/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PaintShopPro / Spørgsmål
10  Better_Pe.. 210
ramme
Fra : tronddk
Vist : 738 gange
65 point
Dato : 16-05-05 18:49

jeg er ved at lave en plakat til et skole prochekt den er i a1 og der skal være en ramme på ( den er i sort hvid) hvordan laver man den ramme ?? ( rammen skal laves på plakaten ) (ikke 4 stykker træ sammmen )

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-05-05 19:08

I andre programmer kan en tekstramme ændres i størrelse - så mon ikke det også gælder Psp

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-05-05 19:17

I min version, som ganske vist er tysk, har jeg under bild/billede et punkt der hedder rahmen hinzufügen/tilføj ramme - mon ikke også den er i den danske version

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-05-05 19:35

nu ved jeg ikke hvilken version du bruger - men ellers klik på image og find pictureframes - du kan evt selv lave en ramme og sætte den på dit billede - du kan også forandre farverne som du ønsker ved at bruge change to target funktionen

Accepteret svar
Fra : bevi54

Modtaget 75 point
Dato : 16-05-05 19:37

Du skal bruge
image
Adds borders og selvbestemme hvor tyk /bred den skal være
brug til at starte med en farve som ikke er i dit billede for så er det lettere at markere det
for at sætte din farve ind du vil bruge.
Derefter bruger magic wand tool og markere det som nu har den farve du valgte så skal du bruge flood fill tool og der er valget dit i de tre kategorier der er af farve valg.
Når det er gjort er der et område tilbage stadig med markeringen på
det er inner bevel som kan give din ramme kanter alt afhængig af hvilken du bruger

Du skal prøve at lege dig lidt frem med hvilken indstilling du vil bruge.

Her er

Et link til hvordan det jeg har beskrevet bruges.

http://www.wonderdesign.dk/picture_frames/picture_frames.htm

Hilsen Bevi54

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 16-05-05 19:37

Du skal bruge
image
Adds borders og selvbestemme hvor tyk /bred den skal være
brug til at starte med en farve som ikke er i dit billede for så er det lettere at markere det
for at sætte din farve ind du vil bruge.
Derefter bruger magic wand tool og markere det som nu har den farve du valgte så skal du bruge flood fill tool og der er valget dit i de tre kategorier der er af farve valg.
Når det er gjort er der et område tilbage stadig med markeringen på
det er inner bevel som kan give din ramme kanter alt afhængig af hvilken du bruger

Du skal prøve at lege dig lidt frem med hvilken indstilling du vil bruge.

Her er

Et link til hvordan det jeg har beskrevet bruges.

http://www.wonderdesign.dk/picture_frames/picture_frames.htm

Hilsen Bevi54

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 16-05-05 19:38

Der kom vist ekko på undskyld
Bevi54

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 16-05-05 23:51

Hej igen
Håber du kunne bruge løsningen.
Hilsen Bevi54

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-05-05 06:52

bevi54 beskriver en løsning der er helt ok - jeg vil dog lige tilføje - du skriver ikke om rammen skal være med effekt eller blot en "streg" rundt hele plakaten - skal den kun være en streg kan du bruge løsningen add borders og blot vælge den farve du ønsker til den

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 17-05-05 10:37

Bevi54... fed hjemmeside du der kommer med Den kendte jeg ikke
Du burde måske også henvende direkte til startsiden... men det råder jeg lige bod på
1. http://www.wonderdesign.dk/
2. http://www.wonderdesign.dk/side2/side2.html
Fin side... den er smuttet med i mine "Foretrukne"
Søren

Godkendelse af svar
Fra : tronddk

Dato : 13-07-05 20:55

Tak for svaret bevi54. og undskyld at jeg føst har lukket det nu men har helt glemt at lukke det