/ Forside/ Interesser / Fritid / Lystfiskeri / Spørgsmål
10  arne.jako.. 660
hvad skal jeg bruge
Fra : jumjum
Vist : 613 gange
100 point
Dato : 11-05-05 19:49

hej jeg er nybegynder og vil gerne til at fiske i put and take så mit spørgsmål er hvad skal jeg købe kroge eller hvad det hedder og hvor meget af hver skal jeg købe
jeg har stang og hjul men ingen snøre hvor kraftig snøre skal jeg bruge det der kan komme på mit hjul er 200m / 0.20mm
180m / 0.25mm 140m / 0.30mm

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 11-05-05 20:48

Hej jumjum!
Det var dog nogle grimme spørgsmål, det afhænger jo af hvordan og hvad du skal fiske.
Jeg selv bruger 0,20 line og har altid et assortiment af kroge.
Jo tyndere line du bruger, jo sjovere er det efter min opfattelse.
Med en tynd line slækker du bremsen af så fisken skal løbes træt inden du kan lande den, for ikke at knække linen.
Nogle bruger en så svær line at de bare haler fisken ind, men så synes jeg at sporten går lidt af det.
Knæk og bræk
Dabj

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 11-05-05 20:53

Glemte lige at sige:
Sportsforretningen er dig gerne behjælpelig med valg af line.
Tag hjulet med i forretningen, så fylder de line på.

Kommentar
Fra : ardal123

Dato : 11-05-05 20:53

hej jumjum.
jeg sælger fiskegrej ude på kræmmermarkeder og kommer rundt i hele landet.
jeg vil foreslå at du fisker med spinner,wobler eller pawer bait på orginale p,b kroge med fjerder.
jeg vil anbefale en 0.25mm eller en 030mm line.endelig kan du fiske med prop og orm.

hilsen herluf

Kommentar
Fra : jumjum

Dato : 11-05-05 21:40

hej herluf
nu hvor du sælger ude på markeder hvad skal du have for at lave 2 bokse til mig med lidt forskelligt til put and take da min kone også vil starte så derfor 2 bokse altså hvad skal man kalde det begyndersæt
M.V.H
Tommy

Accepteret svar
Fra : ardal123

Modtaget 100 point
Dato : 11-05-05 22:33

hej tommy.
for 2 begyndersæt vil jeg mene vil koste ca. 330 plus porto.
men kan du sev afhente det sparer du porto.
jeg bor i silkeborg.
m.v.h
herluf.

pakken vil bestå af:
2pk.kroge
1 pk. svivler
1 pk.propper
1stor rulle line
1 spinner
1vobbel
1 glas pawerbait

m.v.h.
herluf

Kommentar
Fra : jumjum

Dato : 12-05-05 11:45

hej herluf det må vi lige finde ud af kan du ikke maile til mig så jeg har din mail adresse
jadav@pc.dk
M.V.H
Tommy

Godkendelse af svar
Fra : jumjum

Dato : 12-05-05 11:46

Tak for svaret ardal123.