/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
RAM-fejl?
Fra : jabco9240
Vist : 581 gange
100 point
Dato : 20-05-05 18:57

Jeg har et par gange oplevet, at min skærm får en underlig farve og nogle farver bliver "usynlige" lige når jeg lukker ned for et computerspil. Sidste gang det skete lod jeg computeren hvile - og underligt nok, så startede den rigtigt op næste gang. Denne gang fastholder computeren dog de underlige farver.

Min første indskydelse går på, at der nok er noget galt med grafikkortet, men Windows dukker selv op og foreslår en Online Crash Analyse, og jeg har fulgt guidelines til en "Windows Memory Diagnostic", som tester RAM for fejl.

I første testforløb kommer den med en fejl i testen "Stride6". Den skriver en adresse: 08c65e30 og den skriver at den forventer:ffffffff, men at det aktuelle er : ffffffef.

Hvad F... er det ? Hvad skal jeg gøre?

Kommentar
Fra : Ravn_k01

Dato : 20-05-05 20:07

Hvor mange ram har du?? Har du mere end en blok??+

Hvis du har mere end en blok, så test dem enkeltvis, så kan du ihvert sikre dig, om en af dem ikke virker. Ellers kan du hente programmer til både at optimere og teste dine ram her:

http://www.afreego.com/Categories/Utilities/Memory_and_Benchmark/index.php

Mvh

Ravn_k

Accepteret svar
Fra : xircom

Modtaget 100 point
Dato : 20-05-05 21:19

Jeg tror din ram er sat til at køre for hurtigt i bios. Hvis der er kingston ram du har, så er de meget sansynligt optimeret til det yderste og hvis så din bios står til alt andet en "Auto", så får man "Stride6" fejlen. Prøv at ændre din bios til auto, hvis den står til noget andet.

Godkendelse af svar
Fra : jabco9240

Dato : 21-05-05 20:58

Tak for svaret xircom.