/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
fatter intet ( skræm )
Fra : tiemaster
Vist : 350 gange
100 point
Dato : 13-05-05 10:27

hejsa min pc kørte fint, men så skulle jeg skifte skræm og nu går skræmen i sort lige efter at xp opstart skræmen har været der.. hvad kan det nu skyldes,virkede som sagt fint før skræmskift...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-05-05 10:33

Du skal slette din gamle skærmdriver. Start op i fejlsikret tilstand (tryk F8 ved opstart) og fjern din skærmdriver. Dette gøres fra Kontrolpanel->System->Hardware vælg [Enhedshåndtering] -> Skærme. Nu genstarter du og XP vil installere den nye software. Hav evt. din XP installations CD eller den der fulgte med skærmen parat.

Geninstaller evt. dit Skærmkort samme steds

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 13-05-05 10:40

hej
xp finder selv skærmen du skal evt ændre opløsning glem alt om drivere
viser den noget ved opstart hvis ikke er skærmen def.

Kommentar
Fra : tjantzen

Dato : 13-05-05 11:31

går skærmen i sort eller slukker skærmen?
Jeg havde engang et problem med en skærm som slukkede lige efter opstart.
Det var ligesom om den først nu udførte skærmslukningskommandoen, som pc'en havde sendt sidst jeg slukkede den.
Hvis jeg rebooted pc med det samme tændte skærmen derefter normalt.
Det forsvandt da jeg geninstallerede windows.

Kommentar
Fra : vibber1310

Dato : 13-05-05 12:52

Det er nok som 1133 siger noget med skærmopløsningen. Vi prøvede det samme på arbejdet og troede først at det var fordi at skærmene var defekte. SP2 fik også en overgang skylden for noget.
Så prøv at sætte en anden skærm til og ændre skærmopløsningen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-05-05 13:07

Tiemaster - jeg ville prøve som Molokyle siger.

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 13-05-05 17:06

jep opløsning og har du ændret på opdaterings hastigheden på din xp???
så kan det være den er for høj

prøv når du starter op at holde ctrl nede hele tiden og se om det samme sker

Kommentar
Fra : tiemaster

Dato : 13-05-05 17:57

kan jo sagtens starte den i fejlsikret tilstand men der kan man jo ikke ændre på opløsningen..

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 13-05-05 18:27

ctrl er ikke fejlsikkeret tilstand der starter den bare op uden at bruge høj opdaterings hastighed

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-05-05 19:06

Er der en fejlmedelelse på skærmen? Som f.eks. Out of synch?

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 13-05-05 19:17

tiemaster -> Jeps; den starter sandsynligvis korrekt op i fejlsikret tilstand, mén dér bliver også brugt mindste fællesnævner som skærm-/skærmkort driver (Standard). Netop derfor kan du 'se' og fjerne alle drivere. Din specifikke driver til skærm-/kort vil så blive søgt installeret, når du starter op 'normalt' efter en REBOOT

..hvilket burde klare dit problem

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : tiemaster

Dato : 13-05-05 21:19

Tak for svaret molokyle. regner med at det er korekt... :)