/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Spiritisme / Spørgsmål
10  svendgive.. 200
Sjæl delt i 2??
Fra : Annehvid
Vist : 1121 gange
20 point
Dato : 04-05-05 16:21

Hvad siger du til hvis jeg mener vores sjæl er delt i 2?
Du er jordisk ligenu men samtidig er du også åndeligt!
Giv din mening ... ikke fordi det rykker mig men jeg vil høre hvor mange tror det samme *S*
Knuss Anne
www.ingehvid.dk
Samtidig en rigtig god ide til besøg på min hjemmeside. *GGGG*

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-05-05 16:36

NEJ - for sjælen er dig lige nu.........sjælen er åndelig og ikke "jordisk"
Altså det syntes jeg bare.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-05-05 16:39

haha - det her spørgsmål skal der nok dukke nogen op i henad aftenen -

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 04-05-05 16:43

Mennesker har ingen sjæl... jo mindre man er kristen altså ;)

Kommentar
Fra : 1975

Dato : 04-05-05 16:45

hmmm mener du ikke at vi består af en åndeligdel (kaldet sjæl) og en jordisk del (kaldet krop)?

Du mener vel ikke at sjæjen er delt i to, for det har jeg da aldrig hørt om før.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-05-05 16:48

1975 haha - håber jeg også en skizofren sjæl ???????????

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 04-05-05 16:51

En skizofren's sjæl er ikke delt i to!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-05-05 16:53

argh ting27 (gad vide hvilket katalog man finder dig i ??? ) - så spaltet da ! - men herligt du fik lige modsagt digselv

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 04-05-05 16:57

Man skelner mellem den guddommelige sjæl på sjælsplanet (kausalplanet) og den inkarnerede sjæl og bevidsthed i mennesket.

Se mere her:

http://www.kentaurnet.dk/o-28/

Scroll ned til "sjæl".

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-05-05 16:58

Og hvad er så lige en sjæl for noget..............taler vi om det samme.
Jeg er ikke kristen/ej i folkekirken - men jeg mener dog vi har en sjæl som er produktet af følelser/tanker/vilje/behov.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 04-05-05 17:00

jeg fik ikke udtrykt mig ordentligt. Mennesker har ingen sjæl! Så fik vi det på plads. Sjæl er intet med skizofreni at gøre. Skizofreni betyder "Spaltet Sind".
Sind er ikke det samme som sjæl, overhovedet. Sind er personlighed, eller den måde man er op. Sjæl er noget overnaturligt gang lort, som er gået hen og blevet en myte, som alt for mange nu tror på.
How ever. Selvom skizofreni betyder spaltet sind, betyder det ikke at de har 2 personligheder!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-05-05 17:03

kan du lægge beviser for din påstand om at mennesket ikke har nogen sjæl ting27 ?????

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 04-05-05 17:05

kandu lægge udførlige videnskabelige beviser for at de har en sjæl?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-05-05 17:05

Jeg mener ikke, at mennesker har selvstændig sjæl.

Men individet har en identitet der udspinger af instinkt, lærdom og tankevirksomhed.
Så kan man kalde det for sjælen, eller jeg'et eller identitet, men det er noget lever og holdes i live ved hjælp af hjernens og organismens liv.

mvh dova

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 04-05-05 17:08

sikke en dejlig debat *S*
Jeg mener vi har en sjæl ... men vi har efterladt en på den anden side, og det er den der formidler en kontakt til den afdøde og tilbage igen.
Men det er jo kun min tro/mening *S*

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-05-05 17:10

Jeg mener mennesket har en sjæl - og det er nok det samme som ego'et jeg'et identiteten osv.

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 04-05-05 17:10

Men sikke noget sludder at vi ingen sjæl har for det har vi og det er videnskabentligt bevist.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-05-05 17:11

dova ?????? <men det er noget lever > ?????

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 04-05-05 17:12

Jeg har det lidt sådan at hvis der ikke var mere mellem himmel og jord, hvorfor i alverden eksisterer det hele så?
Hvorfor er der noget der hedder groft materie? Hvorfor er der noget der hedder Tomt rum?
Hvor kom det fra? Og hvor ender det?

Hvordan startede det hele?

-----> Når universet er uendeligt, så må alting være relativt. <-------

Og den med at universet ikke er uendeligt skal man længere ud i rummet med. Bare fordi man kan måle afstande på lyd der rejser gennem universet, betyder det ikke at det ikke er uendeligt. Det betyder blot at forskerne har trukket en linie for at have noget at måle ud fra, og for at kunne kapere det hele, og få det ned på et fatteligt niveau.

Men jeg syntes ordet HVORFOR, siger det hele.

Hvad er meningen med at noget som helst eksisterer hvis der netop ikke er en mening?

Som min far siger: Hvis der ikke er liv efter døden så er der virkelig nogle stakkels skæbner derude.

Og alting er jo også uendeligt ind ad. Du kan blive ved med at finde mindre og mindre dele i et atom. Bare fordi vi kun er nået til kvark niveau indtil videre betyder det ikke at man i princippet kunne blive ved.

Ved godt det er en kliche, men det er da nok til at sætte mit sind i omdrejninger.

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 04-05-05 17:12

emesen du har da i det mindste fat i noget rigtigt *GGGG*

Kommentar
Fra : shamanen

Dato : 04-05-05 17:13

Hej alle.
Alle mennesker har en sjæl, det er den der ikke dør. kun kroppen dør. uanset om du er troende eller ikke. vi har kun en sjæl... kald det et energicenter inden i os... men en sjæl er et.. andre kalder den en ånd.

Hilsen Shamanen, som til daglig arbejder med sjælen....

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 04-05-05 17:13

Sygate ... dejligt spørsmål ..
Lad os tage fat i det *S*
Der er ingen start og ingen slutning ... DET er min mening hvad er Jeres *GH*

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-05-05 17:14

Men vi kan sende radiobølger rundt om jorden som tager et stykke tid at nå frem - altså denne bølge hænger et stykke tid i luften.
Man kan sende tanker til hinanden (jeg har prøvet det, dog ikke med forsæt) og hvis disse tanker også kan hænge i luften og modtages senere er det nok det som opfattes som forbindelse til afdøde personer.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 04-05-05 17:15

Ifølge nudagens videnskab eksisterer, tanker, ideer, følelser etc. i bestemte elektromagnetiske områder i hjernen. Flere personer har forsket hele deres liv, og jeg tror ikke de lyver.

Mange tror dog stadig det er sjælen; hvor intelligens så kommer ind. Hvad jeg mener er, at folk der virkelige mener at vi har en sjæl, mangler et eller andet.

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 04-05-05 17:15

Ligesom den døde efterlader noget energi har vi vel også efterladt noget energi på den anden side

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 04-05-05 17:16

ting27 ... jeg synes det er helt iorden du har din mening/tro *S*

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 04-05-05 17:17

Jeg er ikke her for at bevise noget men jeg har lov til at formidle , så er det op til hver enkelte at tro det han/hun selv vil *S*

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 04-05-05 17:19

Jeg har ingen tro. Vil heller ikke sige det er en mening.

I hvert fald. Jeg har ingen sjæl. Måske har i, men så kan jeg ikke betegne jer som mennesker.

annehvid> Du siger der er lavet videnskabelige beviser. Giv mig nogle som er udførlige.. Så imens kan du læse lidt om hjernen og hvordan dun funker.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-05-05 17:20

anne altså - troede du ville vide noget ????????

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 04-05-05 17:20

Da videnskaben udgør den første begyndende viden om verdensaltet og tilværelsen, bliver den således den kosmiske eller åndelige verdens periferi. Den er den gryende kosmiske bevidsthed. Den er den friske søluft i nærheden af havet. Den moderne videnskab

Kilde: http://martinus.dk/layout_pages/index.php?lang=dk

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 04-05-05 17:21

Jeg må lige nævne det "æg", der har været fremme i pressen i forbindelse med store begivenheder i verden.
Ægget er en måleenhed, der måler følelser. I dagene efter 9/11 måltes der store udsving og ligeledes måltes udsving i dagene efter Tsunamien i Sydøstasien.
Det faktum, at menneskers følelser er målbare som energiudladninger synes jeg sætter mange ting i perspektiv...

Jeg forsøger lige at finde links til information om dette "æg"

Vaxen

Kommentar
Fra : shamanen

Dato : 04-05-05 17:23

Det er altid godt at være skeptisk, men samtidig åben for de ting man diskuterer. Hvis vi havde den sammen tankegang ville vi nok gå i stå..
Men der bliver godt nok blandet meget sammen i denne debat her.. Telepati og sjæle og åndeverden...

Hilsen Shamanen

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 04-05-05 17:25

aha.. Ligesom den undersøgelse der sagde at e-mail forringer IQ'en med 10%(eb.dk) / 10 point (bt.dk)
80 personer medvirkede.

Jeg tror at grunden til at mange holder fast ved at vi har en sjæl, er fordi de er bange for at få det modsatte at vide.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-05-05 17:28

Nemlig - tanker ud af hovedet og ind i et andet hoved kan godt lade sig gøre.
Og før man talte om menneskelige radiobølger kendtes måske allerede udtrykket,
to sjæle een tanke (tankekommunikation)

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 04-05-05 17:28

miritdk
Vil gerne høre Jeres mening og det går jo fint ... i kan ikke rokke min tro uanset hvad i tænker/tror.
Men dejligt at give ret og ikke ret .. det er jo en debat der vil noget *S*

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 04-05-05 17:28

ting27

Jeg vil gerne vædde med dig om at der er liv efter døden. Også fordi jeg ved jeg vinder under alle omstændigheder:

For enten er der liv efter døden og så vinder jeg jo. På den anden side hvis der ikke er liv efter døden, så er vi ikke til stede til at vide at jeg tabte

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-05-05 17:30

1 - 0 til sygate

Kommentar
Fra : shamanen

Dato : 04-05-05 17:30

hej ting27

Alle har en mening...

Selv om du ikke er troende må jeg skuffe dig, - du HAR en sjæl , søde

Hilsen Shamanen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-05-05 17:34

mirit:

Ups, der manglede vist et "der" i forb. med lever.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 04-05-05 17:35

sygets> okay, men jeg er da inde for, at teste det!

shamanen> fuck off

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-05-05 17:35

dova - men tak for grinet

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-05-05 17:36

tror ting27 skal slå op hvad en shaman er !!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 04-05-05 17:37

hehehe ..... jeg fik ´vidst rigeligt ud af det spørsmål her *S*
Nu kan jeg gå og spekulerer over mit næste *G*

Kommentar
Fra : shamanen

Dato : 04-05-05 17:38

hvis jeg fuck off, som du siger, får du jo ikke den viden du skal have, - min ven....
Hilsen Shamanen

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 04-05-05 17:39

Gir shamanen ret og der er ingen der er fuck off her *S*

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-05-05 17:39

tjah anne - hvorfor tror du egentlig så mange netop holder til og holder ved i lige sådan nogen spørgsmål ???????????

Kommentar
Fra : shamanen

Dato : 04-05-05 17:41

Annehvid,

Du sender sådan et spørgsmål ud, men har du overhovede tænkt over det der er blevet sagt til dig, eller er du bare en lille egotripper der elsker at høre dig selv?

Hilsen Shamanen

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 04-05-05 17:41

Shaman = Horde.. mange nice egenskaber.. 'far sight', totems, både god melee, og range. I de hele taget en cool char.

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 04-05-05 17:47

??????????? ting27

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 04-05-05 17:48

Shamanen hvad tro du selv ...?

Kommentar
Fra : JustAnotherFatFuck

Dato : 04-05-05 17:48

Hold da op. Der er gang i den herinde skal jeg love for...

Ved i hvad jesus sagde til hans discipel Peter da han hang på korset?

Hey Peter. I can see your house from here!

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 04-05-05 17:49

Jeg er ved at udvikle mig og er pisse nysgerrig efter at vide om jeg er den eneste der tror det som jeg netop gør ... er ego ja hvem er ikke det *S*

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 04-05-05 17:50

hvis du ikke forstår, så bare glem det.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 04-05-05 17:50

Kiggede lige på Sygates link og kom til at tænke på, at det jo netop er sjælen på kausalplanet, man forsøger at nå ved meditation. En tilstand af ren "væren" løsrevet fra krop, tid og rum.

Min næste tanke er: Mange mennesker når ved meditation en tilstand af fuldkommen ro, men kan man mon nå kausalplanet uden at blive sindsyg af det? Jeg tænker bl.a. på de munke, der bevæger sig fuldstændig apatisk og faktisk er ude af stand til at slippe tilstanden igen... Er det som et narkotikum? Eller er det mon slet ikke meningen af vi skal nå denne tilstand??

Dit oprindelige spørgsmål: Det er bare tip top at du tror på det. Tro er jo som bekendt noget individuelt og vi tror på det, vi i en given tid, sted og situation har brug for og samlet erfaring for.
Hvis jeg har forstået det nogenlunde i min sammenligning med optimal meditativ tilstand, kan jeg ikke se noget provokerende i dit udsagn. Alle, der har opnået meditation ved, at der er mere end den bevidsted, vi normalt gør brug af.

Vaxen - som for hulen ikke kan finde et link!!!

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 04-05-05 17:50

Jusanoteher *GGGGGGGGGGGGGGGGGGG*
Den var god

Kommentar
Fra : itgrafen

Dato : 04-05-05 17:51

Spændende diskution, jeg vælger nu blot at forholde mig til det oprindelige spørgsmål. Er sjælen delt i to.
Min personlige overbevisning siger mig at det er den ikke. Forstået på den måde at jeg frit oversætter ordet sjæl til essens. Essens kan jeg nemlig forstå. Essens skal forståes som inderste kerne, den del som vi har med os fra fødsel, hvor den så end måtte komme med fra. Essens er den del i mig der er rummende, har fuld accept til selv og kærlighed til selv. Det ligestiller jeg med en fri oversættelse til sjæl. Ergo ser jeg min essens som min sjæl, eller omvendt.
Jeg kan gå i en essenstilstand, hvis vi har fået børn kender vi måske den tilstand fra første øjeblik da vi så vores lille nyfødte. Jeg husker også tilstanden fra et faldskærmsudspring smiler. Nu har jeg siden lært at gå i essenstilstand, den der tilstand af accept og kærlighed til selv, der ikke er dømmende og som er i stand til at rumme alt. Og i enden af denne lange forklaring af hvordan jeg ser min sjæl/essens. Knytter jeg så lige kommentaren der gør at jeg godt kan følge dig i at den kunne være delt i to. Det er for mig den eneste vej at nå ud, når jeg gør det fra ren essen.
Mine sprirituelle kontakter har jeg kun når jeg er i ren essens - hvilket måske godt kunne være det samme som ren sjæl.
På den måde kan den godt virke som to - selv om jeg i virkeligheden mener at der kun er en - og at denne ene følger os hele vejen igennem - igennem hvad det så end måtte være

kærlig hilsen
dorthe

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-05-05 17:54

godt gøet dorthe

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 04-05-05 17:55

miritdk> Der var en artikel om noget shaman-halløj på dette site, for en uges tid siden. http://www.unexplained-mysteries.com/

Ellers lidt her http://www.wow-europe.com/en/info/classes/shaman.html :p

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 04-05-05 17:55

Dorthe jeg kan godt følge dig og den tro har jeg jo haft .... men jeg er i en cirkel og tit i kontakt med min mmor fek.
Og derfor har jeg også læst en masse bøger som kunne give mig mere inspiration og så har jeg valgt at tro på det jeg føler er rigtigt *S*
Knuss Anne

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 04-05-05 17:58

Shamanen ... ferresten bare fordi jeg sætter et spørgsmål op der rammer er det ikke ens betydning med at jeg kan lide at blive hørt/set.
Jeg har ret til at føre mig frem på min måde ellers kunne jeg ikke selv udvikles

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-05-05 17:58

ting27 - har set dem før - hvad fik dig til at søge ?????

Accepteret svar
Fra : shamanen

Modtaget 30 point
Dato : 04-05-05 17:58

Hej.

Gå ned i meditationen og find ud af om I har 1 eller 2 sjæle... eller om I har en sjæl overhovede... så finder I de svar I har behov for. Kun på den måde finden i vejen mod udviklingen..

Hilsen Shamanen

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 04-05-05 17:59

P.s Kan jeg dele mit accept på spørgsmål i 60 bider ???*GGGGGGGG*

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 04-05-05 17:59

vaxen: Hvis man når kausalplanet for hurtigt f.eks ved hjælp af stoffer, så tror jeg der er stor risiko for at man bliver sindsyg.
Men en munk der har oplevet den højeste tilstand slipper den vel ikke bare igen uden videre?
Mon ikke man har nok i det når man først har været der?

Men der er jo også andre der har opnået den tilstand. Den svenske geolog Emmanuel Swedenborg (Ham der sagde at Stokholm brændte på flere 100 km. afstand til en kongelig middag, tror jeg det var) nåede den også og har faktisk tegnet et slags kort over "den anden side". Jeg har selv læst det. Meget, meget interessant.

Men ingen imponerer mig mere end Martinus.

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 04-05-05 18:00

Ja Shamanen det vil jeg gøre ... så *S*

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-05-05 18:00

lad det dog køre - det er da hyggeligt anne

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 04-05-05 18:01

miritdk> Jeg har ikke søgt fjols!. Stop med at udtale dig om noget de ikke ved en skid om. Jeg læser faktisk jævnligt på den side. Du ved nok alt hva'? Hvad jeg foretager mig inkluderet?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-05-05 18:02

hahahahahaha nope ting27 - heldigvis ikke da

Kommentar
Fra : shamanen

Dato : 04-05-05 18:02

Hej annehvid...

Du udvikler dig ikke kun ved at føre dig frem, men ved at lytte til andre og derved selv tage stilling til det der er blevet skrevet.

Hilsen Shamanen

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 04-05-05 18:03

Er du Shaman fordi du føre dig frem ...?

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 04-05-05 18:03

itgrafen--> Essens. Den er god..

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 04-05-05 18:04

miritdk> Men du mener stadig jeg har søgt! ?? du modsiger dig selv.
Du starter med at sige, at jeg har søgt, hvilket du altså mener at du har [åndelige evner ( :x )], og nu siger du, at du ikke kan????

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 04-05-05 18:04

Jeg lytter meget og hele tiden ... hvad får dig til at tro noget andet?
uden at lytte kunne jeg ikke lave en brevkasse fek.

Kommentar
Fra : shamanen

Dato : 04-05-05 18:05

Hej Annehvid

Jeg jeg er shaman fordi jeg har udviklet mig...

Hilsen Shamanen

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 04-05-05 18:06

hvad svare du for hvis ikke du ville ha vi andre lytter .... du er ikke bedre selv

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 04-05-05 18:06

Min udvuíkling ved du ikke en disse om ... kun ud fra et enkelt spørsmål !

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-05-05 18:07

ting27 - jeg kom til at grine og besvarede bare dit indlæg - du er for hurtigt ude med at konkludere

hoooooooov anne - er der nogen der har tisset på din sukkermad ?????????

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 04-05-05 18:08

miritdk> hmm ok. Jeg lader dig leve.

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 04-05-05 18:09

ja miritdk man skal ha fejet sin egen dør inden man fejer for andres *S*

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-05-05 18:09

lol@ting27

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 04-05-05 18:11

shamanen---> Som forfatteren Stuart Wilde siger: Den der selv siger han er guru (Eller udviklet som du kalder det), skal komme frem og bevise det 100 %, eller lade andre om at bedømme om vedkommende er det.

Hvis du var "udviklet" tror jeg ikke du ville sige du var det.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-05-05 18:11

anne - hvad i alverden - øhhh - vil du feje for min dør ?????????

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 04-05-05 18:11

Jeg kan også sige en ting takket være kandu , havde min hjemmeside aldrig blevet den som den er idag *S*

Kommentar
Fra : shamanen

Dato : 04-05-05 18:11

Hej annehvid

Annehvid , det er da dejligt at du har en brevkasse det har jeg også ude på min havelåge...
Men mit daglige arbejde er blandt andet at hente de sjælestykker som folk smider væk.... Fjerner sorg fra et menneske der har mistet nogen.

Hilsen Shamanen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 04-05-05 18:12

Enig Sygate!! Ydmyghed må være første trin for de, som har nået et højere trin på udviklingens trappe...

Vaxen

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 04-05-05 18:12

Mirit *GG* ja har du en kost?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-05-05 18:14

nope - for hulen hvor er du gammeldags anne - bruger da støvsuger med fitre og hele molevitten og låner den ikke ud

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 04-05-05 18:14

Shamanen ... så kan du vel fatte at jeg er så søgende .. du modsige dig selv , jeg hjælpe også mange der har mistet fordi jeg selv har det så tæt på som man kan være

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 04-05-05 18:16

Øv. Surt at jeg skal gå nu. Ville gerne læse/skrive/debatere videre. Hmm. Det må blive i aften. God debat lyst folkens. Vi snakkes ved

Kommentar
Fra : shamanen

Dato : 04-05-05 18:16

Hej Annehvid

Ja det ved jeg at du har...Og det gør mig ondt, for du er ikke kommet dig over sorgen.. min ven

Hilsen Shamanen

Kommentar
Fra : shamanen

Dato : 04-05-05 18:18

Hej sygate og vaxen

Hvad er ydmyghed????? svar på det først, så kan vi snakke om udvikling

Hilsen Shamanen

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 04-05-05 18:18

nej langt fra også selvom jeg ved hun er her .... så har jeg meget svært ved at lukke hende ind pgs af jeg er så ked af det ... men min hjemmeside holde mig faktisk oppe, og jeg er stolt af den.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 04-05-05 18:19

lol@miritdk

Kommentar
Fra : shamanen

Dato : 04-05-05 18:22

Hej Anne hvid

Det har du også stor grund til at være stolt af, og du ved godt at vi to skal snakke sammen ikke?

min msner : shamanen3@msn.com

Du bør kontakte mig, for jeg kan hjælpe dig.

Hilsen Shamanen

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 04-05-05 18:22

men nice side du har Susanne *S*
Den vil jeg kigge lidt nærmere på senere *S*

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 04-05-05 18:24

Ydmyghed.....

Jeg kan komme med et ekspempel fra min egen verden.

Jeg er under uddannelse som akupunktør - og når jeg opnår resultater med en patient, der har prøvet meget i mange år uden virkning, føler jeg denne ydmyghed. Jeg er et redskab, det er ikke mig der udretter mirakler, det er kroppen, energierne. Det giver mig kuldegysninger at tænke på, at verden er så stor og at den rummer så mange muligheder som vi mennesker umuligt kan forstå.
Jeg er også ydmyg når jeg ser på naturen - den er så stor og så magtfuld og jeg er lillebitte...
Lige meget hvad jeg udretter i livet, kan jeg kun gøre det i kraft af andet og andre. Alene er jeg ingenting.

Vaxen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-05-05 18:26

sådan vaxen

Kommentar
Fra : JustAnotherFatFuck

Dato : 04-05-05 18:30

Shamanen: Jeg ørler snart over din måde at være på. Hvordan kan du dog hjælpe et andet menneske når du tror du er alvidende og at vi andre er nogle fjolser?

Annehvid: Dont do it. Lad være med at skrive til hende. Find en der er mere nede på jorden tila t hjælpe dig.
Dene der overlegne holdning er et godt tegn på at det er, enten en nybegyndershaman (wannabe), eller en fusker der kun er ude på at rippe penge ud af det.

Ellers lad hende give dig gratis hjælp. Men tage ikke penge for hendes crap.

Kommentar
Fra : JustAnotherFatFuck

Dato : 04-05-05 18:32

Men GIV ikke penge skulle der have stået.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-05-05 18:33

Hvis man benytter andre midler end meninger i en diskussion - er det så fordi man ikke gider prøve at opfatte andres meninger/opfattelser men bare vil ha' ret.
Det er jo egentlig pussigt, at for en del år siden holdt man en diskussion om hvorvidt jorden var flad eller ikke. Der var kraftige argumenter mod denne nye teori, og lærde argumenter for det som senere viste ikke at passe.

I øvrigt mener jeg, at vi kun har een sjæl - men om denne sjæl kan "hænge" i universet efter at vi er afgået ved døden og kommunikere med "fastboende" sjæle er jeg da i tvivl om.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-05-05 18:38

just.......... shamanen tager ikke penge for at hjælpe nogen ved jeg

emesen - tvivlen skal der være plads til - ellers finder man jo aldrig en løsning

Nu vil mig og min sjæl få os lidt føde -

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-05-05 18:39

ANNE HVID, TÆNK DIG OM - og hvis det ser ud som om jeg råber, så har du set rigtigt.
Eyvind.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 04-05-05 18:41

Emesen>>> Hvad så hvis man sammenligner den ene sjæl med almindelig forståelse af bevidsthed?
Der er flere tilstande af bevidsted, f.eks. bevidst/ubevidst... Hvis man tænker sådan, kan een sjæl mon så have flere tilstande?

Jeg synes det er en svær en.... Jeg er bestemt også meget i tvivl om, sjæle kan blive hængende - og om mennesker kan kommunikere direkte med dem. Jeg kan jo finde alenlange forklaringer på, hvorfor folk (inklusive mig selv) har oplevelser, der tilsyneladende bekræfter dette... Men jeg må under alle omstændigheder sige, at alt, der ikke er modbevist, er potentielt eksisterende... Og så hænger jeg jo der i uvished

Vaxen

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 04-05-05 18:43

/laugh
/cry
/laugh
/cry
/laugh
/cry
/laugh
/cry
/laugh
/cry
/laugh
/cry

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-05-05 18:50

Bevidstheden er en del af begrebet sjælen.
Når vi foretager os noget "ubevidst" er det stadig en del af sjælen, men nu kan vi ikke referere til det vi foretager os. Tankekommunikationen foregår også ubevidst "som jeg har oplevet det", og derfor ikke til at >>bevise<< eller afprøve.
Men om der overhovedet er grund til, at bevise sjælens eksistens ved jeg ikke.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 04-05-05 19:00

emesen> Der er meget god grund til at lave undersøgelser. Det kan måske forklare noget til ovenstående mindrevidende individer.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-05-05 19:08

Jo da - undersøgelser, og ikke bare bevissøgning for at få ret.

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 04-05-05 19:43

Emesen ..... hvad akla jeg tænke over ????Jeg har ikke brug for at tænke mig mere om end jeg gør ... er det forkert at stille spørsmål og få svar ? *S*

Godkendelse af svar
Fra : Annehvid

Dato : 04-05-05 19:45

Tak for svaret shamanen. (((((((((SHAMANEN)))))))))) Du har hjulpet mig tak søde dig *S*

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-05-05 19:49

Annehvid - selvfølgelig får man ikke noget svar hvis der ikke spørges.
Og mens jeg skrev så kom dette fra Miritdk
>>shamanen tager ikke penge for at hjælpe nogen ved jeg<<
For jeg fik en fornemmelse af penge ud af lommen - men jeg tog fejl.
Sorry.
Eyvind.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-05-05 20:10

emesen det ved jeg kun fordi jeg har spurgt/undersøgt

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 04-05-05 20:24

Hej Anne Hvid
Du skulle prøve at læse : Michael Newton : Sjæleskæbner/ Flere beretninger om livet mellem livene.
Der er mange der fortæller noget om at de er begge steder og at de selv har afgjort hvor mange % af deres energi de vil tage med til deres opgave på jorden, nogen har forregnet sig.
Ret interessant bog, hvis du spørger mig.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 04-05-05 20:31

Her er den bog jeg snakker om :http://www.borgen.dk/titler/sjaeleskaebner.htm

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 04-05-05 20:32

Kære Mulberry ... Den har jeg læst for længe siden, en af de første bøger jeg læste efter min mor`s bortgang *S*
Den er god og jeg tror fuldt og fast på hans bog/bøger der fik jeg min overbevisning fra

Kommentar
Fra : shamanen

Dato : 05-05-05 10:43

Kære allesammen

Jeg vil gerne undskylde min opførsel for jer alle, men det var desværre en nødvendighed.
Jeg plejer normalt ikke at opføre mig på måde.
Jeg håber I fortsat kan have en dejlig debat, GÅ EFTER BOLDEN, IKKE PERSONEN, debat
På den måde får I en viden der er meget bedre.

Til JustAnotherFatFuck
Tak for dit tips, har læst den, og I lige måde.

Jeg vil bare sige: JEG TAGER IKKE PENGE FOR AT HJÆLPE ANDRE MENNESKER I NØD. og nej jeg er ikke nybegynder, jeg ved hvad jeg har med at gøre.

Jeg sender positive tanker til jer alle
Hilsen Shamanen

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 05-05-05 14:12

please don't!

Kommentar
Fra : Sygate