/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Langsom Computer/ HiJacket ?
Fra : den_nysgerrige
Vist : 493 gange
100 point
Dato : 25-05-05 19:08

Jeg synes min computer er blevet noget langsommere, så jeg gad nok vide om jeg har fået noget snavs på, som ikke skal være der?
Er der en eller anden der er sød og kigge på dette...
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 19:01:23, on 25-05-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\RunDll32.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb07.exe
C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\NoAds\NoAds.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Standard\Skrivebord\hjt.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb07.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe" -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [NoAds] "C:\Programmer\NoAds\NoAds.exe"
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office10\EXCEL.EXE/3000
O16 - DPF: Yahoo! Spades - http://download.games.yahoo.com/games/clients/y/st2_x.cab
O16 - DPF: {00B71CFB-6864-4346-A978-C0A14556272C} (Checkers Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/msgrchkr.cab31267.cab
O16 - DPF: {029FDBA6-3547-11D7-AA4C-0050BF051A00} (Rawflow ICD Client) - http://downol.dr.dk/download/netradio/Rawflow.cab
O16 - DPF: {3D6DDD23-870A-4FC8-B3AF-5F67C935A9B7} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/PrimeInkCSP-1204.exe
O16 - DPF: {4F1E5B1A-2A80-42CA-8532-2D05CB959537} (MSN Photo Upload Tool) - http://by4fd.bay4.hotmail.msn.com/resources/MsnPUpld.cab
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/2004061001/housecall.trendmicro.com/housecall/xscan53.cab
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab31267.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: SymWMI Service (SymWSC) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 25-05-05 20:04

C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe

Prøv at se hvor meget du har ligende de 3 steder.
Har du evt en masse film ligggende ? som fylder en masse, isåfald kan de godt gøre pcen langsom, især når de ligger på C drevet.
Jeg optog engang film med mit webcam, og pludselig blev min pc hammer langsom, så opdagede jeg at de film jeg havde optaget fyldte ????? GB helt sindsygt,, så slettede jeg dem, og havde derefter ingen problemer.

Grunden til jeg forslå du skal kigge på dem der hedder Shared, er fordi, pludselig er de blevet fulde af lort.. sker ihvertfald altid for mig

Kommentar
Fra : den_nysgerrige

Dato : 25-05-05 20:26

Jeg ved ikke hvad det er for noget men ser ud som om det er noget vedr. norton antivirus så det går vel ikke og fjerne det eller hva ?

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 25-05-05 20:33

Jo, prøv at gør det.
Jeg selv har ikke noget antivirus program, og jeg kommer skisme mange steder,,
jeg køre bare on line scan ind imellem.

http://www.bitdefender.com/scan/licence.php dette er en on lin scan. som der renser din pc gratis.

http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp denne renser også gratis.

Norton siges at være godt, det ved jeg. jeg har selv haft det engang.
Men norton indenholder en masse antivirus program, som man egenligt ikke har brug for. (det har jeg ihvertfald fået at vide)

Ellers er der AVG Free Edetion Control Center. det burde du kunne finde på google et eller andet sted.
Det er hvist et gratis anti virus program, som du bare kan hente.

Eller hvis du vil beholde Norton, kan du jo gemme det på en cd, og så slette det på din com, for derefter at genindstalere det.
Hele program mappen ligger nok på dit C drev.

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 25-05-05 20:35

Ellers prøv< Denne computer - højre klik - propeties - device maneger - og se om der er noget der med spørgemålstegn. Der kan være noget gladt der.
Men tror dog ikke du finder noget der. Er hvist mere hvis et program ikke er indstaleret ordenligt, men du kan jo prøve.
Bare for at kigge hvordan der ser ud.

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 26-05-05 00:46

Prøv at smutte herind : http://www.arlet.dk/ Og gå ned under punktet "Langsom Computer" Arlet Rules

Vh fluffy

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 26-05-05 01:21

Ellers er her også lidt hjælp at hente: http://hjt.iamnotageek.com/

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-05-05 01:21

Arlet kan hjælpe dig og jeg kan fortælle dig, at en der tror at man bare kan lave onlinescan en gang imellem ikke aner en disse om sikkerhed. De ting man kan få fat i nu til dags kan ikke bare fjernes ved online scan da der typisk gemmer sig det jeg kalder en "moderfil" der bare producerer noget nyt når det andet er fjernet og "moderfilen" detectes ikke af antivirus.
En helt anden ting er at hvis du gør som Trine08 foreslår så vil du ikke bare have et hijackproblem, men kan risikere at stå med en computer med opstartsfejl fordi der er fjernet installerede filer.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-05-05 01:30

Du har vel ikke været ved at opdatere din grafikkortdriver uden at afinstallere Nvidia display driver for det kan drille??

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-05-05 04:19

Umiddelbart kan jeg ikke se noget snavs i den hijacklog!
At din computer er blevet langsommere kan skyldes at du skal defragmentere den!
Prøv at højreklik på dit/dine drev i Denne Computer og gå ind under Egenskaber > Funktioner og defragmenter nu!

Kommentar
Fra : den_nysgerrige

Dato : 26-05-05 16:50

BjarneD nej jeg har ikke ville fjerne noget før jeg var helt sikker på at vedkommende var helt sikker i sin sag, så jeg vil jeg prøve og vente og se om ikke en eller anden der havde forstand på at læse logen dukkede op.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-05-05 17:12

Hvad med grafikkortet - har du skiftet eller opdateret? Det er 04 der giver mig tanken.

Jeg er enig med Tedd, at der ikke er noget at se, men du kunne jo sende en mail til Arlet fra hans hjemmeside www.arlet.dk da han har stor erfaring omkring hijack.

Accepteret svar
Fra : arlet

Modtaget 100 point
Dato : 26-05-05 17:19

Er enige med de andre logtydere. I hijackthis loggen er der ikke noget at komme efter..

Prøv evt den defragmentering..

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-05-05 17:57

Jeg ville også foreslå, at tømme Temp mappen: C:\Documents and settings\[brugernavn]\Lokale indstillinger\Temp
Sørg for, at der er plads nok på C drevet til, at sidefilen kan arbejde
og så som foreslået defragmentering.

Godkendelse af svar
Fra : den_nysgerrige

Dato : 27-05-05 22:56

Tak for svaret arlet.

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 29-05-05 09:04

Det var vist ikke mig, der skulle have de point, da jeg kun bekræftede de andre to.

Så pointene ligger her til BjarneD: http://www.kandu.dk/dk/spg/67727

Tedd har fået sine point..

Kandu var lidt sløv i går aftes, så derfor kommer pointene først nu