/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Hent data fra en hjemmeside til excel
Fra : danskebank
Vist : 1366 gange
60 point
Dato : 04-05-05 22:56

Jeg er ved at lave et regneark, der har brug for input fra dagligt opdaterede data
fra nettet.
Hvorledes får jeg excel til at hente disse data, så jeg er fri for at skulle copy+paste
dem selv ?

Kommentar
Fra : fdbm

Dato : 05-05-05 15:41

Tror ikke du kan lave en automatisk opdatering af dit regneark med aktuelle netbankposter.
Jeg har selv BG Netbank, og her er der en filoverførselsfunktion, hvor jeg kan hente data hjem på denne måde til løbende afstemninger:

Du skal vælge det format, du ønsker at gemme filen i:
XML - kan benyttes til nyere Excel eller andre regnearks-programmer, der kan åbne Excel-filer XLS.
CSV - (Comma Separated Value) kan anvendes hvis du vil åbne filen i andre regnskabs- eller databaseprogrammer.
Vælg dataadskillelsestegn: Komma/Blank/Semikolon/Tabulator

Men det er jo ikke automatisk.

/Frank

Kommentar
Fra : danskebank

Dato : 07-05-05 01:18

Hej Frank,

Det var nu ikke helt det svar jeg
søgte, jeg prøver lige igen.

De informationer jeg skal have hentet
over i excel er ikke fra en netbank,
men blot en simpel side hvor kurser
fremgår i opdateret form f.eks.
xcse.dk eller et realkredit inst. hjemme
sider.

Bemærk, jeg stiller ingen krav til
real tids kurser - blot dagligt
opdaterede.

Kommentar
Fra : fdbm

Dato : 07-05-05 01:24

OK - er forstået. Men så bliver jeg dig nok svar skyldig. Det kræver nok at få et par af de virkelige experter på banen.

Vh.
/Frank

Accepteret svar
Fra : hvaderikkeibrug

Modtaget 60 point
Dato : 07-05-05 06:42

For mig ser det ud som om du kan finde svaret i hjælp-funktionen, hvis du søger efter "hente opdateringer fra internettet". Der står i hvert fald, hvordan man henter børsnoteringer.

Kommentar
Fra : danskebank

Dato : 08-05-05 15:12

Vi har en vinder(hvaderikkeibrug) !

Dog lidt dumt jeg ikke selv tænkte på at klikke "hjælp"

Dog stor tak til jer begge

Godkendelse af svar
Fra : danskebank

Dato : 08-05-05 15:14

Tak for svaret hvaderikkeibrug.