/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Papmache
Fra : fruSkrap
Vist : 652 gange
200 point
Dato : 12-05-05 21:42

Jeg har fået at vide, at man kan tilsætte papmache "noget", der gør at papmacheen kan slibes og får en overflade der er "lidt porcelænsagtigt".
Fortælleren kunne ikke huske hvad det var for et stof, er der nogen her der kan hjælpe?
venlig hilsen
fru Skrap

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 210 point
Dato : 12-05-05 21:49

Det er kridtpulver der kan blandes i, så bliver overfladen meget finere og hvid og kan slibes.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-05-05 21:52

Ja, jeg går da ud fra, at det er den slags papmache der skal blandes med tapetklister.

mvh dova

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 12-05-05 21:58

man kan eventuelt bruge pulp (papirmasse), som formes ligesom man former ler, og efterfølgende kan slibes...

Vaxen

Godkendelse af svar
Fra : fruSkrap

Dato : 12-05-05 22:09

Tak for svaret dova.
Det skal jeg lige afprøve inden længe.
venlig hilsen
fru Skrap

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-05-05 22:12

Selv tak.
Det virker faktisk fint, og kridtpulveret kan købes i de fleste hobbyforretninger, så vidt jeg husker i 2 kilos poser.

mvh dova