/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
MCI-fejl ved Powerpoint præsentation
Fra : Divser
Vist : 1290 gange
200 point
Dato : 28-04-05 22:49

Når jeg afspiller en Powerpoint præsentation med tilknyttet wav lydfil på min XP Home, får jeg følgende fejlmeddelelse:
"MCI-fejl
Alle wave-enheder, som kan afspille filer i det aktuelle format, er i brug. Vent, indtil der er en wave-enhed ledig, og prøv de"

1. Der er ingen wave-enhed i brug.
2. Der er ingen problemer med Powerpoint præsentationen på andre computere.
3. Jeg har ingen problemer med at afspille selve wave-filen i Windows Media Player, når jeg dobbeltklikker direkte på filen.
4. Jeg har ikke andre problemer med lydkort/lydfiler eller med afspilning af lyd.
5. Der afspilles heller ingen lyd, når jeg anvender PowerpointViewer 2003, så problemet skyldes ikke umiddelbart selve Powerpoint installationen.

Har nogen en idé til, hvor jeg kan søge efter problemet?

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 28-04-05 23:11

Fandt dette link om samme problem.

http://kortlink.dk/pctoday/rur

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 28-04-05 23:20

Til orientering fandt jeg også denne side, som måske indeholder noget godt til fejlfinding.

http://www.monkeybreadsoftware.de/realbasic/pluginhelp/windowsmci-windowsmcimbs.shtml

mvh
jakjoe

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 210 point
Dato : 28-04-05 23:36
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-04-05 00:00

og det lille ps - du kan have lyd i brug ved at have åbent for den ene eller anden messenger

Kommentar
Fra : Divser

Dato : 30-04-05 01:02

jakjoe - tak for tilbagemeldingen. Det kunne godt se ud som om du er på sporet. Da jeg har en Dell pc, vil jeg kontakte Dell for at få dem til at sende Microsofts hotfix (så er jeg sikker på at undgå eventuelle Microsoft gebyrer!). Er du i øvrigt i din søgen på nettet stødt på andre mulige årsager til den nævnte MCI-fejl, eller er det kun den med for mange åbne AVI-filer? Grunden til at jeg spørger er, at jeg ikke umiddelbart kan se, hvordan jeg skulle kunne have så mange AVI-filer åbne, og jeg har ikke tidligere haft det pågældende problem med MCI-fejlen på min nuværende installation.

Mvh
Divser

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 30-04-05 08:37

Divser> Jeg er ikke stødt på andet relevant, end det jeg har sendt til dig.

Mon ikke problemet løses med denne "hotfix" !

mvh
jakjoe

Godkendelse af svar
Fra : Divser

Dato : 07-05-05 14:01

Hej jakjoe.
Problemet er løst! Det har vist sig, at fejlmeddelsen var forkert/misvisende! Løsningen havde reelt ikke noget med fejlmeddelelsen af gøre, for der var ikke tale om for mange åbne lydfiler, men om en fejl, som er opstået i forbindelse med installeringen af en Cordless USB phone til Internet-telefoni. Jeg opdagede det, fordi XP ikke lavede sin sædvanlige opstartslyd og fordi en hjemmeside afviklet med Flashplayer heller ikke afspillede nogen lyd. I forbindelse med installationen af den nævnte trådløse USB-telefon er lydenheden for Windows kommet til at stå, som om der ingen lydenhed var installeret ("Linjeafspilning for modem #0"). Telefonen, Windows Media Player og andre lydkilder virkede rent lydmæssigt, men ikke selve Windows (wave-filer) og dermed heller ikke Powerpoint. Efter at have anført den korrekte lydenhed virker Windows og Powerpoint, og jeg får ikke længere fejlmeddelelsen.
Du får mine point, fordi dit svar garanteret var det rigtige, - hvis blot fejlmeddelsen havde været rigtig!!

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 07-05-05 14:14

Tak for din flotte tilbagemelding om den egentlige årsag.
Det er nogen gange at man ikke lige får en tilbagemelding om årsag eller hvorfor ens svar er accepteret.

Tak, og god weekend.

mvh
jakjoe