/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
> emesen > < dk > <natmaden <
Fra : dk
Vist : 709 gange
5 point
Dato : 27-04-05 21:24

Hejsa

når man kigger i http://www.kandu.dk/dk/spg/65682

emesen skriver "måske nedlægger vi mailserveren." hvorfor det når du har en stærk mailserver
der håndter både spam, virus, som man ikke finder magen til hos div. udbydere ??
(jeg ved du kører på unix systemet "sme")

natmaden skriver "hos web10 er du straks fuldmægtig, med egen pinkode hos dk-hostmaster.
web10 handler kun for dig og du får den fulde vare."

dette gør man også hos gratisdns !!

hvorfor b-one bestemmer over dit domæne er mig en gåde, for det er et f...... bøvl hvis der opstår problemer
og gerne vil væk derfra, en masse mail mellem b-one - dk-hostmaster- og een selv.
laaaangsom support via mail, tit og ofte svar mail om at det ikke hos dem der er noget galt men hos een selv.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-04-05 21:31

Nu har jeg ikke liiiiiiiige fulgt med... men hvorfor er der ingen i nævnte tråd, som nævner :

1.) http://www.0-z.dk/t-dk-domains.htm
2.) http://www.clickpoint.dk/kategori/gratis_ting/domaene.htm ..altså : http://www.dot.tk/

??? </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-04-05 21:39

Jo dk - det ved jeg jo godt - men det er vores nye udbyder (10 mbit) som bremser lidt og min makker som helst ikke vil have fast IP nu (han har måske en grund til det) Vi er nemlig to om at styre vores netværk. Lige nu er der både TDC og fibernet inde på netværket.
Men det er ikke endelig afgjort ......................så måske bliver det som det er.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 28-04-05 01:44

måden at håndtere ejerskab hos b-one er 'vist' blevet rettet til at ligne web10's måde.
kikkede lige tidligere på dagen på gratisdns,dk og det ser da ok ud, men ang. b-one's tidligere måde at gøre det på, så opdagede man det sådan set først når handlen var afsluttet. det var ikke b-one, men dk-hostmaster der sendte mig pinkoden efter et år, b-one gav aldrig besked,
jeg fjernede dem selv som fuldmægtig, tanken har altid strejfet mig, at hvis domænet havde haft et givetligt navn, kunne det have været mig der var røget ud.

jeg har forresten prøvet at købe et sådant domæne. det blev købt af en i LA med et danskklingende navn.
hans indbetaling lå en dag før min pengeoverførsel var fremme. det tog 5 måneder at få 1500kr. retur. domænet var http://spis.nu
surt show. Jeg er meget sikker på at det var en ansat hos domæneformidleren, der scorede det. men kan sådan set ikke gøre mere ved det.
forresten har både b-one og web10 spam og virus check på deres mailserver.
de er ok til mit behov, og jeg tror ikke at jeg har slået det til.

noget der nok vil ske mere af er , at man køber et domæne der har været i brug før. der kan have været mange emailsdresser, der er tilmeldt ditten og datten rod og møg. det er meget svært at af melde noget andre fremmede har oprettet, måske for flere år siden.
Her er et spamfilter så et must, ellers må man slå catch all kontoen fra. så der kun modtages fra de mails man selv har oprettet.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 28-04-05 13:33

Tak for jeres input.....

>>molo
for så vidt er dot.tk godtnok, men dur ikke hvis man vil have et dk, com osv. domain..

>>emesen
Ja det forklarer jo sagen !!
jeg kører som du ved også selv med unix systemet sme, og det funker bare, dejligt at det opdatere
både spam og virus filter automatisk, jeg har pt. 5 www domains kørerende på samme server.

>>natmaden
jeg ved godt at flere og flere udbydere er begyndt at have spam og virusfilter (er vidst blevet et lovkrav)
fordelen ved at have egen server er jo netop bla. at kunne si mere fra og selv være herre over hvad man
vil tillade at gå igennem.
Jeg har aldrig fundet ud af hvorfor bla. b-one sætter mail adresse op til dem selv istedet for til kunden
hos dk-hostmaster, det er mig stadig en gåde.

Jeg har sat flere sme servere op i virksomheder, kan her nævne et som er blevet yderst tilfreds
de brugte før cybdercity (webhotel etc.) meget tit og ofte fik de mail fejl, p.g.a. for store mail med vedhæftede
adobe filer, op til 100MB, dette kan man jo tilrette på ens egen server.
jeg gad nok se b-one og cybercity etc. tillade dette.

min erfaring er også, at såsnart en evt. hacker/spammer opdager det er et linux -unix som styrer, opgiver de på
forhånd, for de ved det er ikke bare ligetil, som på en microsoft server.
og så er der jo det sjove i at selv have en server kørende.

meget mere info om sme kan bla.ses/hentes her http://contribs.org/

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 5 point
Dato : 28-04-05 16:43

Nemlig dk - og det kan da også være...................
Og til Molokyle som alligevel nok har statisk IP og vrøvl med udbydere af sine hjemmesider.................det er lige sagen for et kodehoved, men nemt nok - så emesen kan finde ud af det meste.
Du vil elske denne GRATIS server.

Godkendelse af svar
Fra : dk

Dato : 16-06-05 15:42

Tak for svaret emesen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-06-05 16:21

Super DK - 5p er nok til mig.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 16-06-05 16:28

det var denne linie her som gjorde udslaget

"Du vil elske denne GRATIS server."