/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
fjern popup i eksplorer
Fra : zlug
Vist : 581 gange
50 point
Dato : 18-05-05 12:08

som i jo alle sammen ved kommer der en lille popup oppe i venstre hjørne af et billede når man køre makøren over det...

dette er ret provokerende og ødelægger mit layout

derfor spør jeg..

hvad kan jeg skrive for at slippe af med det?..

på forhånd tak

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-05-05 12:40

Øh? Er det når der vises et billede i Internet Explorer? Du kan fjerne den pop-up ved at gå ind under Funktioner > Internet indstillinger > Avanceret og fjerne fluen i Aktiver værktøjslinje Billeder under Multimedie!

Kommentar
Fra : zlug

Dato : 18-05-05 13:13

ja det er det

og nej dit svar er forkert

jeg vil ikke stoppe min browser i at gøre det... jeg vil have min kode til at det ikke dukker op ligemeget hvem der åbner det

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 18-05-05 13:23

Jeg tror ikke på at du kan sætte kode ind der bestemmer over brugerens internetindstillinger i Browseren - for det er jo det du søger på dit site.
Det er brugerens Browserindstillinger der bestemmer hvad han/hun vil se.

//bentjuul

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-05-05 13:25

Jep det kan du ikke! Det er en browser facilitet uafhængig af din hjemmeside!

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 18-05-05 15:36

zlug, jeg har lavet et eksempel her http://www.capricornus.dk/zlug.htm hvor du ikke får en poups på billedet.
Det kræver at du sætter billedet ind i en flash-fil, og indsætter din .swf med billedet samme sted som dit nuværende billede. Lidt besværligt måske, men en måde at løse det på.

//bentjuul

Accepteret svar
Fra : LA5

Modtaget 50 point
Dato : 18-05-05 19:09

I head-sektionen i html-koden indsættes:
<meta http-equiv="imagetoolbar" content="no">

Hilsen la5

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 18-05-05 19:26

LA5 det er en noget nemmere metode end jeg foreslog zlug, du der kommer med. Den linie vil jeg bruge fremover på mine sider. Dejligt at lære noget nyt, tak for det.

//bentjuul

Godkendelse af svar
Fra : zlug

Dato : 19-05-05 09:03

mange tak LA5

det var det svar jeg ventede på....
mine lærer sage ganske rigtigt at det var en meta sætning.
de havede bare glemt den..... (og de skal forestille at undervise os)

men tak for svaret så kan jeg endelig komme vidre