/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Pludseligt opstået problem
Fra : refi
Vist : 403 gange
100 point
Dato : 14-05-05 11:31

Jeg har lige pludselig fået et mærkeligt problem.
Når jeg klikker på et icon i systray åbner programmet som det skal - men samtidig åbner et andet icon fra systray (vilkårligt hvilket) og lægger sig i proceslinien. Iconet er dog uvirksomt (spøgelsesicon).
Jeg kan ikke åbne det eller højreklikke og lukke det.
Hvis jeg så lukker det rigtige program op så har jeg 2 iconer i proceslinien og hvis jeg så lukker det rigtige program igen - så lukker spøgelset også ????????
Forstår man hvad jeg mener - ellers spørg.
Ikke noget med gendannelse - jeg prøver på at finde ud af HVORFOR det sker.
Jeg har IKKE installeret nye programmer eller lavet andre ting - det er pludselig opstået her i formiddags.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 14-05-05 12:24

hej
hvad er systray?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-05-05 12:27

Det er det felt der er nede ved dit ur i højre hjørne.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 14-05-05 12:43

hej igen
jeg har altid kaldt proceslinien
jeg har også prøvet det samme som du
så nu hænger jeg på og ser hvad der bliver svaret
så det bliver spændene og se hvad der kommer
jeg er klar med 100 point også

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 14-05-05 13:16

Som oftest registreringdatabase diskrepans !

..som altid : http://tucows.tdconline.dk/preview/355220.html

Du kan også prøve at se hvilke programmer der forsøges lagt i systray ved at vælge : Start->Kør... skriv : msconfig og vælg [Ok] ;

I fanebladet 'Start' kan du fjerne flueben fra programmer der lægger sig dér. Ofte vil indstillinger i div. programmer ved næste opstart af programmet lægge en ny reference i systray. F.eks. RealPlayer. Så må du i RealPlayer og fjerne flueben ved en eller anden option, der starte programmet ved opstart eller tilføjer det til systray.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-05-05 13:50

Jamen du har da sikkert ret "molokyle"
Men det siger mig jo ikke rigtigt hvorfor det sker - og ganske umotiveret.
F.eks lukkede jeg min browser op (avant/explorer) og straks kom Spywareguard op med et uvirksomt icon.
Hvis jeg så åbner Spywareguard og lukker det igen, så lukker spøgelset også ??????
De programmer der ligger i systray har jeg jo selv lagt der, så der er ikke tale om at nogen forsøger at få overtaget - de er jo som sagt uvirksomme dem der åbner - og det er IKKE programmerne der åbner kun et spøgelse i proceslinien.
Det er ikke ved opstart - det er når jeg selv åbner et af iconerne at et spøgelse af et andet program "følger med"

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-05-05 20:15

Honeycutt refi !!!

http://www.honeycutt.com/

..jeg er stået af ....men følger med

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-05-05 12:39

Det er meget godt i følger med, men jeg mangler stadig en på banen med gode forslag - det fortsætter nemlig med at ske.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-05-05 12:58
Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-05-05 13:02

"molokyle"
Jeg vil ikke gendanne eller rep. før jeg har fundet ud af HVORFOR det sker. Det var det der var hele formålet.
Det er jo blot irriterende at det sker.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-05-05 13:04

Bortset fra det bliver reg gennemgået jævnligt - den viser ingen fejl hvad det angår. De fejl jeg får er nogle der kan relateres til afinstallerede programmer osv.

Godkendelse af svar
Fra : refi

Dato : 20-06-05 14:36

Tak for svaret molokyle.

Har stadig ikke fundet ud af hvad der skete, men i den sidste tid er det ikke sket mere, så det er jo nok noget registreringshalløj der har drillet.