/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Johan Friderich Krentel
Fra : kkartdeco
Vist : 2982 gange
240 point
Dato : 16-04-05 17:11

Et ganske lille men svært spørgsmål.

Johan Friderich Krentel gifter sig i Vor Frue kirke i København 3 Marts 1757 med Mejne Nielsdatter Hersted. De får i de følgende år 9 børn alle født i Skt. Petri sogn.

Hvor er Johan Friederich Krentel født og eventuelt konfirmeret, hvem er hans forældre.

Jeg har to andre Krentler i København på daværende tidspunkt:
Daniel Christian Krentel gifter sig 16 Jul 1751 i Garnisons sogn med Maren Simonsdatter.
Marie Hedewig Krentel gifter sig 5 Maj 1739 i Garnisons sogn med Hinrich Schwebel der står i Kirkebogen at hun er soldaterenke med tre børn. Det kunne måske være Johan Friderichs mor.

Gode forslag til hvorledes jeg fører slægten tilbage til Tyskland, modtages med kyshånd og mange flere point.

Hilsen Kasper

Kommentar
Fra : senta

Dato : 16-04-05 17:31

På FS er der hit på 21 i Danmark er det alle af samme familie.??
Har du fundet Johan Friderich Krentel vielse i Vor Frue kirke i København 3 Marts 1757
du har mulighed for der at se hvor han kommer fra
i Tyskland er der hit på International Genealogical Index / Germany - 83 på FS
Senta
You searched for: Krentel
Exact Spelling: Off
[refine search]
Prepare selected records for download

International Genealogical Index / Denmark - 21
Select records to download - (50 maximum)
1. ANNA FRIEDERICA KRENTEL - International Genealogical Index
Gender: Female Christening: 12 MAR 1762 Sankt Petri, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

2. KIRSTINE CAROLINE KRENTEL - International Genealogical Index
Gender: Female Christening: 06 JUL 1814 Vejle, Vejle, Denmark

3. KIRSTINE CAROLINE KRENTEL - International Genealogical Index
Gender: Female Marriage: 07 MAY 1847 Vejle, Vejle, Denmark

4. DANIEL CHRISTIAN KRENTEL - International Genealogical Index
Gender: Male Marriage: 16 JUL 1751 Garnisons Sogn, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

5. FRIDERICH RUDOLPH KRENTEL - International Genealogical Index
Gender: Male Christening: 07 JUL 1757 Sankt Petri, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

6. FRIDERICH CHRISTIAN KRENTEL - International Genealogical Index
Gender: Male Marriage: 27 SEP 1812 Vejle, Vejle, Denmark

7. Jensine <KRENTEL> - International Genealogical Index
Gender: Female Christening: 06 JUL 1823 Them, Skanderborg, Denmark

8. JOHAN FRIDERICH KRENTEL - International Genealogical Index
Gender: Male Marriage: 03 MAR 1757 Frue Kirke Or Vor Frue Kirke, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

9. JOHANN GEORG KRENTEL - International Genealogical Index
Gender: Male Christening: 22 DEC 1764 Sankt Petri, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

10. JOHAN GEORG KRENTEL - International Genealogical Index
Gender: Male Marriage: 03 DEC 1808 Vejle, Vejle, Denmark

11. JOHAN GEORG KRENTEL - International Genealogical Index
Gender: Male Marriage: 18 AUG 1821 Vejle, Vejle, Denmark

12. JULIANE SOPHIE KRENTEL - International Genealogical Index
Gender: Female Christening: 31 MAY 1829 Vejle, Vejle, Denmark

13. MARIA HEDEWIG KRENTEL - International Genealogical Index
Gender: Female Marriage: 05 MAY 1739 Garnisons Sogn, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

14. MARIA CHRISTINA KRENTEL - International Genealogical Index
Gender: Female Christening: 19 DEC 1759 Sankt Petri, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

15. MARIA CHRISTIAN KRENTEL - International Genealogical Index
Gender: Female Marriage: 06 APR 1781 Sankt Marie, Helsingor, Frederiksborg, Denmark

16. METTE SOPHIE KRENTEL - International Genealogical Index
Gender: Female Christening: 15 APR 1811 Vejle, Vejle, Denmark

17. OTTO CHRISTIAN KRENTEL - International Genealogical Index
Gender: Male Christening: 12 MAR 1762 Sankt Petri, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

18. OTTO GEORGE KRENTEL - International Genealogical Index
Gender: Male Christening: 09 MAR 1768 Sankt Petri, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

19. Ponsoline KRENTEL - International Genealogical Index
Gender: Female Birth: 1822 Bredal, , Vejle, Denmark

20. Ponsoline Krentel - International Genealogical Index
Gender: Female Birth: 1822 Bredal, , Vejle, Denmark

21. ULRICA JOHANNA KRENTEL - International Genealogical Index
Gender: Female Christening: 19 DEC 1759 Sankt Petri, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

Kommentar
Fra : senta

Dato : 16-04-05 18:26

Adresse til en Tysk, slægtsforsker side

soc.genealogy.german

Fra SorøCathrina Elisabeth Krentel, 31 , Gift, Madmoder, ,
er det en af dine ??
Senta
Samtlige personer i husstanden

soroe, Slagelse, Stillinge, Stillinge, , Kirke Stillinge Bye, , FT-1787
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Truels Larsen, 57 , Gift, Hosbonde, Bonde og Gaardbeboer,
Maren Pedersdatter, 65 , Gift, Madmoder, ,
Sidse Sørensdatter, 7 , Ugift, Konens Sønnedatter, ,
Lars Pedersen, 23 , Ugift, [Deres Tienestefolk], ,
Jens Ebbesen, 18 , Ugift, [Deres Tienestefolk], ,
Sidse Christensdatter, 17 , Ugift, [Deres Tienestefolk], ,
Anna Olsdatter, 14 , Ugift, [Deres Tienestefolk], ,
Søren Pedersen, 54 , Gift, Hosbonde, Bonde og Gaardbeboer,
Kirsten Lausdatter, 42 , Gift, Madmoder, ,
Peder Sørensen, 22 , Ugift, [Deres Børn], ,
Anna Sørensdatter, 20 , Ugift, [Deres Børn], ,
Lars Sørensen, 11 , Ugift, [Deres Børn], ,
Maria Sørensdatter, 4 , Ugift, [Deres Børn], ,
Dorthea Hansdatter, 17 , Ugift, Tienestepige, ,
Eiler Christensen, 54 , Gift, Hosbonde, Bonde og Gaardbeboer,
Karen Berthelsdatter, 41 , Gift, Madmoder, ,
Maren Eilersdatter, 15 , Ugift, [Deres Børn], ,
Anna Eilersdatter, 14 , Ugift, [Deres Børn], ,
Bertel Eilersen, 7 , Ugift, [Deres Børn], ,
Peder Jørgensen, 41 , Ugift, [Deres Tienestefolk], Huusmand i Næsby,
Hans Hansen, 19 , Ugift, [Deres Tienestefolk], ,
Peder Larsen, 50 , Gift, Mand, Indsider og Hugger,
Kirsten Hansdatter, 44 , Gift, Hans kone, ,
Hans Pedersen, 10 , Ugift, [Deres Børn af første Egteskab], ,
Johanne Pedersdatter, 6 , Ugift, [Deres Børn af første Egteskab], ,
Karen Bois, 70 , Enke, Konens Moder, Blandt de Fattige,
Jørgen Larsen, 28 , Gift, Mand, Indsidder og Landsoldat,
Dorthe Hansdatter, 32 , Gift, Hans kone, ,
Kirsten Jørgensdatter, 1 , Ugift, Deres Datter, ,
Lars Christensen, 33 , Gift, Hosbonde, Bonde og Gaardbeboer,
Anna Jørgensdatter, 36 , Gift, Madmoder, ,
Kirsten Sørensdatter, 7 , Ugift, [begge af Konens første Egteskab], ,
Anna Sørensdatter, 3 , Ugift, [begge af Konens første Egteskab], ,
Christen Larsen, 2 , Ugift, Deres Søn af Konens andet Egteskab, ,
Christen Hansen, 21 , Ugift, [Deres Tienestefolk], ,
Caren Sørensdatter, 24 , Ugift, [Deres Tienestefolk], ,
Peder Jensen, 42 , Gift, Hosbonde, Bonde og Gaardbeboer,
Kirsten Madsdatter, 42 , Gift, Madmoder, ,
Bodil Pedersdatter, 14 , Ugift, [Deres Børn], ,
Anna Pedersdatter, 12 , Ugift, [Deres Børn], ,
Kirsten Pedersdatter, 10 , Ugift, [Deres Børn], ,
Caren Pedersdatter, 8 , Ugift, [Deres Børn], ,
Maren Pedersdatter, 6 , Ugift, [Deres Børn], ,
Jens Pedersen, 2 , Ugift, [Deres Børn], ,
Hans Pedersen, 40 , Gift, Hosbonde, Bonde og Gaardbeboer,
Else Sørensdatter, 40 , Gift, Madmoder, ,
Susanne Pedersdatter, 10 , Ugift, af Moderens første Egteskab, ,
Anna Cathrine Hansdatter, 6 , Ugift, [Deres Børn af Moderens andet Egteskab], ,
Peder Hansen, 3 , Ugift, [Deres Børn af Moderens andet Egteskab], ,
Peder Hansen, 18 , Ugift, [Deres Tienestefolk], ,
Kirsten Henrichsdatter, 21 , Ugift, [Deres Tienestefolk], ,
Niels Pedersen, 46 , Gift, Hosbonde, Bonde og Gaardbeboer,
Anna Christensdatter, 36 , Gift, Madmoder, ,
Mette Nielsdatter, 10 , Ugift, [Deres Børn af Mandens første Egteskab], ,
Caren Nielsdatter, 1 , Ugift, [Deres Børn af Mandens første Egteskab], ,
Lars Hansen, 23 , Ugift, [Tienestekarle og Mandens Søster Sønner, ,
Knud Hansen, 17 , Ugift, [Tienestekarle og Mandens Søster Sønner, ,
Anna Sørensdatter, 23 , Ugift, Tienestepige, ,
Christen Rasmussen, 69 , Gift, Mand, Indsidder og blevet Sognets Fattige,
Dorthe Nielsdatter, 42 , Gift, Hans kone, ,
Lars Clausen, 37 , Gift, Hosbonde, Bonde og Gaardbeboer,
Anna Hansdatter, 19 , Gift, Madmoder, ,
Niels Larsen, 1 , Ugift, Deres Søn, ,
Malene Pedersdatter, 84 , Enke, Konens Moders Søster, Indsidder og nyder ophold af Gaarden,
Daniel Christensen, 27 , Ugift, [Deres Tienestefolk], ,
Johan Sørensen, 18 , Ugift, [Deres Tienestefolk], ,
Lars Hansen, 13 , Ugift, [Konens Sødskende], ,
Maren Hansdatter, 21 , Ugift, [Konens Sødskende], ,
Mette Hansdatter, 20 , Ugift, [Konens Sødskende], ,
Johanne Hansdatter, 14 , Ugift, [Konens Sødskende], ,
Jens Hansen, 33 , Gift, Mand, Indsidder og Dagleier,
Ingeborg Sørensdatter, 33 , Gift, Hans kone, ,
Maria Jensdatter, 1 , Ugift, Deres Datter af Konens første Egteskab, ,
Anna Nielsdatter, 61 , Gift, Christen Jørgensens Kone, tienende paa Waldbyegaard, Indsidder og blandt de Fattige,
Hans Larsen, 66 , Gift, Hosbonde, Bonde og Gaardbeboer,
Maren Rasmusdatter, 74 , Gift, Madmoder, ,
Lars Jensen, 21 , Ugift, [Konens Datters Børn], ,
Anna Jensdatter, 22 , Ugift, [Konens Datters Børn], ,
Peder Christensen, 21 , Ugift, [Deres Tienestefolk], Landsoldat,
Agnethe Hansdatter, 19 , Ugift, [Deres Tienestefolk], ,
Hans Christiansen, 14 , Ugift, [Deres Tienestefolk], ,
Lars Hansen, 60 , Gift, Mand, Indsider og Gaar i Dagleye,
Juliana Nielsdatter, 65 , Gift, Hans kone, ,
Peder Fraudenstrøm, 3 , Ugift, Deres Datter Søn, avlet uden Egteskab, ,
Peder Hansen, 29 , Gift, Mand, Indsider og Gaar i Dagleye,
Maren Hansdatter, 25 , Gift, Hans kone, ,
Caren Pedersdatter, 1 , Ugift, Deres Barn, ,
Niels Fransen, 44 , Gift, Hosbonde, Bonde og Gaardbeboer,
Dorthe Larsdatter, 50 , Gift, Madmoder, ,
Lars Larsen, 20 , Ugift, [Konens Børn af første Egteskab], ,
Christen Larsen, 17 , Ugift, [Konens Børn af første Egteskab], ,
Birteh Larsdatter, 14 , Ugift, [Konens Børn af første Egteskab], ,
Peder Mortensen, 40 , Gift, Mand, Indsider og Gaar i Dagleye,
Maria Olsdatter, 34 , Gift, Hans kone, ,
Jens Pedersen, 6 , Ugift, [Deres Børn], ,
Ingeborg Pedersdatter, 2 , Ugift, [Deres Børn], ,
Gunnild Hansdatter, 60 , Enke, Konens Moder, Indsidder og blandt Fattige,
Søren Christensen, 37 , Gift, Hosbonde, Bonde og Gaardbeboer,
Dorthe Hansdatter, 33 , Gift, Madmoder, ,
Christen Sørensen, 6 , Ugift, [Deres Børn af Mandens andet Egteskab], ,
Hans Sørensen, 3 , Ugift, [Deres Børn af Mandens andet Egteskab], ,
Anders Hansen, 30 , Ugift, [Deres Tienestefolk], ,
Lars Frandsen, 21 , Ugift, [Deres Tienestefolk], ,
Niels Ebbesen, 15 , Ugift, [Deres Tienestefolk], ,
Anna Clausdatter, 22 , Ugift, [Deres Tienestefolk], ,
Anna Christensdatter, 14 , Ugift, [Deres Tienestefolk], ,
Hans Nielsen, 33 , Gift, Mand, Indsider og tiener Bonden,
Maria Larsdatter, 33 , Gift, Hans kone, ,
Ellen Hansdatter, 3 , Ugift, Deres Datter af Konens andet Egteskab, ,
Jørgen Larsen, 40 , Gift, Hosbonde, Bonde og Gaardbeboer,
Bodil Christensdatter, 38 , Gift, Madmoder, ,
Jens Jørgensen, 16 , Ugift, Mandens Søn af første Egteskab, ,
Lars Jørgensen, 13 , Ugift, [Deres Børn af Mandens andet Egteskab], ,
Niels Jørgensen, 10 , Ugift, [Deres Børn af Mandens andet Egteskab], ,
Mette Jørgensdatter, 8 , Ugift, [Deres Børn af Mandens andet Egteskab], ,
Sidse Jøregensdatter, 6 , Ugift, [Deres Børn af Mandens andet Egteskab], ,
Anna Jørgensdatter, 3 , Ugift, [Deres Børn af Mandens andet Egteskab], ,
Karen Jørgensdatter, 1 , Ugift, [Deres Børn af Mandens andet Egteskab], ,
Hans Jensen, 28 , Ugift, Tienestekarl, ,
Dorthe Christensdatter, 23 , Ugift, Tienestepige, nu Krøbling og blandt de Fattige,
Lars Pedersen, 26 , Gift, Hosbonde, Bonde og Gaardbeboer,
Anna Christensdatter, 56 , Gift, Madmoder, ,
Maren Hansdatter, 17 , Ugift, Konens Datter af andet Egteskab, ,
Karen Pedersdatter, 10 , Ugift, Konens Datter af tredie Egteskab, ,
Knud Pedersen, 6 , Ugift, Konens Søn af tredie Egteskab, ,
Jens Pedersen, 24 , Ugift, Tienestekarl og Mandens Broder, ,
Lars Pedersen, 17 , Ugift, Tienestedreng, ,
Johan Michelsen, 33 , Gift, Mand, Indsidder og Landsoldat,
Karen Nielsdatter, 41 , Gift, Hans kone, ,
Mette Johansdatter, 8 , Ugift, [Deres Børn], ,
Else Johansdatter, 6 , Ugift, [Deres Børn], ,
Birthe Margrethe Johansdatter, 3 , Ugift, [Deres Børn], ,
Jens Benjaminsen Aagaard, 49 , Gift, Hosbonde, Sognedegn,
Cathrina Elisabeth Krentel, 31 , Gift, Madmoder, ,
Jens Aagaard, 10 , Ugift, [Faderens Børn af andet Egteskab], ,
Jacob Aagaard, 9 , Ugift, [Faderens Børn af andet Egteskab], ,
Maria Elisabeth Aagaard, 3 , Ugift, Deres Barn af sidste Egteskab, ,
Caren Jensdatter, 28 , Ugift, Tienestepige, ,
Mathias Michelsen Grønvold, 47 , Gift, Hosbonde, Skoleholder,
Martha Jacobsdatter Jierbek, 41 , Gift, Madmoder, ,
Mette Cathrine Jørgensen, 11 , Ugift, Moderens Barn af første Egteskab, ,
Peder Christophersen, 40 , Gift, Hosbonde, Væer-Møller,
Kirstine Simonsdatter, 38 , Gift, Madmoder, ,
Anna Maria Pedersdatter, 13 , Ugift, Faderens Datter af første egteskab, ,
Simon Nielsen, 12 , Ugift, Moderens Søn af første Egteskab, ,
Kirsten Esbensdatter, 25 , Ugift, Tienestepige, ,
Jacob Abrahamsen, 29 , Gift, Mand, Huusmand og Smed,
Birthe Hansdatter, 24 , Gift, Hans kone, ,
Anna Jacobsdatter, 3 , Ugift, [Deres Børn], ,
Hans Jacobsen, 1 , Ugift, [Deres Børn], ,
Caren Pedersdatter, 14 , Ugift, Tienestepige, ,
Abraham Jensen, 73 , Enke, Mandens Fader, Har ophold hos sin Søn med Smedearbeyde,
Christopher Larsen, 38 , Gift, Mand, Huusmand og Hugger,
Bodil Sørensdatter, 37 , Gift, Hans kone, Krøbling og blandt de Fattige,
Søren Madsen, 35 , Gift, Mand, Huusmand og Væver,
Caren Larsdatter, 39 , Gift, Hans kone, ,
Bodil Sørensdatter, 2 , Ugift, Deres Datter af Konens andet Egteskab, ,
Rasmus Jørgensen, 43 , Gift, Mand, Huusmand og arbeider for Bonden,
Margrethe Hansdatter, 40 , Gift, Hans kone, ,
Ole Pedersen, 59 , Gift, Mand, Huusmand og blandt de Fattige,
Kirsten Christensdatter, 43 , Gift, Hans kone, ,
Caren Olsdatter, 11 , Ugift, [Deres Børn], ,
Niels Olsen, 6 , Ugift, [Deres Børn], ,
Christen Sørensen, 80 , Enke, Konens Fader, Indsider og nyder Fattiges Penge af Sognet,
Hans Henrichsen, 56 , Gift, Mand, Huusmand og gaar i Dagleie,
Anna Nielsdatter, 57 , Gift, Hans kone, Blandt de Fattige,
Simon Pedersen, 30 , Gift, Mand, Huusmand og gaar i Dagleie,
Anna Hansdatter, 36 , Gift, Hans kone, ,
Rasmus Simonsen, 10 , Ugift, [Mandens Børn af første egteskab], ,
Maren Simonsdatter, 8 , Ugift, [Mandens Børn af første egteskab], ,
Kirsten Simonsdatter, 4 , Ugift, [Mandens Børn af første egteskab], ,
Hans Simonsen, 1 , Ugift, Deres Søn af sidste Egteskab, ,
Kirstine Jørgensdatter, 66 , Enke, Moder til Mandens første Kone, Indsidder og de Fattiges ??,
Søren Sørensen, 67 , Gift, Mand, Huusmand og Skræder,
Kirsten Jensdatter, 66 , Gift, Hans kone, ,
Hans Hansen, 27 , Gift, Deres Svigersøn, Indsidder og Landsoldat,
Caren Sørensdatter, 29 , Gift, Hans kone, Krøbling og blandt de Fattige,
Anders Jensen, 41 , Gift, Mand, Huusmand og arbeider for Bonden,
Anna Larsdatter, 36 , Gift, Hans kone, ,
Jens Andersen, 8 , Ugift, [Deres Børn], ,
Niels Andersen, 2 , Ugift, [Deres Børn], ,
Jørgen Nielsen, 48 , Gift, Mand, Huusmand og arbeider,
Dorthe Hansdatter, 38 , Gift, Hans kone, ,
Caren Jørgensdatter, 11 , Ugift, Mandens Datter af første Egteskab, ,
Johanne Jørgensdatter, 5 , Ugift, Deres Datter af sidste Egteskab, ,
Niels Jacobsen, 77 , Gift, Mand, Indsidder og lever af Betleri,
Maren Povelsdatter, 69 , Gift, Hans kone, Blandt de Fattige,
Ebbe Jensen, 53 , Gift, Mand, Huusmand og arbeider,
Maren Nielsdatter, 50 , Gift, Hans kone, ,
Niels Hansen, 40 , Gift, Mand, Indsidder og Arbeider,
Maren Pedersdatter, 26 , Gift, Hans kone, ,
Hans Jensen, 70 , Gift, Mand, Huusmand og gaar i Dagleie,
Caren Michelsdatter, 70 , Gift, Hans kone, Blandt de Fattige,
Anna Hansdatter, 25 , Ugift, Deres Datter af sidste Egteskab, ,
Hans Larsen, 49 , Gift, Mand, Huusmand og Hugger,
Maren Jacobsdatter, 49 , Gift, Hans kone, ,
Søren Pedersen, 44 , Gift, Mand, Huusmand og gaar i Dagleie,
Bodil Henrichsdatter, 37 , Gift, Hans kone, Blandt de Fattige,
Anna Sørensdatter, 12 , Ugift, Mandens Datter af første Egteskab, ,
Jens Sørensen, 7 , Ugift, [Deres Børn af sidste Egteskab], ,
Dorthe Sørensdatter, 5 , Ugift, [Deres Børn af sidste Egteskab], ,
Margrethe Sørensdatter, 2 , Ugift, [Deres Børn af sidste Egteskab], ,
Jens Clausen, 29 , Gift, Mand, Huusmand og Landsoldat,
Caren Henrichsdatter, 27 , Gift, Hans kone, ,
Anna Jensdatter, 3 , Ugift, Deres Datter, ,
Niels Pedersen, 56 , Gift, Mand, Huusmand og arbeider,
Anna Cathrine Christensdatter, 49 , Gift, Hans kone, ,
Christen Nielsen, 11 , Ugift, Deres Søn, ,

--------------------------------------------------------------------------------

Kommentar
Fra : senta

Dato : 16-04-05 19:16

Fra FS
??

You searched for: Krentell [refine search]
Exact Spelling: Off
Matches:All Sources - 10
International Genealogical Index - Germany
1. Bartholdus Joachimus Krentell - International Genealogical Index / GE
Gender: Male Birth: 24 OCT 1686 Dorstadt, Goslar, Hannover, Preussen

2. Elisabetha Krentell - International Genealogical Index / GE
Gender: Female Birth: 05 MAR 1693 Dorstadt, Goslar, Hannover, Preussen

3. Franciscus Henningus Krentell - International Genealogical Index / GE
Gender: Male Birth: 11 JAN 1691 Dorstadt, Goslar, Hannover, Preussen

4. Joannis Krentell - International Genealogical Index / GE
Gender: Male Birth: < 1660> <Dorstadt, Goslar, Hannover, Preussen>

5. Joannis Krentell - International Genealogical Index / GE
Gender: Male Birth: < 1660> <Dorstadt, Goslar, Hannover, Preussen>

6. Mrs Joannis Krentell - International Genealogical Index / GE
Gender: Female Birth: < 1664> <Dorstadt, Goslar, Hannover, Preussen>

7. Mrs Joannis Krentell - International Genealogical Index / GE
Gender: Female Birth: < 1664> <Dorstadt, Goslar, Hannover, Preussen>

8. Hans Michael Krentell - International Genealogical Index / GE
Gender: Male Marriage: 12 JUN 1681 Dorstadt Goslar, , Braunschweig, Germany

9. Joannes Bartholdus Krentell - International Genealogical Index / GE
Gender: Male Birth: 15 NOV 1688 Dorstadt, Goslar, Hannover, Preussen

10. Joannes Michael Krentell - International Genealogical Index / GE
Gender: Male Birth: 02 OCT 1695 Dorstadt, Goslar, Hannover, Preussen

Matches: International Genealogical Index/Germany - 10
Return to top of page

Kommentar
Fra : senta

Dato : 16-04-05 19:26

Fra DDA hvor krentel er stavet Krenchel + fra Fs
Senta
Samtlige personer i husstanden

kbhv, København (Staden), Nørre Kvarter, , , Teglgårdsstræde 218-219-220, 6, FT-1787
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Magdelene Krenchel, 40 , Enke(mand), Leier, Pensionist,
Karen Bode, 31 , Ugift, Logerende, Syepige,

MARGRETHE CHARLOTTE KRENCHEL
Female

--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth:
Christening: 20 JUN 1798 Stege, Praesto, Denmark

Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------
Parents:
Father: KRENCHEL Family
Mother: MEYER

Kommentar
Fra : senta

Dato : 16-04-05 19:28

Fra FS
Husband
HERMAN TRESCHOW Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage: 1688 Stege, Praesto, Denmark
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

Wife
METTE MARGARETHE KRENKEL Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage: 1688 Stege, Praesto, Denmark
Death:
Burial:

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-04-05 20:11

Her er nogle links til tysk net slægtsforskning:
http://home.att.net/~wee-monster/germanlinks.html

Mon Krentel er fordansket?
Ud fra Hvad??

Spørger du i den mest kendte Tyske spørgemaskine: http://www.lycos.de/
Ihre Suche nach "Johan Friderich Krentel " ergab keine Treffer in Deutsche Seiten.

Så kan der blive svært, Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-04-05 20:37

Er vi ved at være tæt på?
"
Genealogische Bibliographie für Niedersachsen
... Krentel, Friedrich-Karl: Höfe- und Ortssippenbuch Gustedt (1642 - 1875), ...
Hamburg : Ahnen- und Familienforschung für Stadt und Kreis Uelzen, 2002 ...
www.genealogienetz.de/reg/NSAC/biblio-d.htm - 49k - Cached - Lignende sider
"

Og mindst 5 Krentel udvandrer, se her:
"
http://www.thomas-erbe.de/ahnen/buch/001.htm
"
hilsen igen, Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-04-05 21:10

Du kender jo sikkert disse to danske Krentel damer gift med henholdsvis en købmand og en degn?

17. August 1829 22. August 1829 Marie Christine Krentel, Enke efter kjøbmand Meyer, 72 år.

og

Cathrine Elisabeth Krentels i Stillinge 1793 pg 609 644
HUSB: Jens Aagaard degn
CH: Jens Aagaard (dod by 16 Jun 1797)
[Love Herreds Provsti, Holbaek; Book 1 1736-1801; FHL film 49373]

Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-04-05 21:21

Hedewig lyder jo ikke særlig tysk, hvad hvis hun hed Heidewig?

Så er her et par hun kan være opkaldt efter??

Families in Probsthagen: B misc.
... m 1819 May 27 friederike Louise Krentler 1796 horst * 1820 Apr 25 s. ...
Lucia Heidewig + 1649 Apr 18 (14) 1635 He was Prediger in Probsthagen 1622 ...
www.genealogienetz.de/reg/ NSAC/SLP/Probsthagen/OSB/Bmisc.html - 21k - Cached - Lignende sider
Families in Probsthagen: K misc.
... Heidewig m 1654 Roeseman KNC01 Hans Juergen Keininck * 1673 Mar 14 d. ...
KRE01 Vorn Wilhelm Krentler horst m Wilhelmine Meineken polle * 1824 Feb s. ...
www.genealogienetz.de/reg/ NSAC/SLP/Probsthagen/OSB/Kmisc.html - 9k - Cached - Lignende sider

Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-04-05 21:39

Sjovt nok findes der i Tyskland en forfatter ikke Johan Friederich Krentel
men Friedrich-Karl Krentel, der også er lokal historiker, bl.a. forfatter til denne bog:
"
Gustedt, OFB
(genealogy.net, alles über Genealogie im deutschsprachigen Raum)
[bearbeiten]Höf- und Ortssippenbuch Gustedt 1642-1875
Verfasser: Krentel, Friedrich-Karl
Herausgabeort und -jahr: Hannover, 1989
Erschienen in Reihe: Deutsche Ortssippenbücher Reihe B, Band 59
Bearbeitete Orte: Gustedt 1642-1875
Umfang: Seiten / Familien
Standort: Bibliothek der Genealogischen Gesellschaft Hamburg e.V. (30-55)
"
Med den baggrund har din måske tyske slægtning helt sikkert styr på sin Krenkel familie...
så prøv at kontakte ham og se om han ikke skulle have en sidegren i sit stamtræ,
der fører til Holsten? Schlesvig?? og Danmark???
Svend

Kommentar
Fra : kkartdeco

Dato : 17-04-05 21:52

Hej med jer

Tak for alle svarene

Nogle bedre end andre. *s*

Først ang. FS.
Jeg har samtlige Krentel fra Danmark i mit slægtstræ. Bortset fra Daniel Christian og Marie Hedewig Krentel, jeg tror måske hun kan være moderen til Johan Friderich Krentel. Krenchel famillien har ikke noget med Krentel at gøre, idet Krenchel er nordmænd og de bosætter sig primært på lolland. Ang Karl Friedrich Krentels bog Höfe- und Ortssippenbuch Gustedt kender jeg til bogen og jeg har mailet til ham uden resultat.

Hilsen Kasper

Kommentar
Fra : senta

Dato : 17-04-05 21:59

hvad med denne

Fra FS
Husband
HERMAN TRESCHOW Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage: 1688 Stege, Praesto, Denmark
Death:
Burial:

-------------------------------------------------------------------------- ------

Wife
METTE MARGARETHE KRENKEL Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage: 1688 Stege, Praesto, Denmark
Death:
Burial:

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-04-05 22:40

>Først ang. FS. Jeg har samtlige Krentel fra Danmark i mit slægtstræ...
havde du straks fortalt dette, havde du sparet senta og andre for et par søgninger/omkostninger.

Som du ser har jeg forsøgt andre veje, tilbage i det tyske og hertug dømmerne...
du nævner ikke om du kender friederike Louise Krentler 1796 horst? og Vorn Wilhelm Krentler horst??

>og jeg har mailet til ham uden resultat...
Det undrer mig, at han, med de interesser han har, ikke svarer???

så sent som for et år siden var han med til dette og oven i købet referent:
"
http://www.genealogienetz.de/vereine/NLF/veranst1.html
Mittwoch, 10. März 2004,19.00 Uhr
Vortrag mit Diskussion: Die finanziellen Verhältnisse Braunschweiger und Hildesheimer Bauern im 17. und 18. Jahrhundert
Referent: Friedrich-Karl KRENTEL, langjähriges Mitglied des NLF mit den Forschungsgebieten um Peine - Salzgitter - Innerstal, Autor unserer Sonderveröffentlichungen Nr. 22, Höfe- und Ortssippenbuch Gustedt (1624-1875) und Nr. 33 Höfe- und Ortsfamilienbuch Groß und Klein Elbe
Eintritt frei
Nachsitzung im Viva
Ort: Freizeitheim Vahrenwald, Hannover, Vahrenwalder Straße 92, Stadtbahnhaltestelle Dragonerstraße
"
Er du sikker på han har fået dit mail? og forstået dit spørgsmål??
Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-04-05 18:21

Jeg ser nu at en anden Krentel efterlyses i DIS:
måske skulle I Krentel(s) koordinere jeres søgninger?
Det er jo nok samme familie??
"
Den kære Johan Friderich Krentel må have været en ganske habil elsker. 3 hold tvillinger.....
DisForum - AneEfterlysning - Re: Cathrine Elisabeth Krentel
"

>>og jeg har mailet til ham uden resultat...
Hvis den kendte forfatter og lokal historiker Friedrich-Karl KRENTEL virkelig ikke vil svare en dansk slægtning???
Her er en anden nulevende Krentel gift Hars:
"
Alfred Hars [Eltern]
Brigitte Krentel
Sie hatten die folgenden Kinder:
M i Michael Hars
M ii Markus Hars
F iii Verena Hars
"

Krentel kan være fra mange egne af Tyskland, også fra Schweitz eller Østrig,
men Hedewig er helt sikkert fra Schleswig-Holstein...
Her er en mulig slægtning til Marie Hedewig Krentel, med familie:

"
Magdalena Hedewig Burmeister [Eltern] wurde 1682 in Besenhorst, Geesthacht, Schleswig-Holstein, Deutschland geboren. Sie erhielt am 10. Mai 1682 in Hohenhorn, Geesthacht, Schleswig-Holstein, Deutschland die Kleinkindtaufe. Sie wurde am 23. Januar 1716 in Hohenhorn, Geesthacht, Schleswig-Holstein, Deutschland bestattet. Sie heiratete Christopher Kien am 30. Oktober 1702 in Hohenhorn, Geesthacht, Schleswig-Holstein, Deutschland.
F i Catharina Hedewig Kien erhielt am 21. Februar 1704 in Hohenhorn, Geesthacht, Schleswig-Holstein, Deutschland die Kleinkindtaufe.
M ii Carloff Kien
F iii Anna Margaretha Kien
F iv Magdalena Ilsabe Kien
M v Hinrich Kein
"

begge fundet samme sted; her:
http://www.bentenmonheim.de/pafg44.htm#9271

mfg Svend

Kommentar
Fra : senta

Dato : 18-04-05 18:44

jeg vil nok se lidt på denne Zacharias <DANIELSEN KRENTEL> fra Åbenrå han er evt. linket til Tyskland

Senta
Sex: M

Event(s):
Christening: 06 Jan 1689Place: Aabenraa, Aabenraa, Denmark

Parents:
Father: Daniel KRENTEL

Source Information:
Batch Number: C223991
Source Dates: 1631 - 1782
Film or Fiche Number: 42704
Collection Details: Aabenraa; Den Danske Folkekirke

Kommentar
Fra : senta

Dato : 18-04-05 22:05

Her er en ELISABETHA KRENDEL % fornavn Catrine fra FS, alderemæssig stemmer det med hendes alder i
soroe, Slagelse, Stillinge, Stillinge, , Kirke Stillinge Bye, , FT-1787

Jens Benjaminsen Aagaard, 49 , Gift, Hosbonde, Sognedegn,
Cathrina Elisabeth Krentel, 31 , Gift, Madmoder, ,
Kun et gæt
Senta
Husband
FRIEDERICUS KRENDELPedigree

Wife
ANNA CLARAPedigree
Children
1. ELISABETHA KRENDELPedigree
Female

Birth: 21 MAY 1757
Christening: 22 MAY 1757 Sankt Maria Magdalena Katholisch, Horhausen, Rheinland, Preussen
Death:
Burial:

Kommentar
Fra : senta

Dato : 18-04-05 22:17

Fra DDA er det også dine ??
Senta
Samtlige personer i husstanden

vejle, Nørvang, Vejle Købstad, Vejle Købstad, , , 260, FT-1801
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Johan Georg Krentel, 39 , Gift, Huusfader, Snedker og Landsoldat i Rensborg,
Mette Magdalene Møller, 40 , Gift, Hands Kone, ,
Peder Krentel, 20 , Ugift, Deres Sønner, Læredreng i Snedker Profess.,
Friederich Christian Krentel, 12 , Ugift, Deres Sønner, ,
Mette Marie Krentel, 10 , Ugift, Deres Døtre, ,
Magdalene Chatharine Krentel, 4 , Ugift, Deres Døtre, ,
Christiane Magarethe Krentel, 1 , Ugift, Deres Døtre, ,

--------------------------------------------------------------------------------

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-04-05 18:05

>Johan Georg Krentel, 39 , Gift, Huusfader, Snedker og Landsoldat i Rensborg...
Godt fundet senta, men hvad du ikke ved:

spørgeren "kkartdeco" eller måske hans fætter Kasper Krentel?
har tidligere spurgt om det samme under DIS og nu også under aneforskning:
http://www.anetavlen.dk/discus/messages/2/1386.html?1037745797

med dise oplysninger:
"
Disse to Krentler ønsker jeg flere oplysninger om samtidig håber jeg at finde et link mellem disse to og Johan Georg Krentel 1764 og faderen Johan Friedrich Krentel. Jeg ved at JG Krentel slår sig ned ved Bredballe Strand ved Vejle.
Og sidst ønsker jeg at finde forbindelsen mellem Krentler i Danmark og Krentler i Tyskland som jeg ved har en eller anden forbindelse blandt andet står der at Johan Georg Krentel skulle have været landsoldat i Rendsborg, Schleswig.
"

citat fra spørgeren kkartdeco ovenfor:
>Jeg har samtlige Krentel fra Danmark i mit slægtstræ...

så unødvendigt at vi bruger tid og net-resourcer på at finde flere Krentel herhjemme.

Og Kasper,
venligst anfør hvor du ellers har søgt eller søger om de samme slægtninge,
med angivelse af de væsentlige informationer du tidligere har modtaget.
Ellers spilder vi jo tiden med at søge efter de samme, for dig kendte oplysninger...

Er det dig der har en Krentel hjemmeside?
Med supplerende slægtoplysninger som: Krentel ikke Tysk men Fransk??
Var det ikke en idé at anføre dette???

hilsen Svend,
der har brugt en mindre formue på at søge efter din familie, ikke i Frankrig, men i Tyskland

Kommentar
Fra : kkartdeco

Dato : 19-04-05 19:28

Hej alle sammen.

Jeg har netop fået kontakt med en tysk pige hvis pigenavn er Krentel. Hun har fortalt lidt om hendes familie. Men der er dog intet om min familie.

Ang Krentel familien fra Sankt Petri og hvad jeg har omkring familien:

Johan Friderich Krentel gifter sig 1757 med Mejne Nielsdatter Hersted.

Til Svend

Jamen efterlysningen hos Dis ang. Catharina Elisabeth er skam indrykket af undertegnede, der er da vel ingen modsætninger i det jeg skriver eller hva?? Ang. Hedewig navnet kan det jo ligesom ikke lade sig gi sig da Marie Hedewig Krentel er født ca. 1700-1720. Hedewig
skriver du er helt sikkert fra Schleswig Holstensk navn, hvordan ved du det??

- Af de 9 børn har jeg alle Johan Georg Krentels efterkommere.

- Datteren til JF Krentel Marie Christine Krentel 1759 f. i Sankt Petri men flytter til Helsingør og gifter sig mindst to gange med henholdsvis Johan Christopher Bock og sidst en Købmand Meyer. Maria Christina Krentel dør 22 Aug 1829 i Helsingør.

- Catharina Elisabeth Krentel gifter sig ganske rigtigt med Jens Benjaminsen Aagaard og får blandt andre datteren Marie Elisabeth Aagaard f. 1784 i Kirke Stillinge, Sorø Amt. Hun gifter sig med Niels Kjær de Hemmer læs på www.voneyben.dk

- Efterkommerne til Catharina E. Krentel og Jens Benjaminsen Aagaard kender jeg ikke noget til.

- Anna Friderica Krentel kender jeg ikke noget til efter hendes konfirmation i 1777.

Otto Georg Krentel 1768 & Otto Christian Krentel 1762 kender jeg intet til overhovedet.

Jeg vender tilbage senere.

Kasper Krintel

Kommentar
Fra : senta

Dato : 19-04-05 19:33

Hvad med denne fra FS +Åbenrå 1689 ???????
jeg vil nok se lidt på denne Zacharias <DANIELSEN KRENTEL> Christening: 06 Jan 1689Place: Aabenraa, Aabenraa, Denmark fra Åbenrå han kan evt. være linket til Tyskland

Senta
Sex: M

Event(s):
Christening: 06 Jan 1689Place: Aabenraa, Aabenraa, Denmark

Parents:
Father: Daniel KRENTEL

Source Information:
Batch Number: C223991
Source Dates: 1631 - 1782
Film or Fiche Number: 42704
Collection Details: Aabenraa; Den Danske Folkekirke

Kommentar
Fra : senta

Dato : 19-04-05 19:37

Fra FS hvad med en kommentar angående mine svar ???
Senta
Husband
HERMAN TRESCHOW Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage: 1688 Stege, Praesto, Denmark
Death:
Burial:

-------------------------------------------------------------------------- ------

Wife
METTE MARGARETHE KRENKEL Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage: 1688 Stege, Praesto, Denmark
Death:
Burial:

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-04-05 19:57

>der er da vel ingen modsætninger i det jeg skriver eller hva??

Nej, men du angiver ikke alt hvad du ved fra dine andre søgninger:
-soldater forbindelsen til Rendsborg...
-huguenotterne etc...

>Hedewig skriver du er helt sikkert fra Schleswig Holstensk navn, hvordan ved du det??

Kun på grund af den dansk sprogede stavemåde: Hede ikke Heide...

>Ang. Hedewig navnet kan det jo ligesom ikke lade sig gi sig da Marie Hedewig Krentel er født ca. 1700-1720.

Det var kun et eksempel, der skulle underbygge ovennævnte påstand: Marie Hedewig fra Schlesvig;
navne søster og måske slægtning til Marie Hedewig Krentel?

Var det din hjemmeside jeg fandt? Nu kan jeg ikke huske hvor??
hilsen igen Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-04-05 20:57

Som du ser vil denne, din kyndige, tyske "fætter" i Berlin, gerne hjælpe dig:

I modsætning til forfatteren Friedrich-Karl Krentel, som jeg nu er stødt på 20-30 gange;
en virkelig anset lokalhistoriker i Tyskland? Jeg forstår stadig ikke, hvorfor han ikke vil hjælpe??
Svend
"
Haben Sie Fragen an uns? Dann rufen Sie uns an oder schreiben uns eine eMail.
Viel Spass...
Dipl.-Ing. Wolfgang Krentel

http://www.ibkrentel.de/
"

Kommentar
Fra : kkartdeco

Dato : 20-04-05 18:53

Hej til Senta

Fra FS hvad med en kommentar angående mine svar ???
Senta
Husband
HERMAN TRESCHOW Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage: 1688 Stege, Praesto, Denmark
Death:
Burial:

-------------------------------------------------------------------------- ------

Wife
METTE MARGARETHE KRENKEL Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage: 1688 Stege, Praesto, Denmark
Death:
Burial:

____________________________________

Som nævnt før har denne Mette Margrethe Krenkel (Krenchel) ikke noget med undertegnedes Krentel familie at gøre, det er undersøgt at de skulle være nordmænd. Du skal ikke hænge dig i stavemåden Krenkel/Krenchel. På familysearch kan alt lade sig gøre, de er ikke så nøjagtige.

Yderligere skriver du til mig ang. Zacharias Danielsen Krentel f. 1689 i Åbenrå og faderen Daniel Krentel. Disse to er skam inde i mine overvejelser. De er dog lidt svære at gå til, for i hvilket sogn er Zacharias født. Dog har jeg en Daniel Christian Krentel gift med Maren Simonsdatter 16 Juli 1751 i Garnisons sogn i København, der kunne jo være en forbindelse.

Til Svend
Hvem har forøvrigt sagt at man skal lede efter Krentler herhjemme, ikke undertegnede, tværtimod. De forskellige indlæg du refererer til er jo skrevet på forskellige tidspunkter og med forskellige formål.

Både Huegenotterne og Soldaten fra Rendsborg er ikke nedskrevne familieoverleveringer/skrøner. De kan være sande men sandsynligvis har de intet på sig, ihvertfald ikke historien om de franske huegenotter. Men en god fortælling er vel ikke af vejen.

Undertegnede har indlæg omkring Krentel familien flg. steder:

Anetavlen.dk
Dis-danmark.dk
Kandu.dk

Desuden finder jeg oplysninger til den officielle hjemmeside krintel-slaegten.dk

Ok??

Tak for alle indlæggene, fortsæt bare.

Kasper Krintel

Kommentar
Fra : senta

Dato : 20-04-05 19:54

Her er en henvisning fra FS , det var evt, et forsøg
til Collection Name: Aabenraa
Collection Type: Den Danske Folkekirke
Country: Denmark
County: Aabenraa
City/Town: Aabenraa

senta

42704 Marriage 1631 - 1632 34
42704 Marriage 1642 - 1782 2779
42704 Christening 1631 - 1782 10293
42704 Christening 1880 - 1880 1
42709 Christening 1832 - 1842 1408

--------------------------------------------------------------------------------

Total: 14515

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-04-05 21:56

tak Kasper,
det var Krentel / Krintil forvekslingen der bevirkede, at jeg ikke kunne genfinde http://www.krintel-slaegten.dk/
Netop de mange usikre oplysninger her gør denne søgning interessant, så hvorfor ikke anføre dette link?

>Hvem har forøvrigt sagt at man skal lede efter Krentler herhjemme, ikke undertegnede, tværtimod...

Det var netop det jeg forsøgte at fortælle, primært til senta der kom med lange danske Krentel lister.
Svend

Kommentar
Fra : senta

Dato : 04-05-05 23:41

Du har deres vielse fra kirkebogen for "Vor Frue kirke "
Senta

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-05-05 13:07

Hvis nu en af Krentel sønnerne er opkaldt efter sin farfar:
"
1. Friedrich Rudolph Krentel født 1757

ham der døde: Det må være Friederich Christian Krentel døbt 3 Juni 1758 som dør atten dage gammel

2. Maria Christina Krentel født 1759 - død 1829
3. Ulrica Johanna Krentel født 1759
4. Anna Friedericia Krentel født 1762
5. Otto Christian Krentel født 1762
6. Johan Georg Krentel født 1764 - død 1829
7. Otto Georg Krentel født 1768
"
Sandsynlige fornavne er så:
"
Friedrich/Friederich
Rudolph
Christian
Otto
Johan og
Georg
"
Prøv at søge i Tyskland efter disse efterfulgt af Krentel,
(eksempelvis giver "Christan Krentel" mange træffere)
og du finder "Opa" Krentel.
hilsen igen Svend

Kommentar
Fra : senta

Dato : 05-05-05 15:24

Har du tjekket on-line kirkebøgerne , Garnison kirken, for at se om du evt. kan finde et af de 3 børn Marie Hedewig Krentel har da hun gifter sig igen i 1739 , muligheden kunne jo være 1 af de 3 børn er døbt der
evt fra ca. 1739 og fremad

senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 05-05-05 15:27

På side 5 i kirkebogen Garnison kirken fødte 1732 til 1739 er der en Johan Friederich jeg kan ikke tyde hvad der står der.
Senta

Kommentar
Fra : kkartdeco

Dato : 07-05-05 18:42

Jeg tror der står Johan Diderich Senta

Kasper

Kommentar
Fra : senta

Dato : 07-05-05 18:59

jeg vil tjekke Garnison kirken fødte fra ca.1729 og frem til ca.1738 for at se om evt 1 af de 3 børn er døbt der.

Marie Hedewig Krentel gifter sig 5 Maj 1739 i Garnisons sogn med Hinrich Schwebel der står i Kirkebogen at hun er soldaterenke med tre børn
hun har sikkert ikke været enke mere en ca.1 år .inden hun gifter sig igen
senta

Accepteret svar
Fra : senta

Modtaget 240 point
Dato : 07-05-05 19:36

På følgende sider i Garnison kirken fødte 1732 til 1739
side 8,
12 x2,
er der et par med navnet Johan Friederich kan ikke læse det skrevne men du kan jo tjekke det
senta

Kommentar
Fra : kkartdeco

Dato : 09-05-05 00:57

Hej igen

Gad vide hvad Marie Hedewig hedder som pigenavn. Krentel? Nej vel hun må vist være blevet gift til Krentel navnet med sin første mand??

Kasper

Kommentar
Fra : kkartdeco

Dato : 15-05-05 14:17

Hej igen

Jeg har måske selv en ide til hvem Johan Friderich Krentels forældre kan være eller måske er det bare et skud i tågen:

Garnisons sogn fødte 1732 - 1749 opslag 25: (Tak Senta - Hvis ikke andet dukker op vil du sandsynligvis blive accepteret som svar)

28 Jan 1733: Vater leutenant Krentz von Graf Wedels comp. Mut: Maria Krentz , Kind

Johan Friderich

Er jeg helt ude i tågerne eller hvad??, nu tror jeg at vil gå på jagt efter andre børn af disse to Krentzer.

En anden ting: Har man mulighed for nogle steder at finde optegnelser over disse personlige compagnier som Garnisons sogn jo faktisk er fyldt med. Hvordan var man værnepligtige dengang??

Kasper

Kommentar
Fra : senta

Dato : 15-05-05 14:33

er det et skud i tågen ????fra FS.
Senta
LAURA CHRISTINE KRENTZ
Female

Event(s):
Birth:
Christening: 31 JUL 1846 Trinitatis, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

Death:
Burial:

Parents:
Father: ROHDE Family
Mother: ELISABETH CHRISTINE KRENTZ

Kommentar
Fra : senta

Dato : 15-05-05 14:37

Har du prøver Google ??
Søg på compagnier Garnisons evt 1700
De har sikkert oplysninger på Rigsarkivet om de forskellige ganisioner i København.
Senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 15-05-05 15:00

Lidt om militæret igennem tiderne
held og lykke
senta

Tidslinie - de vigtigste episoder i Danmarks historie

http://www.milhist.dk/andre/timetab/timetab_dk.html

Kommentar
Fra : kkartdeco

Dato : 23-05-05 21:45

Alle forslag er skam lige gode Senta

Hilsen Kasper

Kommentar
Fra : senta

Dato : 23-05-05 21:49

Hvad mener du ??
senta

Kommentar
Fra : kkartdeco

Dato : 24-05-05 20:14

<Hvad mener du ??
senta>

Til Senta
Jeg kommenterer såmænd bare på dit forslag angående
Laura Christine Krentz fra FS, selvom jeg ikke tror at det har noget med min familie at gøre

Kasper

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-05-05 20:21

Har du fundet flere Børn af Krentel's der er døbt i Garnison kirken .
Senta

Kommentar
Fra : kkartdeco

Dato : 25-05-05 19:48

Nej desværre ikke endnu, Senta.

Godkendelse af svar
Fra : kkartdeco

Dato : 03-06-05 23:46

Tak for svaret senta, du må meget gerne komme med yderligere forslag hvis du noget interressant om Krentel familien.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 04-06-05 10:07

Du har vel tjekket on-line kirkebøger for at se om din Krenz eller Krentel evt. er død ca. 1736 eller ........ indtil Marie gifter sig igen ??
Senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 04-06-05 10:29

Skt PetriSokkelundKøbenhavnSkt Petri 17281767 X..døde
side 65 nr. 38
side 71 nr 144
side 75 nr 52
jeg kan ikke tyde det skrevne , men en mulighed
Senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 04-06-05 10:55

Det var Garnison Sokkelund København Garnison 1706 1807 X og døde jeg mente beklager jeg skrev forkert kirke
Senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 04-06-05 10:55

Det var Garnison Sokkelund København Garnison 1706 1807 X og døde jeg mente beklager jeg skrev forkert kirke
Senta

Kommentar
Fra : kkartdeco

Dato : 05-06-05 16:31

Senta nu er jeg ikke med længere.

Garnisons sogn 1706 - 1807 Døde OK!

opslag 65 finder jeg ingen nummer 38
ej heller opslag 71 nr. 144 og
opslag 75 nr. 52 heller ikke.

Kasper

Kommentar
Fra : senta

Dato : 05-06-05 16:54

Det var en fejl med
Skt PetriSokkelundKøbenhavnSkt Petri 17281767 X..døde
side 65 nr. 38
side 71 nr 144
side 75 nr 52
jeg kan ikke tyde det skrevne , men en mulighed
Senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 05-06-05 18:59

Det skal være Garnisons sogn 1706 - 1807 Døde OK!
so sorry fejl beklager
Senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 05-06-05 18:59

Det skal være Garnisons sogn 1706 - 1807 Døde OK!
so sorry fejl beklager
Senta