/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
fejl c0000218
Fra : graahede
Vist : 574 gange
100 point
Dato : 19-05-05 20:50

jeg er ved at prøve at lave en computer , den vil ikke starte op på xp-pro den skriver fejl c0000218 hardvare, hvis jeg prøver at lægge xp ind igen kan den ikke finde hardisken , tror i hardisken er færdig

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 19-05-05 21:04

http://support.microsoft.com/Default.aspx?kbid=830084

Hvad er det for en harddisk?

Prøv at skifte kablet, samt sæt harddisken til master på det yderste stik på kablet (helst uden andre drev monteret på kablet)
Nyere harddiske skal bruge ATA-kabel (Et med mange ledere på) Ellers kan du også få problemer.
Evt. kan du prøve at formattere harddisken i FAT32 før du installerer XP på den Og så skal du selvfølgelig ikke lave den om TIL NTFS under installationen

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 19-05-05 21:14

det du skriver lyder for mig lidt som om du har sat "nye" ram i og der ved kommer - Stop: C0000218 Unkonown Hard Error -.

har du mere end én ramklods i ville jeg forsøge mig frem,tag klodserne ud og sæt kun en i - byt den ene klods ud og forsøg igen.

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 19-05-05 21:27

Citat
CAUSE
This problem may occur if either of the following conditions is true:
• The hardware where you are trying to install Windows XP may not be compatible with Windows XP.
• The hard disk where you are trying to install Windows XP may be damaged.

Så jeg tror ikke det er rammene C...smed

Kommentar
Fra : graahede

Dato : 19-05-05 21:36

der er ikke sat ram eller andre nye ting i det er en sata hardisk , og det er en pentium 4 der sidder i , maskinen er 1år gammel

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 19-05-05 21:43

så er det da muligt, at der er en fejl på disken... har du prøvet bundkortproducenten om der er en nyere SATA driver disk?

Accepteret svar
Fra : computersmeden

Modtaget 100 point
Dato : 19-05-05 22:17

ja,så må jeg nok bøje mig, er ikke meget for det

Godkendelse af svar
Fra : graahede

Dato : 20-05-05 16:20

Tak for svaret computersmeden.også tak til jer andre der har svaret ,men jeg kan jo ikke dele point

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 20-05-05 22:31

Hhmm, var det så dine ram ???

Kommentar
Fra : graahede

Dato : 23-05-05 21:22

nej det var hardisken