Hijakthes Hjelp hurtig
Fra : H2
Vist : 381 gange
200 point
Dato : 27-04-05 22:43

Hvad er i rigttg...

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\brsvc01a.exe
C:\WINDOWS\System32\brss01a.exe
C:\WINDOWS\system32\Brmfrmps.exe
C:\Programmer\CA\eTrust EZ Armor\eTrust EZ Antivirus\ISafe.exe
C:\Programmer\Symantec\Norton Ghost 2003\GhostStartService.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\system32\BRMFRSMG.EXE
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Elaborate Bytes\CloneCD\CloneCDTray.exe
C:\Programmer\Scansoft\PaperPort\pptd40nt.exe
C:\Programmer\Symantec\Norton Ghost 2003\GhostStartTrayApp.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasServ.exe
C:\Programmer\CA\eTrust EZ Armor\eTrust EZ Antivirus\CAVTray.exe
C:\Programmer\CA\eTrust EZ Armor\eTrust EZ Antivirus\CAVRID.exe
C:\windows\system32\evthtm.exe
C:\program files\siteicons\dialers\dluxde\dluxde.exe
C:\Program Files\Video1\Dialers\Hot_Tarts_dk\Hot_Tarts_dk.exe
C:\windows\system32\tobgimiz.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE
C:\Programmer\SEC\Natural Color\NaturalColorLoad.exe
C:\Programmer\Scansoft\PaperPort\SmartUI\SmartUI.exe
C:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasDtServ.exe
C:\Programmer\CA\eTrust EZ Armor\eTrust EZ Antivirus\VetMsg.exe
C:\Documents and Settings\Bjarne\Skrivebord\hijackthis.exe

O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll
O4 - HKLM\..\Run: [CloneCDElbyCDFL] "C:\Programmer\Elaborate Bytes\CloneCD\ElbyCheck.exe" /L ElbyCDFL
O4 - HKLM\..\Run: [CloneCDTray] "C:\Programmer\Elaborate Bytes\CloneCD\CloneCDTray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [PaperPort PTD] C:\Programmer\Scansoft\PaperPort\pptd40nt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IndexSearch] C:\Programmer\Scansoft\PaperPort\IndexSearch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SetDefPrt] C:\Programmer\Brother\Brmfl03a\BrStDvPt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [GhostStartTrayApp] C:\Programmer\Symantec\Norton Ghost 2003\GhostStartTrayApp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [gcasServ] "C:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasServ.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [CaAvTray] "C:\Programmer\CA\eTrust EZ Armor\eTrust EZ Antivirus\CAVTray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [CAVRID] "C:\Programmer\CA\eTrust EZ Armor\eTrust EZ Antivirus\CAVRID.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [EvtHtm] c:\windows\system32\evthtm.exe /nocomm
O4 - HKLM\..\Run: [DLuxde] c:\program files\siteicons\dialers\dluxde\dluxde.exe /nocomm
O4 - HKLM\..\Run: [Hot_Tarts_dk] C:\Program Files\Video1\Dialers\Hot_Tarts_dk\Hot_Tarts_dk.exe /dontdial
O4 - HKLM\..\Run: [TOBGIMIZ] c:\windows\system32\tobgimiz.exe /install
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [H/PC Connection Agent] "C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE"
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O4 - Global Startup: NaturalColorLoad.lnk = ?
O4 - Global Startup: SmartUI.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward &Links - res://C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cac&hed Snapshot of Page - res://C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: Si&milar Pages - res://C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmsimilar.html
O9 - Extra button: Create Mobile Favorite - {2EAF5BB1-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\INETREPL.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\INETREPL.DLL
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Create Mobile Favorite... - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\INETREPL.DLL
O16 - DPF: {6CB5E471-C305-11D3-99A8-000086395495} (Google Activate) - http://toolbar.google.com/data/da/big/1.1.62-big/GoogleNav.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.bgbank.dk/html/activex/e-Safekey/BG/e-Safekey.cab
O23 - Service: Brother Popup Suspend service for Resource manager (brmfrmps) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\Brmfrmps.exe" -service (file missing)
O23 - Service: BrSplService (Brother XP spl Service) - brother Industries Ltd - C:\WINDOWS\System32\brsvc01a.exe
O23 - Service: CAISafe - Computer Associates International, Inc. - C:\Programmer\CA\eTrust EZ Armor\eTrust EZ Antivirus\ISafe.exe
O23 - Service: GhostStartService - Symantec Corporation - C:\Programmer\Symantec\Norton Ghost 2003\GhostStartService.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: VET Message Service (VETMSGNT) - Computer Associates International, Inc. - C:\Programmer\CA\eTrust EZ Armor\eTrust EZ Antivirus\VetMsg.exe

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 27-04-05 23:21

Hvis ikke du får hjælp her så gå ind på www.arlet.dk eller www.spywarefri.dk
Mvh Sune

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-04-05 23:26

spybot/hijakthis hos www.arlet.dk - bedre hjælp fås ikke

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 28-04-05 06:09

Hvis du kan vente til i eftermiddag, så skal jeg nok hjælpe dig, men jeg er ikke hjemme før..

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 200 point
Dato : 28-04-05 08:48

denne skal fjernes
O23 - Service: Brother Popup Suspend service for Resource manager (brmfrmps) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\Brmfrmps.exe" -service (file missing)

disse ??? dem er der nok en der kan svare på
O4 - HKLM\..\Run: [EvtHtm] c:\windows\system32\evthtm.exe /nocomm
O4 - HKLM\..\Run: [dluxde] c:\program files\siteicons\dialers\dluxde\dluxde.exe /nocomm

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 28-04-05 09:46

Så kom jeg lige til en computer*S*

Rotw, der var vist lidt mere i den*S*

H2 ->
Download og gem denne scanner på skrivebordet. (Vi skal bruge den senere)
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Du skal nu til at i gang med at fixe:

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, luk hijackthis igen.
Dobbelttjek, så alt kommer med.

O4 - HKLM\..\Run: [EvtHtm] c:\windows\system32\evthtm.exe /nocomm
O4 - HKLM\..\Run: [DLuxde] c:\program files\siteicons\dialers\dluxde\dluxde.exe /nocomm
O4 - HKLM\..\Run: [Hot_Tarts_dk] C:\Program Files\Video1\Dialers\Hot_Tarts_dk\Hot_Tarts_dk.exe /dontdial
O4 - HKLM\..\Run: [TOBGIMIZ] c:\windows\system32\tobgimiz.exe /install

O23 - Service: Brother Popup Suspend service for Resource manager (brmfrmps) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\Brmfrmps.exe" -service (file missing)

--------------------------------------------------------------------

Åbn en tilfældig mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

--------------------------------------------------------------------

Find og slet manuelt i fejlsikret(f8 ved opstart):

C:\windows\system32\evthtm.exe
C:\program files\siteicons\dialers\dluxde\dluxde.exe
C:\Program Files\Video1\Dialers\Hot_Tarts_dk\Hot_Tarts_dk.exe
C:\windows\system32\tobgimiz.exe

----------------------------------------------------------

Klik på mwav.exe som du hentede, programmet pakker sig selv ud og starter.
Sæt flueben i følgende:
Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.
Sæt prik i følgende:
All local drives og Scan all files
Og så trykker du på Scan Clean
Det tager lidt over en time at scanne

----------------------------------------------------------

Derefter genstarter du og sender en ny log herind, for at se om vi har fået den helt ren.

Godkendelse af svar
Fra : H2

Dato : 29-05-05 17:20

Tak for svaret rotw.

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 29-05-05 17:57

Velbekommen H2.

Det var rart at hjælpe dig med hvad du præcis skulle gøre..

Kommentar
Fra : elmelund

Dato : 21-03-06 16:59

nogle der vil hjælpe mig med at tyde denne logfil. er der problemer, på forhånd tak hil sims.

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\PROGRA~1\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMax4PNP.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMax4.exe
C:\PROGRA~1\AVGFRE~1\avgcc.exe
C:\PROGRA~1\AVGFRE~1\avgemc.exe
C:\Programmer\Google\Gmail Notifier\gnotify.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Winamp\winamp.exe
C:\Programmer\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
C:\Programmer\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\WINDOWS\system32\msiexec.exe
C:\Documents and Settings\Sims\Skrivebord\Temp Download\hjt.exe

O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAXPnP] C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMax4PNP.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAX] "C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMax4.exe" /tray
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RunDLL32.exe NvMCTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_EMC] C:\PROGRA~1\AVGFRE~1\avgemc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [{0228e555-4f9c-4e35-a3ec-b109a192b4c2}] C:\Programmer\Google\Gmail Notifier\gnotify.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - Startup: WINAMP.LNK = C:\Programmer\Winamp\winamp.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe (file missing)
O16 - DPF: {14B87622-7E19-4EA8-93B3-97215F77A6BC} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsPAClient.cab31267.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1098544085546
O16 - DPF: {B8BE5E93-A60C-4D26-A2DC-220313175592} (ZoneIntro Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/ZIntro.cab32846.cab
O16 - DPF: {E6187999-9FEC-46A1-A20F-F4CA977D5643} (ZoneChess Object) - http://messenger.zone.msn.com/binary/Chess.cab31267.cab
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe