/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Højere uddannelser / Spørgsmål
10  3773 570
Pisa undersøgelse 2005
Fra : Solmyr
Vist : 586 gange
75 point
Dato : 22-05-05 22:09

Hej hej, jeg er lærerstuderende og skal til eksamen i dansk på tirsdag, jeg tror det ville være godt at få studeret pisa undersøgelsen vedr. læsning, men jeg kan ikke lige finde et link til denne undersøgelse, kun til nogen der diskuterer den. Hjæælp..

Venlig hilsen Rune

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-05-05 22:13

Har du prøvet google, der kommer mange sider på
- pisa undersøgelsen -

Kommentar
Fra : Solmyr

Dato : 22-05-05 22:14

yes, men jeg stirrer mig blind på alle de links, stort set alle jeg har været inde på tager udgangspunkt i en diskution af undersøgelsen

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 22-05-05 22:38
Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 85 point
Dato : 22-05-05 23:00
Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-05-05 23:07

Du skal naturligvis downloade lederen af den danske PISA undersøgelse Niels Egelunds PowerPoint fil

Godkendelse af svar
Fra : Solmyr

Dato : 22-05-05 23:11

Tak for svaret BjarneD.

Hele undersøgelsesrapporten + diasshows med statistikker kunne downloades derfra

Kommentar
Fra : Solmyr

Dato : 22-05-05 23:14

puha 260 sider oveni de 3500 sider jeg har læst i denne uge

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-05-05 23:20

Held og lykke med studiet og læg nu godt mærke til ham Niels Egelund Dr.pæd. og ph.d., og jetpilot som flyver rutefly i sine ferier og ikke mindst en mand der tør sige sandheden om pædagogik og børnepsykologi og dermed er med til at
gøre op med den holdningsløse børneopdragelse, der har præget samfundet i de senere år.

Kommentar
Fra : Solmyr

Dato : 22-05-05 23:22

yes yes, men jeg har så afsluttet de pædagogiske fag, de burde egentlig køre i alle 4 år, men de ligger på de første 2 år.

Og tak