/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Hjælp til opgave.
Fra : itgirl
Vist : 545 gange
50 point
Dato : 11-05-05 18:37

Jeg er ved at skrive opgave i forfatningsret, sidder fast og mangler lidt input, og vil derfor spørge, om der er nogle der har nogen mening om følgende:
Hvis justitsministeren i samråd med statsministeren nedsætter et specialudvalg, der skal sikre Danmarks overholdelse af Den Europæiske Menneskerettighedskonvention, og udvalget består af to specialkonsultenter fra Justitsministeriet, to fra Statsministeriet, en landsdommer, en advokat og to professorer...hvilke forfatningsretlige problemer er der så forbundet med det?
På forhånd tak.

Kommentar
Fra : Frederik_Gren

Dato : 11-05-05 20:05

Ja det må du nok sige, hvem skal lave kaffe og sådan noget :) nej undskyld..
Jeg tror det kan ske, at der bliver meget lidt respons på dit spørgsmål desværre. Der skete ikke rigtig noget da jeg sad fast i en opgave og spurgte om "Inverse Diskret Fourier Transformation i forbindelse med wiener-khinchin's sætning".

Frederik

Kommentar
Fra : itgirl

Dato : 11-05-05 20:08

Ja, det tror jeg du har ret i, men det skadede ikke at prøve alligevel

Kommentar
Fra : Frederik_Gren

Dato : 11-05-05 20:13

Læser du jura eller sådan noget??

Kommentar
Fra : itgirl

Dato : 11-05-05 21:59

Jeps, det er jura. Desværre, har jeg lyst til at sige på nuværende tidspunkt.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 11-05-05 23:53

Sådan har alle, der har haft en større skriftlig opgave på en reelt videregående uddannelse, det, hvis de ikke har opnået samarbejde i en gruppe. (Er økonom)

Accepteret svar
Fra : ampere

Modtaget 50 point
Dato : 12-05-05 08:18

Du skal til at starte med, tænke over hvilke interessekonflikter de enkelte parter kan have i forhold til den opgave specialudvalget har fået stillet. Det kan fx. være at de fire specialkonsulenter fra de to ministerier for det første representerer 50% af en evt. afstemning/holdning. Disse konsulenter kan dels være bundet op på de holdninger deres partier har, og have en interesse i at få slutrapporten til at passe til deres partiers holdning. (Lidt ligesom forskere der afprøver bivirksningerne ved en type medicin, men samtidig betales af medicinalindustrien). Dvs. kan man lave en objektiv rapport, når mindst halvdelen af udvalget har interesse i, at når frem til en bestemt konklusion?

Læs forfatningen igennem, og tænk over hvilke konflikter der kan være for hver enkelt §.

Op med humøret - engang imellem bliver man bare træt af studiet og trænger til en pause/ferie - tag en dag eller weekend hvor du IKKE laver noget vedr. studiet. Selv om man kommer bagud, giver det ny energi!

Mvh. Stud.merc.aud AMP

Godkendelse af svar
Fra : itgirl

Dato : 12-05-05 09:36

Tak for svaret ampere.