/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Syg Zebra chiclide?
Fra : stefan91
Vist : 541 gange
150 point
Dato : 18-05-05 16:17

jeg har haft chiclider i 3 år man jeg har aldrig set det her før.
vores ene Zebra chiclide er begyndt at ligge sig på bunden og den kan ikke skømme op af særlig godt den svømmer i det hele taget ikke godt.
høber i kan hjælpe

Kommentar
Fra : svampe.arne

Dato : 18-05-05 16:28

Den er syg, og skyl den straks ud i toilettet.

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 18-05-05 17:35

Kan du ikke ringe ind til ét eller andet fiske- og akvarie udsalgssted? Mon ikke de kan rådgive dig lidt over telefonen og fortælle dig, om alt håb er ude, eller om der er noget du kan gøre?
God bedring med fisken.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 150 point
Dato : 18-05-05 18:07

Det kunne tyde på, at fisken har fået problem med svømmeblæren.
Så vil de typisk holde sig ved bunden, og når den forsøger at svømme, der det vrikkende og kluntet ud.

Se tiden an et par dage, og ellers slå den ihjel hvis det ikke ændrer sig. Det gør det ikke hvis svømmeblæren er ødelagt.

mvh dova

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 18-05-05 18:54

Og så en helt anden teori:
Er du sikker på at det ikke bare er alderen der trykker ? det er meget normalt at ciclider enten lægger sig på bunden eller helt i overfladen når det er ved at være slut.
Jeg går ud fra, når du ikke har fortalt det, at der ikke er skader at se på den (pletter, frynsede finner, udstående øjne)
Under alle omstændigheder er der kun een løsning--afliv den.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : stefan91

Dato : 19-05-05 14:46

hej dabj.

den er ikke mere end 3 år. jeg fik den af min fætter og hans par er ældre.

Godkendelse af svar
Fra : stefan91

Dato : 22-05-05 19:01

Tak for svaret dova.