/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Lademanns leksikon, åbner ikke
Fra : Fattig
Vist : 820 gange
100 point
Dato : 20-05-05 23:56

Når jeg har instaleret Lademanns leksikon 2004 og vil åbne det kommer følgende meddelelse:
Fil i LML2004.hta.
Windows skal vide, hvilket program der har oprettet filen for at kunne åbne den.
Windows kan skifte til onlinetilstand for at søge efter den automatisk, eller du kan manuelt vælge det på en liste over programmer på computeren. hvad vil du foretage dig?
- brug web tjeneste til at finde programmet
- vælg programmet på en liste.
Hvis jeg bruger webtjeneste finder den ikke noget, og hvis jeg bruger IE kommer der en boks hvor der står: you are downloading the file LML2004.hta from F:\program files\lademann\LML 2004\ns.
Would you like to open the file or save it to your computer.
Den kan ikke åbnes og når jeg går i save sker der ikke mere.
Hvad kan der gøres?

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 21-05-05 00:00

http://www.lademann.dk/help/2004.htm

Der står vist hvad du skal bruge... ellers så kontakt Lademann

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-05-05 00:01

Husker du at lade CDen ligge i

Kommentar
Fra : svampe.arne

Dato : 21-05-05 00:34

Du skal bruge powerpoint til at åbne med.

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 21-05-05 01:09

Den med Powerpoint er da helt gal.

Når jeg er på nettet og lægger cd´romen i kommer der en meddelelse hvor der står: Could not start LML.hta (you need to install a suitable viever program for this)

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-05-05 10:38

Lademan er baseret på Internet Explorer.
Har du prøvet at lægge CD'en i og indstallere.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-05-05 10:45

Ifølge de oplysninger jeg kan finde, kræves der et wiever-program såsom Media player.
Har du den?
Hvilket styresystem bruger du?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-05-05 11:15

Lademanns 2004
Minimum systemkrav (jeg har cover i hånden)
win 95/98/2000/ME/XP
133 Mhz pentiumprocessor
40 Mb fri HD-plads
800x600 skærmpoløsning
16 bit farver
16 bit ludkort
CD-rom drev
Microsoft-kompatibel mus

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 100 point
Dato : 21-05-05 12:14

og Internet Explorer 5.5 som jeg lige må indstallere.
Men den følger med på CD-rommen
Jeg er ved at afprøve den på en bærbar 133 Mhz 32 Ram (har desværre ikke mere)
Win 2000
Og det er rigtigt at den benytter Windows media til film

Jeg opgiver - der mangler codec til den afspiller.

Godkendelse af svar
Fra : Fattig

Dato : 21-05-05 13:01

Tak for svaret emesen.nu er det lykkedes, jeg måtte instalere IE6 engelske version fra cdén, afinstalere Lademanns Leksikon 2004, og derefter instalere det igen. Overvejede på et tidspunkt om en løsning kunne være at instalere windows servicepack 2, men den har jeg hørt skaber meget "støj", mange er utilfredse med den.

Mit styresystem er XP-prof. Jeg har uden problemer kunne instalere på gl. pcér med win. 98, men der virker media player ikke.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-05-05 13:06

Hov de codecs ligger på den CD-rom - så nu ser jeg månelanding med lyd og det hele.
Lidt langsomt måske.
Kig lige efter på den Cd i stifinder - der er alle de programmer du skal bruge.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-05-05 13:14

>>>men der virker media player ikke.<<<
Det er de codecs som ligger på den CD
Men altså 133 Mhz og 32 ram er som at køre på cykel til Korsør.