/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Gavekort
Fra : pipzi
Vist : 2107 gange
20 point
Dato : 01-05-05 21:44

Hejsa i Gave Kanduer

Er her mon en som lige kan hjælpe mig ganske kort. Jeg har to gavekort liggende. Et fra Salling og et fra Magasin, problemet er bare, at de er udstedt i Oktober 2002, så har jeg stadig mulighed for at gå ind og indløse disse ? Det ville være lettest, hvis nogen kunne svare mig, så jeg ikke forgæves skal tage helt ind til byen for dette.

Jeg ved at nogle steder har de, at det kun gælder et år, og andre steder at de gælder masser af år ud i fremtiden, men hvordan forholder det sig med Gavekort til disse to steder ?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-05-05 21:51

Det skulle meget gerne fremgå af gavekortet, hvornår den sidste dag for indløsning er.

Men du kan jo ringe til Magasin og Salling.

De vil kunne svare dig.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 01-05-05 21:54

Der står intet om hvor længe de gælder, hvis det gjorde, så ville jeg jo ikke spørge...

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 01-05-05 22:01

Nå, nu har jeg lige fundet ud af, at det til Magasin gælder evigt, men nogen der så kender til det i Salling ? Vil blive meget glad hvis nogen kan give mig svaret inden imorgen kl 10-30 :)

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 01-05-05 22:05

Du kunne jo ringe til Salling i morgen når de åbner - så får du det rigtige svar.

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 01-05-05 22:06

Hov, havde ikke set at ans havde foreslået det.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-05-05 22:09

Citat
Magasin gavekort

Svært at finde den rigtige gave ?
Det kan være svært at finde den rigtige gave uden en ønskeseddel. Leder du efter den perfekte gave er et gavekort en nem og personlig gaveløsning fremfor kontanter. Magasins gavekort kan anvendes i alle landets Magasin forretninger til køb af alle varer. Gavekortet har ingen udløbsdato.
Gavekort udstedes på det beløb du ønsker og kan ved køb i ServiceCentret naturligvis betales med Magasin konto og andre kreditkort.

Ingen udløbsdato i Magasin.

http://www.magasin.dk/sw329.asp

Salling skriver ikke noget om gavekort, men du kan kontakte Salling i Århus

http://www.salling.dk/internet/salling/menu/main.nsf

der kan du få svar.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-05-05 22:13

Og jeg havde ikke set at pipzi selv havde funde svaret om Magasin

Accepteret svar
Fra : Hexia

Modtaget 20 point
Dato : 01-05-05 23:27

Ifølge Forbrugerstyrelsen bliver gavekort/tilgodebeviser først for gamle efter 5 år.

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 01-05-05 23:28

forbrugerrådet eller hvad de nu hedder siger at gavekort skal gælde i mindst 5 år

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-05-05 23:45

http://www.taenk.dk/tt/2003/tt32/breve/gavekort/

http://www.taenk.dk/tt/2003/tt40/gavekort/

Men du til Salling først. Så bliver du da fri for at stå "med håret ned af nakken" hvis de mener noget andet.

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 02-05-05 09:22

De skal ikke gælde mindst 5 år, men hvis ikke andet er anføt på gavekortet er gyldigheden 5 år

Godkendelse af svar
Fra : pipzi

Dato : 10-05-05 11:54

Tak for svaret Hexia.