/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
MP3 til "stue" musikanlægget
Fra : classic26
Vist : 542 gange
200 point
Dato : 25-04-05 07:35

Jeg kunne godt tænke mig at have et musikbibliotek af MP3 musikfiler sat til stueanlægget, men helst uden at skulle have en PC'er stående i reolen. Hvilke muligheder/løsninger er der nogen der har erfaringer med?
mvh steen

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 25-04-05 08:21

du kan jo bare køre en ledning fra line out, til dit anlæg, eller trådløs overførsel.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 25-04-05 08:51

Ja, sådan, ganske nemt.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 25-04-05 10:55

Du kan jo bare brænde en stak skiver med mp3 filer, og så smide skiverne i en dvd maskine når du vil høre dem...

Vh fluffy

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-04-05 11:03

Køb en nyere cdafspiller - de fleste idag spiller mp3.
Eller hvad med en DVDoptager med harddisk, så har du ca 30.000 numre til rådighed på en 80 Gb harddisk.

Kommentar
Fra : gert_k

Dato : 25-04-05 11:13

jep, start med at fortælle om det drejer sig om 30 eller 100000 filer.......

Kommentar
Fra : classic26

Dato : 25-04-05 13:11

En 20000 filer kan vel dække behovet. En Jukebox funktion som på PC'eren ,,,,er sådan en Ipod velegnet til formålet?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-04-05 13:41

Alt kan da bruges når bare du kan tilslutte det til dit anlæg, men prismæssigt har du da mere glæde af en DVD-optager med harddisk. En Ipod koster jo næsten det samme.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-04-05 15:30

støtter fluffyclaus´s indlæg - det er ski da nemt lol

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 25-04-05 19:01

ja, en ipod ville også være et glimrende alternativ

Accepteret svar
Fra : gert_k

Modtaget 200 point
Dato : 25-04-05 21:49

ellers findes der trådløse radioforbindelser mellem anlæg og pc, således at du kun behøver filerne et sted, de fås endda med tilførende remote og program så du ikke behøver hverken kabler eller en pc i stuen.

angående ipod, det er en meget lækker maskine, og vil virke til formålet, men så vidt jeg er informeret findes der ikke remote til ipods???

Godkendelse af svar
Fra : classic26

Dato : 13-06-05 07:08

Tak for svaret gert_k.