/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Nyhedsbrev i outlook
Fra : anetteogjesper
Vist : 695 gange
20 point
Dato : 19-05-05 11:06

Hej

Jeg vil gerne lave et flot nyhedsbrev i outlook med eksempelvis html, men hvordan gør jeg det?

mvh Anette

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-05-05 11:16

skynd dig at slette det andet spørgsmål så sparer du de små point

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-05-05 11:21

Hej Anette
Det er ret simpelt, men kræver du har din HTML side liggende ude på et webhotel (samme som hjemmeside). Du åbner så siden i din browser (f.eks IE Explorer), klik på menuen "Filer" og vælg Send --> Side med e-mail
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-05-05 11:23

NB: Det fungere IKKE (for andre end dig selv) hvis du har dit HTML dokument liggende på din egen PC

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-05-05 11:26

NNBB: De fleste udbydere har plads til din hjemmeside (gratis), så ind og kig i dine papirer hvordan du uploader din HTML hjemmeside. Typisk så har man 10MB webhotel inkluderet i sit internet abonnement. Hvilken udbyder har du, TDC, CyberCity... ? Du kan i de fleste tilfælde finde oplysninger om emnet (webhotel) på din udbyders hjemmeside.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-05-05 11:30

CLAN - tror bare der er tale om html i outlook som mail - sååååååh ???????????
vær sød at oplyse om det forholder sig sådan Anette
du kan forresten slå html i outlook op under hjælp i outlook

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-05-05 11:37

Jeg er helt med... og ja, jeg kalder det fejlagtigt for "hjemmeside" men mener hendes HTML dokument, som hun ønsker at sende som et nyhedsbrev via e-mail, og her gælder princippet som for hjemmesider, dokumentet SKAL ligge på en web-server, ellers kan andre IKKE se dokumentet.
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-05-05 11:39

Jeg går ud fra Anette mener et nyhedsbrev hen a'la dem I modtager fra H&M, Ellos og andre

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-05-05 11:39

- herlige express i stedet

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-05-05 11:49

Har selv siddet og bøwlet engang... se evt. http://www.kandu.dk/dk/spg/46046

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-05-05 11:51

Ups GLEM DET!!! Forkert link... finder det lige - uno momento

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-05-05 11:53
Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 30 point
Dato : 19-05-05 12:02

Som afslutning
1. Lav din "reklame" i f.eks FrontPage
2. Upload HTML siden og tilhørende filer til dit webhotel.
3. Åben dit HTML dokument via din webbrowser, det ku' f.eks hedde http://www.minudbyder.dinside.htm
4. I din webbrowsers menu vælger du Filer -> Send -> Side med e-mail
Dit e-mail program åbner nu med siden på og du indtaster alle modtagere. Der er selvfølgelig andre løsninger, men jeg finder dette den hurtigste og letteste metode - ellers må I kigge på http://www.kandu.dk/dk/spg/35079 hvor jeg havde en af de der dage, hvor man er helt rundt på gulvet.
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : Sune_Nielsen

Dato : 19-05-05 12:03

Aha... Der er 2 af det samme indlæg.... :)

Som jeg svarede i det andet, så er det bare at slå html til i outlooks indstillinger....
Glem alt om hvad der står med hjemmesider på en ekstern server, og hvad ved jeg.....

Der er ikke noget problem i at sende mails som html....
Man kan f.eks. lave sit nyhedsbrev i word, og sende det som mail.....

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-05-05 12:20

Sune... hvordan vil du komme at se abe.gif (placeret til venstre) abe2.gif (placeret midt i tekst) og abe3.gif (placeret i bunden af dokumentet, alt sammen krydderet med rammer, linjer, baggrundsfarve osv. osv. via en simpel e-mail, især hvis modtageren ikke benytter Outlook? Så hvis du vil være 100% sikker på at alle "modtagere" kan se din reklame eller nyhedsbrev, så SKAL det altså ligge ude på en server.

Kommentar
Fra : Sune_Nielsen

Dato : 19-05-05 13:09

Muligheden for at modtage/se en mail lavet i html, afhænger ikke af outlook...
Jeg kan på min webmail uden problemer se en mail lavet i html.
De mails jeg modtager som nyhedsbreve er alle lavet i html, de er IKKE lagt op på en server.

Hvis folk har slået muligheden for at modtage mails i html fra, så er de nok ikke interesseret i at modtage dem.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-05-05 13:15

OK! Det må jeg så lige teste af fra diverse platforme, men hvis det passer... så vil det gøre livet en del lettere, selv om det nu ikke er så svært, på den af mig beskrevne metode.
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : Sune_Nielsen

Dato : 19-05-05 13:27

Jeg tror ikke min mor ville kunne finde ud af at uploade noget som helst til en server...
Rettelse... Jeg VED hun ikke kan finde ud af det...

Det er rigtigt, at der er nogle brugere som ikke vil kunne se disse mails i html... Det er som regel folk der sidder på en arbejdsplads.
Hjemme-brugeren vil altid kunne se det. Hvad enten de bruger Outlook Ekspress eller andet...
Tag for eksempel programmet incredimail... Det sender html mails... Dem kan folk jo også modtage.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-05-05 15:45

Sådan har min mor det også... hun ved ikke engang, hvor man tænder for en PC, og skulle hun ved et tilfælde tænde for en... ja så er jeg overbevist om, hun ville få et hjerteslag - hun er 72
Nå mon ikke Anette (selv om vi intet har hørt fra hende) kan finde ud af det nu? Enten på den ene eller anden måde.
Kan I alle ha' det så hygsomt
Søren

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 19-05-05 22:35

Hej Clan

Tak for de mange indlæg Jeg har ind til flere hjemmesider, så det skulle ikke blive et problem, men jeg er meget glad for dine svar og vil straks gå igang med at lave et flot nyhedsbrev, det bliver så lidt sværere.
mvh
Anette
www.xxxxx.dk

Godkendelse af svar
Fra : anetteogjesper

Dato : 19-05-05 22:36

Tak for svaret CLAN.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 20-05-05 08:05

Jamen velbekomme... og takker for points
Jeg har endnu ikke været igennem alle platforme og testet iflg. Sune's "opskrift", men tidligere har selv udført mails efter den af mig beskrevne metode - og ikke haft problemer.
Ditto kan jeg kun tilslutte mig Backtee's kommentar på http://www.kandu.dk/dk/spg/67129

Citat
alt andet lige er der mere ide i at uploade sit nyhedsbrev og så sende linket til denne side til modtagerne af nyhedsbrevet, dels er giver det ikke problemer med hensyn ti lsikkerhedsindstillinger, det tager hensyn til brugere med langsomme forbindelser så de ikke skal downloade tunge mails, og desuden ka ndu nemmere køre sattistik på hvor mange der rent faktisk logger ind og læser nyhedsbrevet

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 20-05-05 08:12

Heyy
Jamen det er jo en hjemmeside (troede først det var "for sjov") http://www.xxxxx.dk/
Nejs hjemmeside, let og overskuelig for øjet... trods det "opfindsomme" navn
Søren

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 30-05-05 09:13

Hej Søren

Tak for rosen... Ja, det er en side

Jeg har lavet dette nyhedsbrev - http://www.xxxxx.dk/nyhedsbrevet.php, men når jeg sætter det i mails forsvinder reklamerne?

mvh
Anette