/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
frontpage 6.0
Fra : ib2650
Vist : 581 gange
300 point
Dato : 18-05-05 21:39

hej fp. user
har instaleret iis på min pc og har en mappe (inet)wwwroot er det i denne mappe man skal oprette sit
vebsted., for at ens webkomponenter vil virke korrekt, eller skal den bare blive liggende i sin egen mp.
hilsen ib2650

Kommentar
Fra : dk

Dato : 18-05-05 21:53

Hejsa

mappen "wwwroot" skal du bruge såfremt du kører med din egen webserver (iis)
så svaret er "ja" du skal bruge wwwroot mappen.

ellers kan du bruge hvilken som helst mappe, fp opretter selv de nødvendige mapper og filer
som skal bruges til fp, i den pågældende mappe.
filer og mapper sendes til dit websted med "udgiv websted"

Kommentar
Fra : ib2650

Dato : 18-05-05 22:07

dk. hejsa.,
har tjekket det , jeg kan stadig kun oploade via vs_ftp.pro. ikke min udgiv vebsted .-
har oprettet et vebsted men kan ikke se om det virker .
jeg bruger b one net., når jeg kikker der ses datoen men tæller kører ikke som om der er en fejl.,
www.ib2650.dk
hilsen ib

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-05-05 22:35

For at det hele skal kunne virke - skal du starte med at oprette et websted i en mappe på din egen comp - og så kan du udgive bagefter.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 18-05-05 22:51

oki
du behøver ikke iis hvis du bruger b one !!

du kan vælge at bruge den mappe fp forslår eller selv angive en mappe (opret websted på din computer)
når du har ændret i filerne på din computer ska ldu vælge punktet "udgiv websted" du kan så vælge
og du vil udgive det hele eller kun sider som er ændret.

du kan også vælge fra start at "åbne websted" ved at skrive hele stien du har fået fra b one
så redigere du online og ændringerne kan ses med det samme.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 18-05-05 22:54

har du abb. på frontpage ext. hos b one ??

der er vist noget om at b one ikke tillader man har sin egen tæller med skal bruge deres......

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-05-05 23:33

B-One understøtter kun ældre FP ext hvilket kan drille hvis man har lavet noget der kun kan laves i v. 5 og v. 6

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 19-05-05 03:07

Har selv B-one og har det samme problem. Den lidt slatne, men lette, løsning er at bruge et almindeligt FTP program. B-one understøtter godt nok Frontpage Extensions - men jeg kan simpelthen ikke få det til at køre.

Bruger selv aceFTP3 - gratis, enkelt og pålideligt. Minder lidt om det gamle Norton Commander eller Stifinder med 2 åbne vinduer, hvor du bare bruger træk-og-slip

Kommentar
Fra : ib2650

Dato : 19-05-05 08:47

tak for svarene :
jeg vil spørge b one om de ikke understøtter version 6.0 som jeg benytter.
dk. hvorfor jeg opsatte iis. var iforlængelse af svar fra molokyle til anli han havde samme problem og blev foreslået at opsætte pws., dette var jeg inde og læse lidt på hos ms., og fand, skulle opsætte iis istedet for pws. kun ældre 95 &98 benytter pws., derfor.

ps. jeg vil spørge b one om de ikke accepterer tælllere udover deres egen .,

hilsen ib 2650.
pragtfuld vejr idag.,

Kommentar
Fra : dk

Dato : 19-05-05 09:25

skal du bruge en ftp løsning er total kommander et godt (og på dansk) program

http://www.totalcommander.dk/index.php?page=download

jeg kender een som lagde sin egen tæller på sin hj.side hos b one
vedkommende blev bedt om at fjerne den igen.

du kan prøve om du kan komme ind på din hj.side fra fp istedet for at skrive http://www.ib2650.dk
så ftp://www.ib2650.dk

Kommentar
Fra : ib2650

Dato : 19-05-05 09:31

dk.,

har nu prøvet det du skrev det er jo nøjagtig hvad jeg gør hver gang uden held jeg bruger ws_ftp. pro. som virker hver gang., afventerr svar fra b one .

ib 2650

Kommentar
Fra : ib2650

Dato : 20-05-05 10:07

hejsa dk. jeg har nu fået svar fra b one net:
mit spørgsmål til dem var understøtter i fp. 6.0 ikke kun de ældre udgaver svar understøtter alle nye samt gamle fp extentions.

2 spørgsmål du skrev at tællere ikke var tilladt svar fra b.one. klart må du gerne sætte egne tællere på det de leverer er en statistik rummende alt. forbrug etc.,
men jeg kan stadig ikke opsende via fp.6.0 så en fejl må der være et eller andet sted. ?
øger point med 50 mere så ialt 300

håber på et svar.
ib 2650

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-05-05 10:17

Det er da helt nyt at de skulle understøtte nyere end 4.0, men det burde heller ikke have betydning for almindelig upload som du skulle kunne lave med ftp via Frontpage igennem udgiv web hvor man så bare indtaster ftp i stedet for http.
Har du prøvet at skrive 'udgiv web' i hjælp på FP og følge anvisningen slavisk?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-05-05 10:56

Har du gjort som emesen skrev, oprettet det som et websted på din egen maskine?
Hvis det du har lavet ikke er registreret som websted vil du ikke kunne håndtere siderne som en samlet enhed i FP.

Kommentar
Fra : ib2650

Dato : 20-05-05 11:26

bjarne d. vedl. skrivelsen fra b.one vedr. nye extensions

frontpage., : ib frederiksen
Skrevet den 19-05-2005 09:37:03

mit spørgsmål understøtter fp. serverudvidelser
fp. 6.0 ikke kun de gamle udgaver.,

2./ kan man ikke opsætte tællere på ens sider.,

have a nice day
ib f.,

frontpage., : B-ONE DANMARK TL
Skrevet den 19-05-2005 12:35:02

Hej,

Vores servere uderstøtter både nye og gamle
udgaver af Frontpage Server Extensions. Du
kan godt bruge beøgstællere.

Med venlig hilsen / Best Regards

SUPPORTEN
----------------------------------
B-one

Web-site

jeg vil nu prøve det du noterer igen det er ski nok mig selv der kikser idet.

hilsen ib2650

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-05-05 11:39

Jeg har ingen fidus til B-One, men det er underordnet fordi det umiddelbare problem ikke har noget med det at gøre.
Da jeg i sin tid begyndte med Frontpage havde jeg også store problemer med at få tingene til, at virke indtil jeg fandt ud af, at jeg havde glemt at læse hvordan man gør og en af de vigtige ting er at oprette en webside via den indbyggede guide eller hvis man ikke fik gjort det så, at importere via guiden så det man har lavet bliver et websted i stedet for nogle websider.
Det er først når du bruger tæller og andre mere avancerede funktioner som skal bruge IIS/FP ext., at du skal have tingene på en server med FP serverudvidelser, men hvis du ikke har oprettet webstedet kan FP ikke generere navigation mm. og du kan ikke udgive via FP. Man sparer meget arbejde ved at udgive via FP fordi man skal overskrive en masse når man udgiver via eksternt program, for at være sikker på at alle ændringer virker.
Jeg bruger selv v. 5.0, men så stor skulle forskellen ikke være.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 20-05-05 13:58

hvilke fejl får du helt præcist, ??

Kommentar
Fra : ib2650

Dato : 20-05-05 17:13

dk.

helt præcis er problemet at jeg ikke kan oploade dirr. fra fp.,6.0 som du kan se i svaret fra b one har de extentions også til de nye programt og stadig understøtter de gamle., udgaver og tællere må gerne være indsat på din side hos b one.,
har også gjort som bjarne d beskrev gør som de skriver under udgiv veb., men ok jeg kan tilsyneladende kun opsende via mit ftp. program.
nå nu må vi snart lukke dette spørgsm-. det vil ske her i aften

hilsen ib.,

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 300 point
Dato : 20-05-05 17:53

kan du komme ind på din hj.side ved at i Filer >>åbn web sted og så den fulde sti
(http://www.ib2650.dk) hvis ikke, hvilken fejl får du da ?? kan ikke åbne siden ?? eller
forkert brugernavn eller adgangskode ??

har du i internet indstillinger >>forbindelser >>sat hak ved "brug en proxy server" ??

Kommentar
Fra : ib2650

Dato : 21-05-05 11:01

hejsa dk.
ikke uvilje jeg ikke svarede igår men det var mig umuligt at komme på nettet en af de fejl der sker af og til., derfor det sene svar.,
har nu prøvet hvad du skriver,og den meddeler at jeg ikke har tilladelse til en skrivebeskyttet hp., klar er den skrivebeskyttet , men jeg tror det har at gøre med selve grundindstillingen af vebsite., jeg kan oplade via filer men ikke som tidl. via sharepoint service .,

så nu lukker jeg spørgsmålet og leder videre.,

hilsen ib god weekend til alle.,

Godkendelse af svar
Fra : ib2650

Dato : 21-05-05 11:02

Tak for svaret dk. læs mit sidste indlæg

ib.,

Kommentar
Fra : dk

Dato : 21-05-05 11:42

Hejsa Ib
som jeg læser dit sidste indlæg så, lyder det som om du havner et forkert sted på b-one´s server
forstået på den måde at du skal havne/uploade til en undermappe ell. lign
de papirer du har fået fra b-one må der stå noget omkring dette.
måske du har overset om der skal stå noget foran/efter www

prøv f.eks dette her
start internet explorer gå til din hj.side klik på filer >>redigere med frontpage
skriv et ord ell. lign. og vælg så gem, nu skulle du blive bedt om brugernavn og pass.
kan du gemme på b-one, tyder det på du havner et forkert sted når du åbner din hj.side via fp.

Kommentar
Fra : ib2650

Dato : 21-05-05 12:11

hejsa dk.,
har nu prøvet som skrevet,
mine undermapper er det samme excl. www.
når jeg går i filer rediger i fp. kommer en halvfærdig side frem og pasw. som bliver der hele tiden når jeg annulerer dukker en halvfærdig side op har skrevet i den og gemt beder om passw.,så jeg fatter intet jeg ved min side er på nettet men tæller kan jeg ik se virker dato ok,
ib.,

Kommentar
Fra : dk

Dato : 21-05-05 12:34

et skud i tågen

i fp åbn websted istedet for http://
så prøv https://www.ib2650.dk

dette virkede for een som havde noget af samme problem med tiscali

Kommentar
Fra : ib2650

Dato : 21-05-05 12:52

dk,
er prøvet kan ikke åbnes denne vej er det ikke hvis det sendes via ssl.,

ib