/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
tlf til visa
Fra : den_nysgerrige
Vist : 564 gange
20 point
Dato : 22-05-05 19:44

Jeg har en kammerat der fået sig et nyt visa kort og nu har klumpen smidt det telefon væk hvor han skal ringe og aktiver sit kort, hvem kan hjælpe med det telefonnr ?

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 22-05-05 19:59

Hans bank.
Torben

Kommentar
Fra : den_nysgerrige

Dato : 22-05-05 20:08

ja goddaw doh - nej det er til visa

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-05-05 20:12

Det er vel hans bank der har udstedt visakortet?

Visa er da ikke nogen bang - det er blot et administrationsselskab.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-05-05 20:12

Det er da rigtigt, som bauchmann siger, banken kan oplyse om telefonnummeret.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-05-05 20:13

Hovsa bang=bank

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-05-05 20:17

den_nysgerrige

"Klumpen" må selv ringe til sin bank, for at få tlf. nummeret oplyst, da banken vil være sikker på, at det er den rigtige person (indehaveren) af kortet, der ringer.

Kommentar
Fra : den_nysgerrige

Dato : 22-05-05 20:18

ja men kunne jo være der var en anden bruger der vidste telefonnummeret, så er han fri for at vente til banken åbner imorgen.
Det er vel lidt af ideen med kandu at dele viden med andre, og hvis man ikke ved en ting så spørger man sig frem
Så det ser ud som om mine point går til grunde

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 22-05-05 20:18

Gå på internettet, og find den bank der har oprettet Visa-kortet. Der kan du finde telefonnummeret til at spærre det.

Mvh
Franksp

Kommentar
Fra : den_nysgerrige

Dato : 22-05-05 20:19

ans nu er det jo sådan man skal bruge en aktiveringskode for at aktivere sit kort.
Så fri mig lige for flere belæringer

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-05-05 20:19

Ja, jeg kender telefonnummeret, men jeg kender ikke dig eller "klumpen"

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 22-05-05 20:19

Hvilken bank, bruger din ven?

mvh
Franksp

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-05-05 20:20

Franksp, kortet skal ikke spærres, men åbnes!

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 30 point
Dato : 22-05-05 20:21

Her kan du spærre et visa - om du kan andet der ved jeg ikke - men tvivler

Telefon +45 44 89 29 29

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 22-05-05 20:23

Tak ans. Jeg kan godt se, at jeg totalt har misforstået spørgsmålet.

Tak skal du ha'

Med venlig hilsen
Frank

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-05-05 20:27

Franksp, det kan også være mig, der har misforstået det.

Men jeg har fortolket det på den måde, at kortet skal aktiveres.

Hvis det er sådan, som jeg har forstået det, så må "klumpen" vente til i morgen og kontakte sin bank.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-05-05 20:32

Her er nummeret til visa

United States, call (800) 847-2911

men hvad vil du bruge det til?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-05-05 20:43

den_nysgerrige

Hvor har "klumpen" bestilt sit visa kort?

Godkendelse af svar
Fra : den_nysgerrige

Dato : 22-05-05 20:44

Tak for svaret refi.
Ja det var det nr der skulle bruges, der var en venlig dame i den anden ende af røret der kunne aktivere kortet.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-05-05 20:49

Skulle kortet så tages i brug eller skulle det spærres?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-05-05 20:49

Jamen det var da godt - men nummeret kunne du nu finde på ALLE banksider.

Det er et standardnummer til PBS.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-05-05 20:51

Det står oven i købet på kortet - det gør det da på mit.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-05-05 21:02

Jeg var/er i tvivl.

Min søns kæreste fik stjålet sin taske, men fik den tilbage dagen efter. Der manglede intet, men senere blev der hævet på hendes kort, som hun selv havde.

Beklager den_nysgerrige at jeg ikke ville hjælpe dig, det er/var på grund af tvivlen om det nu også er "klumpens" kort.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-05-05 21:07

Det tjekker PBS - din søns kæreste har sikkert haft koden i tasken også.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-05-05 21:21

nope, men personlige oplysninger.

Der manglede een ting, det var mobiltelefonen.

Kommentar
Fra : den_nysgerrige

Dato : 22-05-05 21:24

Refi korrekt at det omtalte nr står på plastikkortet, men du skal jo ikke lide under vi først så det efter du havde skrevet telefonnummeret

Så derfor skal du ha dine fortjente point.

"Klumpen" slår sig selv hårdt i hovedet i ærgelse over det her postyr

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-05-05 21:25

Tror du så ikke bare de har været hævet med fluesmækker - de tjekker jo ikke altid.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-05-05 21:28

Hvordan skulle han/hende kunne hæve med fluesmækker, når kortet ikke var stjålet.
Oplysningerne blev brugt til handel på nettet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-05-05 21:37

Så kan pengene trækkes tilbage.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-05-05 21:45

Ja refi, det var også det, der skete. Hun kom ikke til at hæfte selv. Havde meldt tyveriet til politiet, men fik senere samme dag sin taske retur af en , som havde fundet den.

Ja, jeg har min tvivl om aktivering af et visakort på en søndag.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-05-05 22:07

Nå - på den måde.

Ja - der har verseret sager med stjålne kort der er blevet dublikeret til blancokort, men det skulle ikke kunne lade sig gøre med chipkort og det er alle de nye.