/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Gemme skærmbillede som jpg. ?
Fra : Sygate
Vist : 539 gange
100 point
Dato : 17-05-05 15:35

jeg har været inde på en hjemmeside for at gemme et billede. Billedet er lavet i et macromeida flash program, så man ikke kan højre klikke og snuppe det.

Men jeg kan jo godt nappe billedet når jeg bruger PrtSc og paster det i f.eks wordpad.

Men når jeg så vil gemme billedet for at beskære det osv. bliver det jo kun gemt som RTF. Og jeg skal bruge det som jpg.

Har prøvet at konvertere det med xnview, men uden held.

Andr forslag til hvordan jeg napper billedet så det bliver til et jpg billede?

P.S. Det er ikke ulovligt hvad jeg foretager mig

Accepteret svar
Fra : hcma

Modtaget 110 point
Dato : 17-05-05 15:41

prøv at paste det i et billedprogram og gem det derfra

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 17-05-05 15:52

Du kan vælge at downloade det gratis program som hedder IrfanView
http://www.irfanview.com/

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 17-05-05 15:56

Øh.. Det var jo nemt nok
Tak for hjælpen. Jeg havde godt nok prøvet og opgav, da jeg ikke troede man kunne. Men da du sagde at jeg skulle prøve det, tænkte jeg at jeg nok lige måtte forsøge igen. Og ganske rigtigt: Insert clip et eller andet...

Tak for hjælpen

Godkendelse af svar
Fra : Sygate

Dato : 17-05-05 15:57

Tak for svaret hcma.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 17-05-05 16:00

Hvis du laver mange instruktioner / manualer osv. så er det en god idé at investere i SnagIt fra http://www.techsmith.com/default.asp og så kan du gemme i alle formater via IrfanView (som jo er gratisse), men for dette eksempel kan jeg se du har fået løst dit problem
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 17-05-05 16:06

Ok. Tak for det CLAN

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 17-05-05 16:34

Word Pad er kun til tekst - ikke et billedbehandlingsprogram.

Hanne