/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Hvordan får man nedlagt en "hadehjememsi~
Fra : maj_britt
Vist : 727 gange
100 point
Dato : 08-05-05 12:36

Hvem henvender man sig til, hvis man vil have nedlagt en såkaldt hadehjemmeside?

Kommentar
Fra : mpjc

Dato : 08-05-05 12:50
Kommentar
Fra : DenGuleSut

Dato : 08-05-05 12:51

Man har vel lov tila t have en hadeside?

Det er et frit land.

Du kan jo lave en anti hade-hade side.

Jeg syntes alle skulle have lov tilat lave alle de hade sider de vil, hvis de gider spilde deres tid på det.
Det er jo folk som dig der holder dem i live, og nærer dem.

Glem det.

Kommentar
Fra : mpjc

Dato : 08-05-05 12:56

Har du et link til den hade side. Og hvad er det personen hader?

Dig eller hvad?

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 08-05-05 12:57

mpjc, udbyder af domænet er vist ikke dansk????????

Så er hostmaster vel ikke de rigtige at gå til?

Gulsut, ikke enig, og jeg ville ALDRIG bevæge mig ned på det plan at lave en antiside.

Problemet er at der lægges personlige oplysninger om folk på den HP.

Kommentar
Fra : mpjc

Dato : 08-05-05 13:00
Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 08-05-05 13:04

Jeg har et link, men jeg vil ikke lægge det offentligt frem, og vedkommende hader temmelig mange.

Kommentar
Fra : mpjc

Dato : 08-05-05 13:08

det er svært at få nedlagt et domæne. Så det kræver tålmodighed.

send evt. link til denne adr kontak @ mpjc .dk ( bare sammenhængende )

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-05-05 13:18

Hør nu her, hvis der bliver lagt fotos eller private oplysninger ud på nettet, uden vedkommende det omhandler har givet sin skriftlige tilladelse, kan det meldes til politiet under henvisning til overtrædelser af persondataloven,
Og politiet kan så få en kendelse der pålægger at udlevere navn og adresse på personen der står for den omtalte hjemmeside.

mvh dova

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 08-05-05 13:20

dova, det er prøvet to gange, ingen svar fra politiet

Kommentar
Fra : mpjc

Dato : 08-05-05 13:23

Prøv at skriv til ham her om han ikke kan lukke domænet: allan@dyndns.dk

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 08-05-05 13:30

Han er tilskrevet i dette sekund

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 08-05-05 13:41

Intet svar fra politiet??
Prøv at ringe til dem, så ka nde jo ikke rigtig lade være med at svare

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 08-05-05 13:43

Ork, har ringet til dem, beskeden var:

Hvis vi skulle se på hjemmesider, så kunne vi jo ikke lave andet.............

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 08-05-05 13:48

Hvis du indgiver en anmeldelse skal den sendes videre til anklagerens kontor, det er jo ikke den lokale sheriff du skal ringe til, men kriminalpolitiet.

Jeg villesørge for at få navnet på den betjent der har givet dig den besked og så gå videre i sysstemet, er der tale om at du personligt er blevet lagt på hjemmesiden og hvilken type oplysninger er der tale om??

Visse oplysninger er det jo som sådan ikke ulovligt at viderebringe

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-05-05 13:48

du må da kunne kontakte hjemmesidens udbyder - der på sin vis også er forholdsmæssigt indblandet ???????????

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 08-05-05 13:52

For det første, jeg kan ikke gennemskue den udbyder, det er championzone....

For det andet, jeps, jeg er lagt på den hp, med billeder. Med anklager om både det ene og det andet.

Andre er også hængt ud og nu har det stået på i snart et år.

Jeg prøver at sende politiet et brev, og måske det denen gang skal være lidt mere "skarpt"

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-05-05 13:54

maj_britt - der er sikkert nogen her der kan gennemskue siden og fortælle dig hvem du kan kontakte - prøv dog !!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 08-05-05 13:55

Jeg kan ikke forstå at politiet ikke mener de bør reagere, kan du ikke lave en udskrift at hjemmesiden og møde op på polititstationen?

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 08-05-05 13:57

Siden er en championzone, de er udbyder, har fundet dem, men kan slet ikke finde en ansvarlig??????????

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 08-05-05 13:59

De kan alligevel ikke foretage sig noget uden en kendelse

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 08-05-05 14:00

webmaster@championzone.net

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 08-05-05 14:04

Backtee, det er prøvet, jeg mødte op med mange udskrifter, et fortalte at jeg var meldt for vanrøgt af mine børn til kommunen, og at anmelder var STOLT af at hun havde meldt mig, hun havde ydermere skrevet i det indlæg, at der var noget om sagen, men jeg skulle have lov til at få besøg af kommunen.........

Ham politimanden der fik det, ville se på det og så ringe tilbage, det gjorde han også, med den besked om, at der sørme ikke var skrevet noget galt??????????

Jeg var vist en anelse vred, da jeg spurgte ham om det var ok at ringe og komme med falske anklager og ydermere stå ved det?????????

Ja, det var ok, det var ikke hans bord, og han kunne ikke se noget galt i det, der stod jo at mine unger havde det fint, men at jeg blot skulle ned med nakken...........

Kommentar
Fra : rapandenrap

Dato : 08-05-05 14:05

Kan vi så få et link på bordet, og det er jetzt.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-05-05 14:08

[hør] hooooooooov rapandenrap - er du ikke ude og finde forklædninger ???????????

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 08-05-05 14:10

Hmm, som sådan er der jo ikke noget ulovligt i at beskrive egne handlinger på en hjemmeside, brugern har beskrevet hvordan han/hun har anmeldt dig, og det er er vel sandt går jeg ud fra, spørgsmålet er om der er tale om en overtrædelse af injurieloven, under alle omstændigheder lyder det ikke som om du har fået en saglig behandling af politiet, nu ved jeg jo ikke hvor i landet du bor, men som nævnt er det jo ikke ordenspolitiet du skal have fat i, det bedste du kan gøre er at kontakte en advokat som ved hvordan en klage/anmeldelse skal formuleres for at blive tget alvorligt

Kommentar
Fra : rapandenrap

Dato : 08-05-05 14:12

Jeg er nysgerrigt anlagt. Det er jo også derfor jeg skal bruge en forklædning

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-05-05 14:16

Backtee - det er fa-------- ulovligt at lægge nogen ud på nettet uden tilladelse med billede og navns angivelse... uden vedkommendes samtykke !!!!!!!!

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 08-05-05 14:17

Jeg er fra Tåstrup, og jeg skal sq nok få den side nedlagt, på den ene eller anden måde, men det virker til at der hersker lovløse tilstande på nettet omkring hadesider????

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 08-05-05 14:24

Der er så mere i det her.........

En pige var admin på en spilside, havde et gammelt kendt kvindejob privat, hendes sag, det filmer ejer af den hp, og han lægger det så ud, linket til hendes side ( det er så fjernet nu) hun er nemlig ikke på jorden mere.

Ikke dermed sagt at det var grunden, men der hersker ingen tvivl om at det skubbede på.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 08-05-05 14:27

PRÆCIS, backtee, det var den besked jeg fik, hun måtte da gerne skrive at hun havde meldt mig, intet ulovligt i det........hun måtte også godt skrive at det var en hævnakt.

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 08-05-05 14:28

miritdk

Ikke bande

Det jeg mener er at det ikke er ulovligt at skrive om hvad man forettager sig, alt efter hvilke billeder og oplysninger der er tale om stiger graden af lovovertrædelser så.

Hvis der er tale om oplysninger som enhver ville kunne få på anden vis er der ikke meget at komme efter, og hvis der er tale om billeder taget i offentlige sammenhænge kan det også være svært at komme efter personen

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 08-05-05 14:32

Jeg begynder at øjne at han kan køre løs med sin hp, ÆV, nu regner det IGEN, jeg kunne jo også bare ryste på hovedet og sige: lad ham dog, han må have et kedeligt liv, siden han gider gå højt op i andres liv..........

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-05-05 14:32

Backtee - bander overhovedet ikke - du har en kraftig fantasi nå !!!!!!!!

det er stadig ulovligt at udlægge private oplysninger og foto på nettet uden personens vidende - så er den ikke længere !

Mah_britt - hvor har indehaver af hadesiden fået dine personlige oplysninger - navn - foto osv fra ?????????

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 08-05-05 14:36

Fra en ex-svigerdatter

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-05-05 14:37

oooooooooooooops - så er hun også i klemme - men - jeg ser du refererer til haderen som både han og hun - kan du blive enig ????????

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 08-05-05 14:43

Ja da, jeg kan nemt blive enig, HAN laver en hadeside, HUN leverer oplysninger.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 08-05-05 14:43

Eneste mulighed : Civilt søgsmål.

Ligger 'hade-siden' i udlandet er det det pågældende lands lov der gælder på området og man står sig bedst ved at bruge advokater/sagfører derfra

Vær sikker på din 'klage' holder vand i forhold til gældende lovgivning ...ellers kan det nemt blive meget kostbart at føre en retsag.

...ellers følg retningslinjerne fra : http://1984.dk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-05-05 14:49
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-05-05 15:01

Er dette 'hade sider' ?

1.) http://piv.pivpiv.dk/
2.) http://www.klogehoveder.dk/
3.) http://www.sickhumor.dk/Epost/Jose/

...det kan være meget svært at afgøre juridisk !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-05-05 15:05

1) nej - haha
2) kan ikke ses - øv
3) øhhh - nej - ja - øhhhh - umph !!!

molokæle altså

Kommentar
Fra : pepsimax

Dato : 08-05-05 15:06

Hej maj_britt

Nu er der skrevet mange indlæg i denne tråd
kunne vi ikke snart få et link at se

jeg mener resten af verden kan se siden
men os herinde ved ikke hvilken síde vi snakker om
mvh

Pepsimax

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-05-05 15:20

miritdk -> Vælg i din browsermenu ..eller ved højreklik på siden; 'Vis kilde'

Beaucoup de Rien

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-05-05 15:22

præcis nemlig molo

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-05-05 15:25

Tilslutter mig pepsimax

Svært.... når vi ikke ved, hvad vi skal forholde os til, såeh....???

Ind imellem dukker denne slags spørgsmål op og som reglen lægger folk et link/URL til 'synderen', samt en forklaring om 'sagens' rette sammenhæng. Derfra kan vi ud fra erfaring tage stilling til om det er værd at gå videre med

</GAMMEL NØRDEN>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-05-05 15:27

så for søren - nu tror jeg molokylen er ved at gå i blåt - sikke noget smølf

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-05-05 15:28

Offentlige medier som internettet er undergivet samme lovgivning som iøvrigt gældende efter Dansk lov.

Injurie, ytringsfrihed, osv..

I udlandet stiller tingene sig anderledes og jeg vil anbefale juridisk bistand.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-05-05 15:29

Siden siger måske kun sandheden - og den er som regel ilde hørt.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-05-05 15:33

Et par i Spanien var blevet 'svinet til' ..ifølge deres udlægning af 'sagen', men siden lå på en server i USA (fandt jeg ud af)...og der har de andre ídéer om ytringsfrihed og personlig frihed end i Spanien og Danmark. Derfor måtte de gå til Amerikanske domstole ...og du kan nok tænke dig til; hvad en Amerikansk 'sagskærer' koster i salær ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 08-05-05 15:39

Bad om råd til hvordan man fik nedlagt hadesider, det råd er kommet.

Molokyle havde svaret, takker .-)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-05-05 15:50

Så komme vi til : Hvordan finder man ud hvor en hjemmeside er fysisk placeret ?

Tjoehh... track den med dette lille program (Neotrace): http://hjem.get2net.dk/bo_edelgaard/download.htm

..få mere information omIP'en på : http://www.arin.net/whois/

maj_britt -> Velbekomme

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : pepsimax

Dato : 08-05-05 15:50

Hej maj_britt

Godt du har fået dit svar

MEN det er også lykkes dig at piske en stemning op
stadig uden at vi ved hvilken side vi snakker om
mvh
Pepsimax

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-05-05 15:53

[hør] Ps. Ved du hvordan man lukker et spørgmål på http://www.kandu.dk maj_britt ...det er MEGET velanset !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-05-05 15:57

Du klikker 'Accepter svar' hér : >>>----------------------------------------------------------------------------------------------------------^

..over dén kommentar du fandt, hjalp dig bedst på vej

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : maj_britt

Dato : 08-05-05 16:19

Tak for svaret molokyle.