre windows update ting! Hvis du skal afinstallere dem så skal det føres inde i tilføj/fjern

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-05-05 18:29

Sorry, snublefejl. Jeg mente selvfølgeligt Afinstallere.

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 30-05-05 18:31

åk win update ting så lader jeg dem blive

det var bare fordi de var blå jeg kom til at tænke over hvad det var

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-05-05 18:36

Det nok windows måde at fortælle dig på at du skal lade dem være!

Accepteret svar
Fra : hcma

Modtaget 210 point
Dato : 30-05-05 18:42

olefahnoe >> du har så vidt ret i at det er nogle update-tingester, men det er IKKE selve updatene. Det er kun, så du kan afinstallere de windows-updates, du har foretaget. De gør hverken skade eller gavn.
Hvis du af en eller anden grund skulle ønske at afinstallere en eller nogle updates, kan du gøre det via Tilføj/Fjern programmer, så længe du har de "blå filer" stående. Hvis du vil have frigjort lidt plads, kan du bare slette disse "blå filer", hvilket så betyder at du efterfølgende IKKE kan afinstallere dem, men hvorfor skulle du også det. Der er jo en grund til at de er installeret

Godkendelse af svar
Fra : olefahnoe

Dato : 30-05-05 18:47

Tak for svaret hcma.

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 30-05-05 18:49

Og grunden til at du kan se dem er at du har bedt om at få vist skjulte system filer i Stifinderen/filhåndteringen, ellers ville du aldrig kunne se dem.

Lars

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-05-05 18:59

Såvidt jeg kan se ligger updaten der osse, hvis man går ind i mappen, men den bliver jo instaleret via windows installer, når man går ind på windows update!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-05-05 19:47

Hvorfor giver du point til den SIDSTE der kommer med det rigtige svar. Jeg kan sagtens undvære point, men jeg var jo den første der gav dig svaret? Nemlig: Lad dem ligge, du kan få brug for dem.

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 30-05-05 19:50

arne du skrev

Ole - Det ser ud til at være forskellige afinstalleringsprogrammer. Hvis du fjerner dem kan du ikke afstallere dine programmer. Lad dem ligge. Det er mit råd. Hilsen Arne

hcma skrev

olefahnoe >> du har så vidt ret i at det er nogle update-tingester, men det er IKKE selve updatene. Det er kun, så du kan afinstallere de windows-updates, du har foretaget. De gør hverken skade eller gavn.
Hvis du af en eller anden grund skulle ønske at afinstallere en eller nogle updates, kan du gøre det via Tilføj/Fjern programmer, så længe du har de "blå filer" stående. Hvis du vil have frigjort lidt plads, kan du bare slette disse "blå filer", hvilket så betyder at du efterfølgende IKKE kan afinstallere dem, men hvorfor skulle du også det. Der er jo en grund til at de er installeret

der er en god forklaring til så tag en tude kiks

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-05-05 19:57

Ingen tudekiks her