/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Drachman
Fra : maj_britt
Vist : 2559 gange
100 point
Dato : 04-05-05 08:38

Mine yngste knægte har en nevø til Holger Drachman på ane træet, fars side.

Har selv fundet en del, men ved nogen noget om der evt. findes en hjemmeside om slægten?

Kommentar
Fra : senta

Dato : 04-05-05 11:26

Søg på navnet Holger Drachman på Google så finder mange sider med oplysninger om ham bla.
denne
http://www.mercantila.dk/Caritandersen/drach.htm
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 04-05-05 11:31

Fra FS. lidt om hvem han har været gift med igennem årene sidste ægteskab er fra Skagen.
Senta
2. Holger Henrich Herhold DRACHMANN - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Birth: 09 OCT 1846 Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

3. Holger Henrik Herholdt Drachmann - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Birth: 09 OCT 1846 Holmens, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

4. Holger Henrik Herholt Drachmann - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Birth: 09 OCT 1846 Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

5. Holger Henrich Herholdt Drachmann - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Birth: 09 OCT 1846 Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

6. Holger Henrik Herholdt Drachmann - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Marriage: 03 NOV 1871 Gentofte, Kobenhavn, Denmark

7. HOLGER MICHAEL DRACHMANN - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Birth: 01 NOV 1879 Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

8. Holger Henrik Herholdt Drachmann - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Marriage: 17 MAY 1879 Sct Pouls, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

9. Holger Henrik Herholdt Drachmann - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Marriage: 15 JUN 1903 Skagen, Hjorring, Denmark

Matches: International Genealogical Index/Denmark - 8

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 04-05-05 12:42

Alt det har jeg, jeg tænkte nærmere på om nogen kendte til en anetavle på ham.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 04-05-05 13:24

På FS. er der flere anetavler over Holger Drachman, du kan prøve de muligheder der er på FS. jeg tror du finder det du søger der.
senta
http://en.wikipedia.org/wiki/Holger_Drachmann

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-05-05 19:54

Det ved du jo så sikkert også...
"
Holger Drachmann blev født d. 9. oktober 1846 og døde d. 14. januar 1908. Hans moder, Vilhelmin Stæhr, døde da Drachmann var 10 år gammel og efterlod sig 5 børn. Mens moderen levede var hun kærlig og omsorgsfuld på trods af sin kroniske lungesygdom, som hun døde af allerede som 37-årig. Holger Drachmann arvede sin mors følsomhed og svage helbred. Han mindedes senere sin moder i digtet "Til Min Mor" fra digtsamlingen "Broget Løv".

Faderen, Andreas Georg Drachmann, var en statelig og vellidt mand, der fra fattige kår havde arbejdet sig op til at blive en højt respekteret professor ved Uppsala Universitet og en agtet huslæge. Efter faderen havde Drachmann sit oprørske temperament, kunstneriske evner og engagement. Få år efter Vilhelmine Stæhrs død, giftede A.G. Drachmann sig igen, denne gang med Clara Sørensen, der hurtigt blev Holger Drachmanns fortrolige og trofaste veninde. Med sin nye kone fik A.G. Drachmann ydeligere 3 børn.
"
Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-05-05 19:58
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-05-05 20:05

Og her er link til et Drachmann slægtstræ:

http://www.fynhistorie.dk/bang/698.html

vist hans søsters?
Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-05-05 20:09

En anden søster:
http://www.kvinfo.dk/side/170/bio/1018/

måske en af de første rødstrømper
Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-05-05 20:14
Kommentar
Fra : senta

Dato : 04-05-05 20:15

Det er en anetavle der efterlyses over familien Drachmann
senta

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 100 point
Dato : 04-05-05 20:25

Her så den ønskede anetavle:
http://www.jan-klitgaard.dk/Tree/per00967.htm#0

Miraklerne tager lidt længere tid, Svend

Kommentar
Fra : senta

Dato : 04-05-05 20:29

Lige det der efterlyses godt gået
Senta

Godkendelse af svar
Fra : maj_britt

Dato : 04-05-05 22:13

Tak for svaret svendgiversen.

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 06-05-05 01:30

Jeg har udarbejdet en oversigter over dels Holger Drachmanns Aner på ca. 40 sider, dels en oversigt over efterslægten af Jep LErche (den mig ældst kendte ane til Holger Drachmann) på ca. 280 sider. Det er nemlig en svært masse kendte mennesker man er i slægt med hvis man har Holger Drachmann som ane.
Men det er alt, alt for meget at bringe her, så er nogen interesseret, så oplys venligst Deres e-mail.

De to oversigter i salet en zippet fil på 328 Kilobyte, så det skulle være muligt at sende det hele med en e-mail.
Mange hilsener
ejvind (at) varla (dk)

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 08-05-05 00:50

Og hvordan får man så lige fat i ham varla?

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 08-05-05 19:10

ejvind@varla.dk

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 08-05-05 20:26

Til nybegyndere på www.kandu.dk
Man kan oplyse sin e-mail adresse under brugernavnet. Det har jeg gjort, så man skal bare klikke på Varla.
Hvis man søger på http://www.google.dk/
og som søgeord skriver
ejvind (at) varla (dk)
så kan man også der finde mig, mewn hvorfor ikke oplyse sin egen e-mail adresse hvis man gerne vil have flere oplysninger ?

mvh
ejvind (at) varla (dk)

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 08-05-05 20:50

Jeg kiggede da, men den stod der ikke?

Ja tak, vil meget gerne have det du har .-)

Venlig hilsen maj-britt

kinzatara@hotmail.com

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 08-05-05 21:27

Hvis du trykker på maj_britt så står der:

Lidt om mig selv?

Ok, mor til 4 sønner, single, husstanden har mange dyr, 4 hunde, 3 katte, 2 marsvin, 2 penangparakitter og et antal leopardgekkoer.

Interesser:

Slægtsforskning, historie, litteratur, dyr, håndarbejde og børn.

Ved meget om ganske få emner, ved lidt om mange emner.

Hunde og litteratur er mine stærke sider, er absolut uden viden om pcer og andet teknik, bare SÅ kvindeligt.

Fuld af humor, kan være ganske ironisk og det er farligt, når man ikke kender mig; men det er aldrig i ond mening.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 09-05-05 07:47

Ja, men der står jo ingen e-mail?

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 09-05-05 09:24

Det må du undskylde, jeg troede at disse oplysninger også var tilgængelig for andre, men har du prøvet at søge på www.Google.dk

med følgende søgeord:
ejvind (at) varla (dk)

den fulde søgelinie bliver således:

http://www.google.dk/search?hl=da&q=ejvind+%28at%29+varla+%28dk%29&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=

Forbløffende hvad man kan finde på Google. Ikk'

eller tager jeg fejl igen, og det kun er min computer der finder denne forbindelse. Hvis du får noget andet så ville jeg da grueligt gerne vide dette, fordi jeg så skal tænke lidt over hvad det er jeg søger efter.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 09-05-05 12:26

jeg fik det samme frem, men jeg havde da slet ikke tænkt på at søge på google efter en mailadresse herinde.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-05-05 18:22

I morer jer rigtigt...

Når Ejvind skriver
ejvind (at) varla (dk) mener han: ejvind@varla.dk

Så maj-britt,
hvis du bare sender et mail til denne E-mail adresse,
er jeg sikker på at Ejvind vil returnere alt hvad han har om Holger Drachman,
(og det er ikke så lidt, jeg har allerede modtaget det i flere udgaver).

hilsen Svend

ejvind@varla.dk

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 09-05-05 19:11

Dette er endnu et eksperiment

mailto:ejvind@varla.dk

mvh
ejvind(at)varla(dk)

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 10-05-05 07:44

Æv, mit svar forsvandt i fejl i går.

Svend, ikke mobbe en stakkels pige, der er TOTALT uden pcevner.

Ja, har fået mailen, kan så ikke åbne den, får en boks frem med mange programmer og aner ikke, hvilket den skal åbnes i. Sønnen, der påstår, han bare styrer pce, gav også op, ( han styrer slet ikke noget).

Ikke grine af mig..........kan så meget andet.

VH maj-britt