/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
DVD?
Fra : mini_porno
Vist : 483 gange
50 point
Dato : 22-04-05 09:48

Jeg skal til at have købt nogle nye DVDskiver da jeg snart har brugt alle dem jeg havde iforvejen. nu er problemet så bare at jeg har set nogle vildt billige DVDskiver. det er DVD-r..
så mit spørgsmål er hvad er forskellen mellem DVD-r, DVD-rw DVD+r DVD+rw? og hva synes i jeg ska købe? det er bare til at brænde DVD film over på

Kommentar
Fra : babee

Dato : 22-04-05 09:52

jeg brænder på dvd-r for det er det mange dvd afspilller kan tage imod.men ikke alle. kig på din dvd afspiller og se om der står dvd -r ellerdvd+r. dvd-rw g dvd+rw er skiver du kan brænde på og så igen slette det og igen brænde på den men de er dyere.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 22-04-05 09:53

Jeg ved ikke hvad du skal købe, men forklaringen på betegnelserne er her.

http://www.gromit.dk/dvd/index.asp

mvh
jakjoe

Accepteret svar
Fra : plb

Modtaget 50 point
Dato : 22-04-05 11:50

dvd+r skiver brænder op til 16x, hvor i mod dvd-r "kun" brænder 8x som max!
dvd-rw og dvd+rw er bar skiver du ka brænde på igen og igen.
jeg ved ikke hvad for en dvdbrænder du har, men næsten alle nyere dvd brænder kan brænde alle formaterne. men ikke alle dvdafspillere kan afspille dvd+r!
og efter signe skulle man kunne en software update til brænderen så den brænder dvd-r 8x med 16x speed. (spørgr mig ikk om hvordan!)

Kommentar
Fra : mini_porno

Dato : 22-04-05 11:54

dem som jeg før har brugt er DVD+R og dem kan min DVD afspiller nemt tage. så jeg ska bare købe sådan nogle igen eller hva? for vil gerne have noget billigt

Kommentar
Fra : plb

Dato : 22-04-05 21:07

ved ikke om de er billigere, men for at finde de billigste kan du jo prøve at søge på edbpriser.dk ? http://www.edbpriser.dk/Showsubcategory.asp?Parent=374&ID=54

mvh Plb

Kommentar
Fra : mini_porno

Dato : 30-04-05 14:56

jamen hvad er foreskellen dvd+rw og -rw? kan de ik det samme

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 30-04-05 16:42

I mit link er forskellen forklaret:

Citat
DVD-R skiver er mere læsbare end DVD+R skiver og tilsvarende DVD-RW er mere læsbare end DVD+RW

mvh
jakjoe

Godkendelse af svar
Fra : mini_porno