/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
avi til dvd
Fra : Donholme
Vist : 466 gange
200 point
Dato : 28-05-05 10:18

Hej...

Jeg har lavet en lille 15 min. film i windows movie maker 2, og gemt den i avi format (bedste opløsning i wmm).

Nu vil jeg så gerne ha´flilmen over på dvd, så jeg kan se den på flimmeren...
Jeg har prøvet et par programmer, men jeg mister den gode opløsning som er på avi filen....

Er der nogen der kender til et program eller en metode, hvor jeg ikke mister den gode kvalitet, når jeg converter til mpeg2???

PFT

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 28-05-05 10:25

Hejsa
Uha! der er mange
Benytter selv Ulead DVD MovieFactory http://www.ulead.com/dmf/runme.htm
Hygge...
Søren

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 210 point
Dato : 28-05-05 10:27
Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-05-05 10:53

Ulead Movie Factory (som CLAN nævner ) er et godt program til formålet. Desværre ikke gratis, og i sharewareversionen er der en begrænsning må max 3 min (tror jeg det er), men du kan da se kvaliteten inden du køber.
Alternativt kan du prøve dette http://www.dvdsanta.com/
Du skal konvertere til DVD for at få den bedste kvalitet, og er det kun 15 min kan det være på en CD-skive i DVD-kvalitet. Det er da lidt billigere hvis det kikser.
Men prøv forskellige konverteringsformater, bare brug en RW-skive du ikke behøver at smide væk.
Hvis din startfil er en avi bliver du nok nødt til at acceptere at kvaliteten ikke bliver den bedste, selv ved en konvertering, men den kan stadig blive god. Prøv også at konverter til VCD eller SVCD.

Kommentar
Fra : newface

Dato : 28-05-05 11:26
Godkendelse af svar
Fra : Donholme

Dato : 29-05-05 09:39

Tak for svaret CLAN.

Lige i øjet.....

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 29-05-05 10:47

Velbekomme... og takker for points
Fortsat god weekend.