/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Sort skærm i WinXP opstart
Fra : hansdal
Vist : 523 gange
250 point
Dato : 22-05-05 12:45

Jeg har haft min stationære PC med til eksamen, så den har været ude og køre en lille tur i bil. Vel hjemme igen, kan jeg nu ikke starte WinXP Pro op normalt. Maskinen starter ganske vist fint op med DOS/BIOS teksterne, finder drev, - helt normalt - men efter WinXP logoet med de små blå prikker der kører mod højre, går den i sort, hvor den normalt starter baggrundsbilledet op. Skærmen registrerer, at der herfra ikke er noget signalinput fra computeren og går på standby.

Jeg har forsøgt at genstarte PC'en i fejlsikret tilstand, men en systemgendannelse har ikke reddet problemet. Kan stadig ikke starte normalt op. Kun fejlsikret tilstand efter en forgæves opstart.

Er der nogen, som har en idé om hvad problemet er? Løsning?

Konfiguration:
3.0 Ghz P4, FX5200 grafikkort, 200 GB HD, 512 MB ram, Win XP Pro ...

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 260 point
Dato : 22-05-05 13:02

Tjek lige at ingen stik og kort sidder løse inde i maskinen - der kan sagtens være et eller andet der har løsnet sig.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-05-05 14:52

Har du fået bøjet dit skærmhanstik, og spændt det godt fast bagpå komputeren, for der skal da være "signalinput fra computeren" uanset hvad.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : hansdal

Dato : 22-05-05 14:57

Tjaa! Alle ledninger checket. Alt sidder fast. PC'en kan jo også godt starte i fejlsikret tilstand med billede på. Tror derfor ikke det er en hardwarefejl.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 23-05-05 10:17

hej
prøv fejl sikker og tjek egen skaber for skærm
der kan jo ske meget win

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 23-05-05 11:31

Prøv at starte op i vga mode geninstaller evt grafikkort, men prøv først at sætte den ned til 1024X768 kan være den er poppet højere op end din skaærm kan klare

frostys say have a nice day

Kommentar
Fra : turbo.dk

Dato : 24-05-05 01:26

Hej
Prøv lav en Repair det virker ALTID, men du skal følgle den HELT:
Sådan laver du en repair.

1 Det første du skal gøre er at boote op på din WIN xp cd husk bios skal stå til at være
first bootdevice cdrom

2 og nu skal du trykke på I Agree/ Godkende Licens`(f8)

3 Spring det første tilbud om repair i Consolmode over og forsæt din indstalation ( Nyinstallation)

4 Nu kan du så vælge hvilke drev din nye indstalation skal ligge på og her er det dit C drev med mindre du køre dualboot

5 Og nu fortæller den dig der er et styresys på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil
lave en repair (R) og nu skal du trykke R

6 Og du vil nu se den laver en helt ny indstalation men det dejlige er bare den beholder alle dine
indstillinger og dit skrivebord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler

7 ps husk at have din CD key klar da denne skal bruges da det jo er en "nyindstalation"

8 Hent evt sp1 til dit windows og IE inden og læg det på skrivebord, så du kan installers inden du går på nettet.

Godkendelse af svar
Fra : hansdal

Dato : 26-05-05 23:22

Tak for svaret refi. Så simpelt var det faktisk

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-05-05 09:45

Selv tak