/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
MSN Messenger 7,0
Fra : bellawow
Vist : 427 gange
200 point
Dato : 11-05-05 20:44

Er der nogen der har installeret MSN Messenger 7,0 og har viden om denne, den blev frigivet i april i år. Jeg har et problem med lyd og webcam, der er forbindelse og vi kan sagtens høre og se, men web billedet har en forsinkelse på 2- 3 sekunder og lyden er lidt hakket. Vi har prøvet at køre uden webcam og straks er lyden fin. det modsatte, lyden fra og kun webcam på, så er der faktisk ikke nogen forbedring.
Jeg kan oplyse at vi begge har bredbånd, min er på 256/64 Kbit/s modparten 1024/256 Kbit/s
Kan hastigheden have indflydelse ?
Kan der være tider på døgnet som er dårlige til forbindelsen ?
venligst
Bellawow

Kommentar
Fra : newface

Dato : 11-05-05 21:08

Ja,det er din opload ,64 Kbit der er skyld i det,men der vil altid være en lille forsinkelse

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-05-05 21:11

Det er det brede bånd som ikke er bredt nok begge veje. De 64 kan godt få den til at halte den ene vej.
Comp har også rigeligt at bestille.
Kig evt. på din cpu og hvor travlt den har.
h-klik på proceslinien>jobliste>ydeevne

Kommentar
Fra : otto65

Dato : 11-05-05 21:15

Ja det er som >newface< skriver, din lave upload, som er problemet i Messenger. Det samme problem har man med Skype (Telefoni via Internettet), hvis man har en lav upload.

Kommentar
Fra : bellawow

Dato : 11-05-05 23:05

Ja jeg var næsten klar over at det var den lave upload der var skyld i det, men hvor stor bør den være for at få et bedre resultat ?

Kommentar
Fra : otto65

Dato : 12-05-05 06:13

Min mening er mindst 512, men det er en smags sag.

Accepteret svar
Fra : newface

Modtaget 200 point
Dato : 12-05-05 06:24

Stemmesamtale ved 256 virker ok,men billedoverføring virker bedst ved 512,men generelt virker webcam "haltende"
naturligvis alt efter kvalitet(pris)et camera med 32 frames (billeder) p Sek skulle være ok og anvendeligt,men super har jeg aldrig set det

Godkendelse af svar
Fra : bellawow

Dato : 12-05-05 11:28

Tak for svaret newface.

Kommentar
Fra : newface

Dato : 12-05-05 13:35

Selv Tak