/ Forside/ Interesser / Rejser / Feriesteder / Spørgsmål
10  qfha 400
Er der myg i Tyrkiet? :o)
Fra : Icm.
Vist : 4539 gange
5 point
Dato : 13-05-05 15:02

Jeg er meget plaget af myg om sommeren og vil i den
forbindelse gerne vide om der er myg i Tyrkiet?
Jeg skal til Vest Tyrkiet til sommer.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-05-05 15:07

Der er myg i Tyrkiet, moskitoer, og de stikker

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 15 point
Dato : 13-05-05 15:11

fra www.mytravel.dk/'

Citat
Tyrkiet

Insekter & dyr
Myg hele året. Dog skulle man tro, at de var udstyret med støjdæmper, for man kan næsten ikke høre dem. Medbring myggenet og myggemiddel. Er børnene allergiske mod myg, bør man konsultere egen læge inden afrejse.

Skorpioner kan forekomme i landsbyerne, men det er yderst sjældent, at man ser dem. Skulle man være så uheldig at blive bidt af en skorpion, bør man straks søge læge. Lad ikke børnene komme i nærheden af herreløse hunde, da de kan være aggressive.

mvh dova

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-05-05 15:17

Det hjælper ikke at købe et myggemiddel i Danmark og tage med til Tyrkiet. Det skal købes i Tyrkiet. Det der kan købes i Danmark vil ikke hjælpe.

Om aftenen kører biler rundt og sprøjter mod myg, men næste dag er der så mange myg igen.

Hilsen ans, der har været på ferie i Tyrkiet.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-05-05 15:42

Icm.

Til orientering er der mange apoteker i Tyrkiet.
En gang om dagen 1 - 2 timer er en læge tilknyttet apoteket. Du vil så kunne få den medicin, som du har brug for. Husk dit sygesikringsbevis, hvis du skulle få brug for hjælp. Når du kommer hjem vil du kunne få beløbet delvis refunderet.

Godkendelse af svar
Fra : Icm.

Dato : 13-05-05 15:45

Tak for jeres svar.
Så må jeg vidst invisterer i nogle myggemidler når jeg ankommer.
Anede ikke det var så slemt... ingen jeg kender der har været der
har fortalt om myggene. Købte en myggeting til stikkontakten sidste
år som er meget effektiv den må jeg tage med. God sommer.

Kommentar
Fra : stilke

Dato : 13-05-05 16:19

Vi var i Tyrkiet i Juli måned sidste sommer. Selvfølgelig er der myg, men ikke noget vi bemærkede, - vi var i Mamaris, og det er ikke just et sumpområde, som man må formode udklækker myg. Hvis dine rejseplaner ligner vores med årstid og distination, så tag du kun af sted, - der var så dejligt.

Kommentar
Fra : malumse

Dato : 13-05-05 17:44

Hejsa

Vi var i Tyrkiet i August månede sidste år ...( Belek )

Vi mødte ikke en eneste myg
Men til gengæld var der fyldt med.........Nu ka`jeg selvfølgelig ikke huske hvad de hedder
Men ..de er ca 5 cm ..lange de ..flyver,,,,,,,og så ...LARMER de for vildt ....
Dem bliver der sprøjtet for dernede konstant ...
(de lyder lidt som en have- vander )

De er ikke så nemme , at få øje på................Men tro ..mig du kan hører dem

God tur

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-05-05 20:16

Dova....

Hvad fan.. er det for et Ander And blad du har citeret her. En hver idiot (næsten) ved da, at skorpioner ikke bider, men stikker. Hvis de bider, er det da for at få noget at æde LOOL

Klumme ordkløver

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-05-05 10:43

Ved det ikke Klumme.......kan det måske være en anden slags skorpioner de har i Tyrkiet

Nej, det havde jeg slet ikke tænkt over, jeg kopierede bare teksten fra den side