/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Ømhed efter Bænkpres?
Fra : Dirty_joker
Vist : 556 gange
50 point
Dato : 19-04-05 08:49

Nogle der har prøvet at få ondt i håndledet efter bænkpres?
Kunne det være jeg skulle holde en pause??

For ikke at ødelægge det...
Og kan jeg måske så om et halvt år træne igen?

Hjælp!!!
For skal sku bruge det til min uddannelse...

Kommentar
Fra : kirsten_merrild

Dato : 19-04-05 09:01

Jeg har købt nogle håndledsstøtter på apoteket (50 kr. stykket) de hjælper mig, når jeg laver mine øvelser (de fem tibetanere)
Om du skal holde en pause, - kun du selv kan mærke, hvad dine håndled "beder om", lyt til smerten og vurder, om en pause er på sin plads.
Dine håndled er mere værd end din uddannelse - ik`?
Venligst Kirsten

Accepteret svar
Fra : calista

Modtaget 50 point
Dato : 19-04-05 11:17

Du skal være opmærksom på, at du ikke "flexer" i dine håndled når du træner. Altså, at du ikke bøjer håndledet samtidigt med belastningen sker.
Et halvt års pause lyder voldsomt, hold en pause så længe håndledet gør ondt og start forsigtigt op igen.
Under alle omstændigheder bør du nok lige smutte en tur forbi din læge, og lade ham/ hende kigge op det. Bare for en sikkerheds skyld

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-04-05 12:25

Ondt i håndled kommer af for stor eller forkert belastning.

Så hold en pause til det ikke gør ondt mere og prøv så igen med mindre belastning eller find ud af, om du bruger ledene forkert.

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : Dirty_joker

Dato : 02-06-05 15:20

Tak for svaret calista.

Kommentar
Fra : calista

Dato : 02-06-05 15:24

Det var så lidt