/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
Foret konvolutter
Fra : Hemmingsen69
Vist : 810 gange
50 point
Dato : 29-05-05 18:25

Hej,

Kan man godt smide sine foret konvolutter i en postkasse? Altså så man ikke behøver at aflevere dem på posthuset?

/Anders

Accepteret svar
Fra : timeglas

Modtaget 60 point
Dato : 29-05-05 18:29

Forstår ikke helt spørgsmålet? Hvis den kan komme i postkassen og ikke er for stor, så selvfølgelig kan du komme en foret konvolut i postkassen. Har selv gjort det massere af gange.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 29-05-05 18:30

Jada.
Men du skal selvfølgelig komme mere porto på..
Hvis tykkelsen er under 2cm kan det sendes som storbrev, som koster 5.50 for 50 g.(op til 33x23 cm)

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 29-05-05 18:32

Et standardbrev skal være under 0.5 cm. Jeg går ud fra, at dit brev er tykkere?

Kommentar
Fra : Hemmingsen69

Dato : 29-05-05 18:33

Okay tak :) Var bar ik helt sikker.. hehe

Godkendelse af svar
Fra : Hemmingsen69

Dato : 29-05-05 18:33

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-05-05 18:45

Hemmingsen69 -> Undskyld at jeg kommer ind lidt sent, men det har altså ikke noget at gøre med om kuverten er foret eller ej. Men jævne mellemrum får du en folder fra Postvæsenet, der kan du læse alle reglerne. Det drejer sig KUN om kuvertens størrelse og dens vægt. Mål og vej, og brug de data du har fået, så kan du selv regne prisen ud.

M.v.h. Arne Jakobsen

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 30-05-05 08:30

Ak Ak stakkels dig rouladearne.

Det er ikke til at være alle steder, når man har så travlt med navlepilleri og tilsvining af brugere alle andre steder