/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
er igang med HTML kurset her på siden,me~
Fra : Tec_Raven
Vist : 504 gange
50 point
Dato : 16-04-05 01:54

Men den første prøve der er der hvor jrg skal skrive det med<head> og <body> og har gjort det kan jeg ikke gemme det skal jeg bruge wordpad istedet for,for når jeg prøver og gemme inotebloke så gør jeg det i den øverste bar alså skriver det der står jeg skal skrive for at gemme det,så jeg kan finde det igen ved at skrive i min adr browser en der ved hvad jeg skal gøre????plz help :)

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 16-04-05 08:06

prøv at finde notetab light på google. Det er et udmærket prg. at starte med.

oz1eqp

Kommentar
Fra : MartinBT

Dato : 16-04-05 08:07

dit problem er nok at at når du gemmer så gemmer du som index.html.doc eller index.html.txt men da begge endelser er kendte vil Windows ikke vise disse endelser som standard.
Det kan du ændre ved at åbne en mappe og vælg mappeindstillinger fra menuen tools/værktøjer
vælg fanebladet view/vis og find en sætning der minder om dette vis/skjul kendte filtyper og på engelsk hide extension for known file types.

Nu kan du finde din fil hvor du gemte den og se at den har 2 endelser, slet den sidste og så skulle du ha fået dig en html fil du bare kan dobbletklikke og så åbnes den i din standard browser.

Hvis du først er ved at lære HTML vil jeg anbefale dig du bruger et program der har syntax highlightning så du kan se når du laver en fejl.
Det kunne f.eks. være macromedia dreamveawer som du kan hente som en 30 dages gratis version på deres hjemmeside. I det program vil du heller ikke få de samme problemer med at gemme som i overstående.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-04-05 10:51

Hejsa
Du kan også vælge det gratis program Stones Webwriter (som er Dansk) http://www.webwriter.dk
Citat
Stone's WebWriter er en prisbelønnet dansk no-nonsense HTML-editor. Pædagogisk opbygget med dialoger, højre-kliksredigering, kodefærdiggørelse og syntaksfarvning, så du kan gå i gang uden at kende HTML.
WebWriter er for den professionelle såvel som begynderen, som vil have fuld kontrol og indsigt. Komplette biblioteker med HTML 4.0, CSS 2.0 og JavaScript 1.2 på dansk. Lav typografiark (Style Sheets), JavaScript og billedkort. Projektstyring, siteoversigt, overførsel til Internet og meget mere.
Stone's WebWriter 4 er lille og hurtig og installeres fra een diskette.
Se skærmdumps og en detaljeret gennemgang af WebWriter 4's features.
Og Stone's WebWriter 4 kan registreres gratis til privat brug!

Held og lykke med HTML kurset
Søren

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 50 point
Dato : 16-04-05 11:04

Når du har lavet din side i notesblok, så gemmer du sådan:
Lav en mappe til din hjemmeside
Gem som (og find din mappe)
skriv ud for filnavn så der står dinside.htm
De to næste linier skal du ikke bekymre dig om.

Kommentar
Fra : Tec_Raven

Dato : 16-04-05 18:54

MartinBT det vil jeg prøve tak:) skriver vis jeg finder ud af det.Tak til jer alle self,vil prøve det prog som clan beskriver oxo det er ingen skade til tror jeg,alt vil blive prøvet for at se det er kun lærigt ik

Godkendelse af svar
Fra : Tec_Raven

Dato : 16-04-05 19:05

Tak for svaret emesen.har ikke lige prøvet endnu men tror det er der jeg har lavet fejl(måske) men vil give en besked når jeg har prøvet det,men thx

Kommentar
Fra : Tec_Raven

Dato : 16-04-05 19:18

clan tror faktisk det er et rigtig fedt prog du kom med der har hentet det.Kanon tak