/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
løn sosu
Fra : meyerbeyer
Vist : 9255 gange
50 point
Dato : 14-05-05 16:02

Hvad får man af løn under uddannelsen som sosu hjælper i år 2005. Er over 30 år gammel.
Og hvad får man i løn efter endt uddannelse som sosuhjælper

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 14-05-05 16:14

Her er lønnen under uddannelse:

Økonomi
Du får løn under uddannelsen. Er du under 18 år, er lønnen ca. 6.600 kr. om måneden. Er du over 18 år, er den det første år ca. 8.500 kr. - derefter ca. 9.000 kr. om måneden

Accepteret svar
Fra : maj_britt

Modtaget 60 point
Dato : 14-05-05 16:21

Lønnen efter uddannelse er åbenbart efter ny løn princippet, men måske denne side kan hjælpe dig:

http://www.foa.dk/sw25115.asp

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-05-05 16:27

Citat
Får jeg løn under uddannelse?
Sosu-uddannelserne hører til de relativt få uddannelser, hvor du får løn, både mens du er i praktik, og mens du går på skole. Dette gælder uanset om du læser til sosu-hjælper eller sosu-assistent. Hvis du er under 18 år, er lønnen ca. 6.500 kr. om måneden. Hvis du er over 18, er lønnen ca. 8.300 kr. om måneden. Hvis du er over 25 år, når du starter på sosu-hjælper uddannelsen, har du god mulighed for at få voksenelevløn (det sker dog ikke automatisk, så spørg en studievejleder). Voksenelevlønnen bevilges af den kommune, du ansættes i, og udgør ca. kr. 16.400.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-05-05 16:28

Glemte lige siden

http://www.modtilmennesker.dk/?id=768#5

Hilsen ans og god pinse

Godkendelse af svar
Fra : meyerbeyer

Dato : 14-05-05 16:42

Tak for svaret maj_britt.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-05-05 16:43

Du skal kontakte din kommune og forhøre dig om voksenelevuddannelse.

Det er meget forskelligt fra den ene kommune til den anden om de vil støtte uddannelsen.

http://www.sosu.dk/siab.asp?o_id=0

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-05-05 16:47

Da du er over 25 år, kan du måske få voksenelevløn.

God pinse