/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
Flere felter i valgboks
Fra : z1terapi
Vist : 720 gange
35 point
Dato : 28-04-05 09:36

Hejsa
Jeg er i gang med en asp side, hvor jeg skal bruge en valgboks med udtræk fra en Accessdatabase. Jeg kan godt få den til at trække et felt ud af databasen og sætte det i boksen, men jeg vil gerne have sådan at man både har "DepartmentID" + "DptManager" ved siden af hinanden i listen, så man kan se begge dele ved sit valg. Jeg har prøvet nedenstående, men den skriver kun den ene af delene.
---snip---
SQL = "select distinct DepartmentName, DepartmentID, DptManager from T_DepartmentList"
   Set rs = db.Execute (SQL)
      Do until rs.eof
         DepartmentID = rs("DepartmentID")
         Response.Write "<option value='" & rs("DepartmentID") & "'>" & rs("DptManager") & "</option>"
         rs.movenext
      Loop

---snip---

Er der nogen der kan se hvad problemet er??
mvh Thomas

Kommentar
Fra : erik_bomholt

Dato : 28-04-05 11:09

Hvis du trykker vis kilde vil du kunne se at der i option står value="etellerandetDepartmenID", hvorimod du som det synlige i optionboksen, som du kan vælge, kun har "enellerandenDptManager".

Hvis ønsker begge to kan synlige i optionboksen kan du f.eks. skrive

[code]
Response.Write "<option value='" & rs("DepartmentID") & "'>" & rs("DepartmentID") & " " & rs("DptManager") & "</option>"
[code]

Accepteret svar
Fra : erik_bomholt

Modtaget 35 point
Dato : 28-04-05 11:13

øeh retter lige i indlæg.

Hvis du ønsker at begge to skal være synlige i optionboksen kan du f.eks. skrive
Kode
Response.Write "<option value='" & rs("DepartmentID") & "'>" & rs("DepartmentID") & " " & rs("DptManager") & "</option>"

Kommentar
Fra : z1terapi

Dato : 28-04-05 11:52

Tak for det. Det virker helt som det skal.
/Thomas

Godkendelse af svar
Fra : z1terapi

Dato : 28-04-05 11:53

Tak for svaret erik_bomholt.
Jeg lavede en ren copy/paste, og det virkede perfekt
mvh Thomas

Kommentar
Fra : rfh