/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Netværk
Fra : fupsi
Vist : 381 gange
100 point
Dato : 21-05-05 17:02

Hej

Har et netværk med 4 computere, og mine børn har hver deres mail adr.
Hvordan sætter man det op sådan at de forskellige komputere modtager de rigtige mails?
Alle mails bliver hentet på den komputer man først henter på.

Har kun en konto hvor der er oprettet 5 ekstra mailadr.

Fupsi.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-05-05 17:06

Hej

De 5 konto du har på den ene pc har jo hver deres brugernavn og adgangskode.
Du opretter bare en mail på hver pc med de rette brugernavn og adgangskode.

Hvis det er TDC internet kan det godt være lidt problematisk, da de godt nok siger at man har 5 emailadresser men de er kun et alias til hovedmailen.

Kommentar
Fra : fupsi

Dato : 21-05-05 17:14

Jeg har kun et brugernavn og passw.

Så skal der vel oprettes flere kontoer, så koster det jo.

Fupsi

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-05-05 17:17

Er det TDC

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 110 point
Dato : 21-05-05 17:19

5 konti - 5 brugernavne og adganskoder - så langt så godt - du skal så ind i (hvis du bruger outlook express) meddelelseregler - der skal der for hver bruger skrives at de 4 andre ikke skal medtages - hos tdc er det bedst at gøre det på webmailen også

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-05-05 17:20

ikke medtages = hent ikke fra server - sorry det smuttede lige i farten

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-05-05 17:50

Giv dem hver en hotmail - det er gratis - og så har de hver sit navn og password

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-05-05 18:05

Eller de kan få en Gmail konto hvis i kender en der vil invitere dem til det.
Gmail kan gratis intregreres i Outlook, hvor Hotmail koster penge.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-05-05 07:25

http://www.kandu.dk/dk/spg/61011 for at underbygge mit indlæg

ps bruger selv samme fremgangsmåde

Godkendelse af svar
Fra : fupsi

Dato : 28-05-05 03:15

Tak for svaret miritdk.
   Det kører bare!!
Fupsi

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-05-05 09:30

selvtak fupsi - godt det kører