/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Værtscontroller
Fra : annvibeke
Vist : 694 gange
400 point
Dato : 27-05-05 08:14

Efter endt undersøgelse (med pcpitstop) blir jeg foreslået at tjekke "disabled devices"
- og jeg kan da osse se i enhedshåndteringen, at et gult udråbstegn skæmmer billedet.

Det gule udråbstegn har ordlyden: OHCI Compliant IEEE 1394-værtscontroller...
...og som jeg ser det, er det en "underafdeling" af: IEEE 1394 Bus-værtscontrollere... (mon det gi'r mening)

Mit spørgsmål er, i al sin enkelthed:
Kan jeg bare fjerne denne controller?

mvh/ann-vibeke

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 410 point
Dato : 27-05-05 08:24

Det er en firewire controler - så hvis du ikke bruger firewire til eks. transport af foto/film kan du godt fjerne den.
Den vil nok komme igen, så jeg ville bare deaktivere i enhedshåndtering.
Men driveren som den nok leder efter ligger på en CD som hører til dit motherboard.
Hvis du har en recovery CD og ikke andre CD til din comp - så kan det være svært at finde den.

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 27-05-05 08:30

eks. transport af foto/film ?!
Kan det være at transportere (uploade) foto til hjemmesiden?
Kan det være at transportere (brænde) foto på en cd?

mvh/ann-vibeke

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-05-05 08:39

nej = Kan det være at transportere (uploade) foto til hjemmesiden?
nej = Kan det være at transportere (brænde) foto på en cd?

Det er hvis du henter film/foto fra camera (et stik som ligner et lille kirketårn)
Men du bruger det nok ikke - for i dag bruges USB 2 som er lige så hurtigt.

Godkendelse af svar
Fra : annvibeke

Dato : 27-05-05 08:43

Nååå...så er det nok fordi, jeg (forgæves) forsøgte at installere mit kamera, på denne her pc...
...nu tør jeg godt delete controlleren

Tak for svaret Eyvind.

mvh/ann-vibeke

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-05-05 12:42

Da du forsøgte at indstallere dit camera lagde du også et program ind - gå i kontrolpanel og afindstallere, hvis det er der endnu...........og så fjern/deaktiver din firewire.

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 27-05-05 12:53

Faktisk har jeg lige fundet ud af, at det meget nemt kan ha' noget at gøre med min printer...
Nu har jeg været ude og hente noget-driver-noget på brother.com...og ventet noget nær en time på den sag...
...og det viser sig at jeg slet ikke kan installere det jeg har hentet...

Uanset hvad Eyvind....så var der noget der ikke virkede...jeg har fået det gule udråbstegn tilbage...
...så jeg er, hvor jeg startede...

Og så kan jeg stille et nyt spørgsmål under "Printere"

mvh/ann-vibeke...

Det underlige er, at den godt vil scanne...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-05-05 13:38

Når du indstallerer USB/firewire skal programmet som regel ind først, og efter genstart kan man sætte det til.
Hvis du har XP eller 2000 skal du lige indstallere servicepack
sp1 eller sp2 til XP
og sp4 til 2000

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-05-05 13:39

Sætter du den til det flade USB stik
eller det lille kirketårn - firewire

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 27-05-05 13:55

Jeg har xp - og mener nok at ha' installeret - ihvertfald sp2...
- og mit stik er fladt til USB-porte...

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 27-05-05 13:57

...jeg har osse genstartet...og forsøgt med systemgendannelse...

Firewire, ved jeg ikke af at jeg har...hvis jeg har det...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-05-05 16:15

Dit flade stik er USB
Og Firewire har du nok ikke.
Men om du har forsøgt at indstallere firewire(IEEE 1394) er jeg i tvivl om.
Men du kan ikke smide den væk men sikkert deaktivere den.